Solefald Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 noken som har tatt lærling befal utdanning i militæret som kan fortelle litt om erfaringa? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nei, bare vanlig lærling. Tror det blir litt for mye å gjøre som lærling befal. Like greit å gå som vanlig lærling, og deretter søke befalsskolen eller befalskurs. Da får du i tillegg beholde lønna du hadde som 2. års lærling mens du går befalskole. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg kjenner et par-tre som er lærlingbefal og de stortrives. Det er heller ikke veldig tøff seleksjon på BS for lærlinger, det er i hvertfall mitt inntrykk. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg kjenner et par-tre som er lærlingbefal og de stortrives. Det er heller ikke veldig tøff seleksjon på BS for lærlinger, det er i hvertfall mitt inntrykk. 7862361[/snapback] good.. gleder meg til å få svar i april blir jo fenrik og greier før eg er ferdig Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Man får virkelig hele pakken. Påbygging, fagbrev og befalsutdanning. Blir sikkert mye å gjøre begge årene. Men som sagt, tar du fagbrev som vanlig lærling kan du søke befal senere og beholde lønna på over 10000 kr per måned. Kost -og losji blir fremdeles dekket av forsvaret. Meget lønnsom løsning. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva vil det si å være lærling befal? Kan noe være så snille å forklare meg dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva vil det si å være lærling befal?Kan noe være så snille å forklare meg dette? På forhånd takk 7884875[/snapback] Det kan du lese mer om på denne linken. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva vil det si å være lærling befal?Kan noe være så snille å forklare meg dette? På forhånd takk 7884875[/snapback] Det kan du lese mer om på denne linken. 7885215[/snapback] Tusen takk. Hum, virker jo interessant det, har men dette innenfor sjøforsvaret? Og er det vanskelig å komme inn? Og er dette en god utdanning og ta med seg videre, eks hvis man tenker på politi? Mye spørsmål, men lurer så fælt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Befalsutdanning er veldig positivt med tanke på politi. Du klarer befalsskolen om du er motivert nok. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva vil det si å være lærling befal?Kan noe være så snille å forklare meg dette? På forhånd takk 7884875[/snapback] Det kan du lese mer om på denne linken. 7885215[/snapback] Tusen takk. Hum, virker jo interessant det, har men dette innenfor sjøforsvaret? Og er det vanskelig å komme inn? Og er dette en god utdanning og ta med seg videre, eks hvis man tenker på politi? Mye spørsmål, men lurer så fælt... 7885645[/snapback] Befalsutdanning gir deg et stort fortrinn dersom du har planer om å søke politihøyskolen. Det samme gjør militærpoliti og vaktsoldat. Tror ikke du blir prioritert i det hele tatt uten avtjent førstegangstjeneste, men allmennfaglig påbygging må en uansett ha for å søke politi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Vaktsoldat? Stort fortrinn? Neppe. Det er nok kanskje en liten fordel, men ikke noe mer enn det. Man kan komme inn uten å a gjennomført førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå