Gå til innhold

DVD-R brenning - problemer


lived

Anbefalte innlegg

DVD-brennning er ikke lett.. jeg har forsøkt å ta kopi av mine egne dvd plater med en asus(104) brenner.. 2x på DVD-R.. å få brendt det er ikke noe problem å lage ting ordentlig var lett.. men det virker som stasjonære dvd spillere har problemer med å lese platene.. den skipper å hopper litt her og der på platen når en ser film. spesielt mot slutten av dvd-r platen er problemene værst.. jeg har 3 forskjellige stasjonære-dvd spillere i huset å alle har samme problemet.

 

Er det noen som har noe erfaring på dette feltet ? er dette et kjent problem.. har jeg dårlige dvd-spillere.. er det noe feil med brenneren.. jeg har prøvd på flere forsekjellige dvd-r merker.

 

Thomas H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke standalone dvdspillere har du? (fabrikat og modell) -- det er stor forskjell på hvor godt spillere leser dvd-r plater. Jeg har f.eks. en Pioneer DV-444 og den leser alt perfekt (brennt med dvr-104), uansett mediakvalitet også. En kompis har en NAD-spiller og den leser Verbatim 100% men hakker med dårligere media.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 10 av de noname sammen med min dvr-105 og de virker like dårlig.Jeg prøvde både med primodvd og nero i 1 og 2 x men til ingen nytte.Jeg prøvde å kontakte Komplett men de ville verken bytte de eller prøve å løse problemet.Jeg bruker Verbatim nå fordi det blir en 100% perfekt kopi vær eneste gang med denne brenneren og de sliter også mindre på laseren i min ps2 enn andre merker.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 12:02, skrev Sirius Epsilon:

Jeg kjøpte 10 av de noname sammen med min dvr-105 og de virker like dårlig.Jeg prøvde både med primodvd og nero i 1 og 2 x men til ingen nytte.Jeg prøvde å kontakte Komplett men de ville verken bytte de eller prøve å løse problemet.Jeg bruker Verbatim nå fordi det blir en 100% perfekt kopi vær eneste gang med denne brenneren og de sliter også mindre på laseren i min ps2 enn andre merker.


I dette tilfelle tror jeg faktisk Komplett har gjort en feil. Får stikke å kjøpe noen merke-DVDer...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 18:17, skrev letmein:



Det er en fin site, men i mitt tilfelle så klarer ikke engang DVD-brenneren å lese en plate den selv nettopp har brent :smile:

(Det _må_ være noe feil med no-name DVD-R platene jeg kjøpte på kompett... Andre DVD-R plater funker som sagt fint.)

 

Men Pioneer DV-717 spilleren min leser hvertfall DVD-R fint :smile:

Lenke til kommentar

Komplett selger kun DVD-R av NoName typen så detter er ikke mulig å forveksle med DVD+R.. men i mitt tilfellle er dvd platen jeg har som er brendt med best resultat faktisk en slik no-name plate.. men det kan være en tilfeldighet.. uansett.. jeg måter en allround dårlig resultat på de 3 forskjellige dvd spillerene jeg har i hus her. med NoName Eller Verbatime av typen DVD-R. Mine DVD spillere er :

Denon DVD-2800, DVD-3800, Samsung 611. det er DVD-3800 til Denon som gir best resultater på DvD-r.

 

DVD platene blir brendt av en Asus (104/a04)

 

DVD-2800 og 611'en gir gjamt like dårlig resultat.

 

Er det noen andre med noen av disse spillerene som har prøvd ut DVD-R av en type ?

Lenke til kommentar

Har akuratt anskaffet meg Pioneer DVR-105 og kjøpt inn Mmore DVD-R plater. Hadde akkuratt samme problemet som noen av dere. DVD'en hakker masse og det er ikke mulig å spille den av på en normal måte. Dette går ikke engang i brenneren som den er brent med.

 

Husker å ha lest et sted at Nero hadde dårlig støtte for DVD å bestemte meg for å prøve noe annet. Lastet ned en trail av InstantCD/DVD å begynnte å brenne. Etter at den var ferdig testet jeg DVD'en å den funka PERFEKT.

 

Dere kan jo prøve dette. Er jo en grei problemløsning hvis det er så enkelt.

 

PS! har noen forresten testet Smartbuy DVD'ene? Får ikke brent Mmore platene på mere en 1X uansett hvilket program jeg bruker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt ok suksess med Verbatim på 2x. 2 av 3 har funket perfekt for meg på min pioneer 717 dvd spiller, den ene som feilet, feilet akkurat når rulleteksten kom, mens en kamerat som lånte filmene av meg klarte å spille 0 av 3 på sin Sony. Best-buy/MMore funker ikke i det hele tatt for meg.

 

DVD-brenning er fortsatt litt Pioneer :-? arbeid tydligvis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...