Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Antispinn lampa lyser på min Mondeo

Vernes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om en av hjulsensorene har tatt kveld vil abs-lampa lyse. Tipper feil på rotasjon/tverrakselerasjonssensoren kanskje, den brukes ikke av abs. Hvilken Mondeo er dette? Er den av eldre type har den vel mekanisk påvirkning på gasswiren for antispinn. Disse kan man ødelegge om man søler når man fyller spylevæske.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et liknende problem:

Når jeg trykka inn bryteren for antispinn, og brekka litt, så begynte ABS lampa mi å lyse etterhvert, og da kunne jeg ikke skru av antispinnen. Jeg måtte skru av bilen, og starte på nytt for at ABS lampa skulle slukke. Men dette har ikke skjedd på en god stund nå, og har hørt at når man brekker med bilen, blir det elektriske noe forvirra, og kobler ut ABS eller noe.. Men ABSen funka fortsatt fint når den lyste :p

Lenke til kommentar

Jeg har kun ABS. ABS-lampa kan begynne å lyse midt i en brekksladd, men slokker igjen kapt.

ABS-lampa begynte å lyse under vanlig kjøring et par ganger, men det har ikke skjedd igjen etter at jeg retta noen bøyde tenner på tannkransen til ene hjulsensoren foran. Sikkert småstein som hadde kommet i klem under kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...