coolermaster1 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) hei lurer bare på om dette er en god strømforsyning (Thermaltake Toughpower 750W) og om den bråker mye. har hørt mye rart om thermaltake takk for alle svar Endret 2. februar 2007 av coolermaster1 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hei lurer bare på om dette er en god strømforsyning (Thermaltake Toughpower 750W) og om den bråker mye. har hørt mye rart om thermaltake takk for alle svar 7855040[/snapback] Jeg lurer på det samme! Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har akkurat bestilt den selv, leste 4-5 tester . Konklusjon: meget bra PSU, svært stille når den ikke belastes mye. Bråker noe ved høy belastning. mvh Thorstein K Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har hatt denne i 2 måneder nå og er godt fornøyd, Thermaltake er jo kjent for å overklasifisere sine PSUer litt, så den greier sikkert ikke 750W kontinuerlig, mulig de oppgir peak-effekt. Uansett er min konklusjon at dette er en meget god PSU som holder til det aller meste, og litt til vil jeg tro, den er verdt pengene. Hvordan støynivået er kan jeg ikke uttale meg om da jeg har noen vifter som overdøver den. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Tror ikke de oppgir peakeffekt, men stort sett alt jeg har lest av reviews og tester sier: Thermaltake < 600W = Thermaltake > 600W = Thermaltake har visst nok skjerpet seg ganske kraftig på PSU-fronten siden sine første forsøk. Har sett litt på denne selv siden a) prisen er grei b) mamoz har den på lager, hvilket vil si at jeg kan få tak i den raskt Men skal teste om det er min nåværende PSU som gir meg problemer i kveld. Hvis det er det så lurer jeg på om det blir en Thermaltake på meg også. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har akkurat satt den inn, kan ikke si at den er det stilleste jeg har hørt, men det skal ikke så mye til for og overdøve to AC X1 vifter og tre 12 cm vifter på 5 V heller da. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har akkurat satt den inn, kan ikke si at den er det stilleste jeg har hørt, men det skal ikke så mye til for og overdøve to AC X1 vifter og tre 12 cm vifter på 5 V heller da. 7899381[/snapback] Nå blir jeg sur hvis den bråker mer enn Misten som jeg har og som jeg skal sende tilbake til butikken, nettopp fordi den bråker. Står jo på flere sider at den har 16 dB på 1300 RPM, og at den går vidre til 1800(?) RPM. Men det er vel bare hvis den blir for varm, som jeg ikke tror den blir i pcen min, eller hvis den blir for tungt belastet, som skal være ganske vanskelig når den har 750W.. Tror jeg mottar den i morra.. Får se resultatet da eller etter helga.. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hmmmm. Kanskje jeg skal gi bengen i den PSUen likevel. "Ikke akkurat den stilleste jeg har hørt", høres ikke bra nok ut for meg. T Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hmmmm. Kanskje jeg skal gi bengen i den PSUen likevel. "Ikke akkurat den stilleste jeg har hørt", høres ikke bra nok ut for meg. T 7901210[/snapback] Stay tuned! Jeg skal si ifra om jeg opplever den som stille jeg Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Tusen takk, da skal jeg følge med her. Ellers blir det vel kanskje denne Seasonicen: https://prisguiden.no/product.php?productId=46625 T Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Tusen takk, da skal jeg følge med her. Ellers blir det vel kanskje denne Seasonicen: https://prisguiden.no/product.php?productId=46625 T 7901455[/snapback] Ja, hvis du har pengene så... Det har ikke jeg akkuratt nå.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har ett Toughpower 750W i den ene maskina mi og det er ikke lydløst, men heller ikke av de værste, men for støyfanatikere er den nok ikke helt det store, derimot er den svært stabil (Asus P5N-E SLI, oc'ed Asus 8800GTS, 2xMaxtor DM10 200gb i raid 0, Intel Core 2 Duo 6600 @3,4ghz) Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da tror jeg jaggu jeg dropper den og går for Seasonicen. Men den er &%¤& dyr. T Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Da tror jeg jaggu jeg dropper den og går for Seasonicen. Men den er &%¤& dyr. T 7903089[/snapback] Det er nokk kanskje lurt det.. Teit at de ikke oppgir hvor mange dB vifta har ved fult turtall Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det finnes uansett ingen standardisert måte å måle desibel på. Så 30 db oppgitt hos en leverandør kan i praksis være mindre støyende enn f.eks. 20 db oppgitt hos en annen. Umulig å forholde seg til... T Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har forresten handla Seasonic M12 700W nå (til den nette pris av 1900kr). Skal gi dere en tilbakemelding på hvor bra den er. T Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Har forresten handla Seasonic M12 700W nå (til den nette pris av 1900kr). Skal gi dere en tilbakemelding på hvor bra den er. T 7913771[/snapback] Og jeg skal hente strømforsyningen min i morra EDIT: Skulle tro jeg var drita når jeg skrev dette.. Det er jo Søndag i dag Endret 11. februar 2007 av Eirik_FS Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Pcen ble mye mer stillegående med den nye strømforsyningen Eneste minus var at jeg ikke fikk på den gummi lista når jeg skøyv strømforsyningen inn i kabinettet bakfra.. Mangler bare å redusere støyet på cpu.. Noen forslag til programmer som kan hjelpe meg med det? Fikk opp alarm i Asus PC Probe II: Farlig? Det er jo 25 % økning.. Måle feil? Endret 13. februar 2007 av Eirik_FS Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er ikke anbefalt over legere tid med mindre du klokker, men det er ikke PSU sin feil (HK skjører ned 12 volten til 1,2 volt for cpu) Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er ikke anbefalt over legere tid med mindre du klokker, men det er ikke PSU sin feil (HK skjører ned 12 volten til 1,2 volt for cpu) 7935687[/snapback] Hva kan jeg gjøre med det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå