Vernes Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ABS-en virker fint, men antispinn har sluttet å fungere. Er ikke disse to fra samme sensorer? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Har du koblet ut anti spinn ved å trykke på knappen under ved rattet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Trenger mer info om bilen for å kunne svare Lenke til kommentar
Vernes Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Har ikke koblet den ut. Hjelper ikke å trykke på bryteren. ABS lampen tennes når jeg vrir nøkkelen og slukker som den skal. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Da må du lese i brukerhåndboken hva det betyr når denne lampa lyser. Lenke til kommentar
Vernes Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Instruksjonsboka sier kjør bilen til nærmeste autoriserte verksted. Hva annet skulle de sagt. poenget her er at man har lyst til å prøve å mekke lit selv... Men, hvor begynne? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kan være en elektris feil dette. Bilen er såpass ny at de har diagnoseverktøy som determinerer feilen øyeblikkelig. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Stemmer som det sies, en selvdiagnose vil være det rette stedet å begynne, men som oftest er det en abs føler rundt om på bilen som enten er gåen eller ute av posisjon. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Om en av hjulsensorene har tatt kveld vil abs-lampa lyse. Tipper feil på rotasjon/tverrakselerasjonssensoren kanskje, den brukes ikke av abs. Hvilken Mondeo er dette? Er den av eldre type har den vel mekanisk påvirkning på gasswiren for antispinn. Disse kan man ødelegge om man søler når man fyller spylevæske. Lenke til kommentar
derbidrd Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde et liknende problem: Når jeg trykka inn bryteren for antispinn, og brekka litt, så begynte ABS lampa mi å lyse etterhvert, og da kunne jeg ikke skru av antispinnen. Jeg måtte skru av bilen, og starte på nytt for at ABS lampa skulle slukke. Men dette har ikke skjedd på en god stund nå, og har hørt at når man brekker med bilen, blir det elektriske noe forvirra, og kobler ut ABS eller noe.. Men ABSen funka fortsatt fint når den lyste Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg har kun ABS. ABS-lampa kan begynne å lyse midt i en brekksladd, men slokker igjen kapt. ABS-lampa begynte å lyse under vanlig kjøring et par ganger, men det har ikke skjedd igjen etter at jeg retta noen bøyde tenner på tannkransen til ene hjulsensoren foran. Sikkert småstein som hadde kommet i klem under kjøring. Lenke til kommentar
Vernes Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Det er en 97 mondeo stv. Antispinn tennes med en gang jeg vrir om nøkkelen. Hva er det Leo du mener ang spylevæske? Hva kan skje? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 97' altså en Mk2... Vel, jeg vet ikke med Mk2, men på Mk1 med antispinn, ligger en elektronisk del rett under påfyllingen til spylevæska. Søler man når man fyller, renner det spylevæske ned i antispinn-enheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå