Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan spørre ei du ikke kjenner?

Gjest Gjest_Arne_*

Anbefalte innlegg

Få en kompis til å spørre,

"Duh, en kompis/vennine av meg er litt sjenert, og han har kjøpt en million tomme cder hos deg nå, også lurte han på om du kansje ville blir med på café/middag."

Blir jo en slags blind-date, hvis ikke hun husker den lille gutten som kjøper en pakke tomme cder hver dag, mens han rødmer og bare ser på sine egne sko.

Samboeren min som kom med forslaget, hun synes det var litt søtt.

P.S. Sjekk om hun har ring!

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Arne_*
Få en kompis til å spørre,

"Duh, en kompis/vennine av meg er litt sjenert, og han har kjøpt en million tomme cder hos deg nå, også lurte han på om du kansje ville blir med på café/middag."

Blir jo en slags blind-date, hvis ikke hun husker den lille gutten som kjøper en pakke tomme cder hver dag, mens han rødmer og bare ser på sine egne sko.

Samboeren min som kom med forslaget, hun synes det var litt søtt.

P.S. Sjekk om hun har ring!

7879536[/snapback]

den skulle jeg gjærne gjort viss jeg hadde mulighet til det, men slik mine såkaldte "kompiser er" så tar jeg det forgitt at de glemmer det eller skaper en pinligere episode senere... den leksa har jeg lært alt for mange ganger... har aldri hatt noen jeg kunne stolle 100% på... så det blir nok ikke akutelt!

Det der med etter hun er ferdig på butikken har jeg tenkt på og går som regel tur i den tiden... sånn i tilfelle, men kan ikke skjønne hvor hun blir av (jeg vet hun jobber siste skifte vær hverdag) jeg ser henne aldri i noen bil og det er heller ikke noen som kommer tuslende fra elkjøp når de fleste drar i allefall (som jeg har sett)

Men kan jo hende at jeg kommer akurat fortidlig eller akurat for seint... Bruker å være slik :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Noen gang tenk på at butikker har en bakdør? :)

7880659[/snapback]

Å har de det :p

Selvsagt.. men det område er avstengt pågrunn av konteinere med elektronisk søppel... :roll:

Lenke til kommentar

Bedre å få kontakt med henne utenom arbeidstiden da=) som sagt tidligere, så kunne det jo vert mulig å prate med henne etter arbeidstider? mye lettere å prate når du har henne alene=)

vis du synes kaffe eller middag høres for klisjette ut, spør om hun blir med på en gåtur =)

Lenke til kommentar

Uff, jeg kjenner meg litt igjen i det du sier også. Det er ikke så veldig morsomt slik du har det, selv om det er en viss spenning i hverdagen. Like kjipt hver gang en ikke tør ta steget.. Jeg klarte ikke en gang gå bort til jenter jeg syntes var søte når jeg var full på byen, så å gå bort til en i kassen må føles som å bestige et veldig høyt fjell på rekordtid. Jeg klarte det riktignok til slutt med lykkelig resultat, så da klarer sikkert du også å ta kontakt :)

Om ikke å spørre henne ut med en gang, så hvertfall prøv å si litt mer enn "hallo, ja, takk og hadet". Kanskje du klarer å spore noe annet enn vanlig høflighet i måten hun smiler eller snakker til deg? De fleste ekspeditører smiler jo, så det er kanskje ikke så lett, men det er verdt et forsøk.

Jeg kan bare sammenligne med hvordan jeg tror det ville gått dersom jeg hadde prøvd å be henne ut sånn uten videre, og det ville ikke gått så bra. Jeg hadde ikke klart å stokke ordene og i verste fall hadde hun kanskje begynt å fnise. Den følelsen er verre enn den å gå ut av butikken uten å ha turt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Jeg greier det utmerket med litt alkohol i blodet får jeg til det meste :p

Eller når jeg føler meg helt tryg på personer rundt meg :) Da finner jeg på morsome sprell :blush:

Å spørre henne ut er ikke lett nei, ikke bare bestige ett fjel men det er bare skrenten på andre siden også... Og den letteste utveien er veien tilbake :ermm:

Hei og hade har jeg nok sakt flere ganger til henne, men det gjør jeg jo til stort sjett alle i alle butikker :p

Det er også noe kjent med henne, tror kanskje jeg er åre eldre og hun gikk i klassen under meg på ungdomskolen...

Lenke til kommentar

Som mange sier her så må man gå litt rett på sak. men prater du noe med henne når du handler? For som flere har sagt; et "hei" og et smil kan hjelpe til å at hun kjenner deg igjenn.

En annen ting er at det kan jo komme brått på for henne også at en "vilt fremmed" ber henne ut. Så hvis hun blir litt usikker og ikke helt vet om det er trygt å svare ja eller nei så kan det være lurt å ha en lapp med navnet ditt og telefonnummer ("du behøver ikke svare nå :) ring meg hvsi du ombestemmer deg") Det er utrolig hva et telefonnummer i lomma får en til å tenke. Det er lettere å si nei når man må bestemme seg fort. Så på den måten gir du henne valget til å tenke litt på det i stede for at du tar det som et umiddelbart nederlag.

Lenke til kommentar

Hei og hade har jeg nok sakt flere ganger til henne, men det gjør jeg jo til stort sjett alle i alle butikker :p

7882186[/snapback]

Ja.

Det er det du bør utvide til litt mer for å kunne få noe inntrykk av noe som helst.

Da jeg jobbet i butikk for en del år siden så jeg mange pene jenter som jeg da skulle ønsket kanskje ga meg en lapp eller noe. I øyeblikket det i såfall hadde skjedd ville jeg nok ha blitt litt forbauset, men i ettertid - som Xell skrev - ville jeg nok gjerne ha sendt en melding og spurt henne om vi kanskje kunne møtes på byen til helgen, for så å ta det derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Hvorfor ikke spørre noen av de andre medarbeidere på Elkjøp om henne da? Litt info før du trår inn?

7882525[/snapback]

Hvordan hadde du reagert viss en helt fremed kom å spurte deg, er hu ledi? hehe... :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Nå må du ikke glemme å fortelle oss hvordan det gikk, Arne.

7896459[/snapback]

Jeg har tenkt mye på det dere har sakt, men jeg har ikke hatt tid ennda :hrm:

Lenke til kommentar

Sprøyt, er bare snakk om prioriteringer gutt! Hva har liksom vært viktigere den siste tiden enn å være på elkjøp? :)

Men står hun _bestandig_ i kassen? Skulle jo fått dratt henne vekk derfra for å hjelpe deg med å finne en spennende sak i butikken. I det minste dra innom og finn en dag det er lite folk der, da setter kassefolket pris på litt prat. Skal ikke så mye til for å få i gang noe heller da.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Sprøyt, er bare snakk om prioriteringer gutt! Hva har liksom vært viktigere den siste tiden enn å være på elkjøp? :)

Men står hun _bestandig_ i kassen? Skulle jo fått dratt henne vekk derfra for å hjelpe deg med å finne en spennende sak i butikken. I det minste dra innom og finn en dag det er lite folk der, da setter kassefolket pris på litt prat. Skal ikke så mye til for å få i gang noe heller da.

7898669[/snapback]

Hmm... priotering ja... jeg skulle gjærne vært på elkjøp døgne rundt jeg, men vill ikke miste jobben for det da :p

Jobber en del overtid for tiden... og kommer liksom ikke inn i butikken etter stengetid :p

(vertfall ikke på lovlig vis)

Hu står så og si bestandig i kassa.. hu er hjelpsom da, hu kommer alltid og spør om jeg skal ha hjelp når jeg driver å surrer ved kasse området :p men det ender alltid med at jeg sier nei, for jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal si videre :dontgetit:

Er det noen ting jeg kan se etter som viser at hu er litt intrisert også?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre som mange her før har foreslått? trenger ikke være selvsikker eller få kompiser til å spørre..

når du er på elkjøp (virker som du er der ganske ofte?) kan du jo seff håpe på at du får hjelp av akkurat henne, men det er kanskje ikke noe å satse på. situasjonen krever jo selvfølgelig at hun er oppmerksom på deg, på den ene eller andre måten (om hun ekspederer deg eller hjelper deg feks) så kan du måle "interessen" ved å ganske enkelt smile og se henne i øynene mens dere prater om noe. hva som helst, egentlig.

følelsen avgjør ganske mye hva som kan eller ikke kan skje..

hvis dere får igang en løs samtale, så er det jo ikke ulovlig å komme med litt informasjon, gjerne litt rødmende som tidligere nevnt, om at du ikke BARE er der for å kjøpe cd-er, men håper en dag å få kontakt med den søte damen i kassa...og at du snart må ha deg en cd-makulator..

herfra burde du klare å prøve deg fram til resten..heldigvis finnes det ingen fasit ^^

men smålig oppsummert:

smile og være koselig <--ESSENTIAL (uansett hva du gjør, egentlig)

rødme er helt lov, er ganske avvæpnende faktisk.

stamming og stotring er også lov, men prøv å prate forståelig.

moro=sjarmerende. men ikke fyr igang no standupshow ellerno.

jæææh....da gidda jeg ikke skrive så mye mer :)

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

Mange fine forslag her. Dro veldig nytte av denne tråden da jeg også er i en ganske lik situasjon, bortsett fra at jenta jobber i et konditori kun helgene.

Jeg syns mot og smil er alt som trengs, ja pluss en morsom kommentar på lur. Kommer ikke på noen i ditt tilfelle, men da jeg skulle hente en kake forrige uke, skulle jeg si "oi så fint, du som har lagd den? smaker sikkert fantastisk", men en annen kunde kom før meg og ødela alt.

Slik som deg har jeg ikke fått henne ut av huet og nå har jeg faktisk tatt motet for å la det stå til og ta en tur innom imorgen tidlig. Tror ikke man skal tenke for mye "hva skal jeg si, hva skal jeg si", da blir man bare mer nervøs og finner ingenting å si. Kanskje jeg er i en litt enklere situasjon, mtp konditori-kommentarer, men jeg vet ikke om hun vil være der imorgen, så det er bare en sjanse jeg må ta.

Og ja, nå kom jeg på et annet forslag mens jeg tenkte på min situasjon for morgendagen: Hvis du er sjenert for å snakke med henne, kan du gi en lapp til andre arbeidere der som kan gi den til henne, der du skriver at du syns hun er veldig søt og er sjenert til å snakke med.

Det skal jeg gjøre, hvis hun ikke er der, og skrive noe som "ville bare takke deg for den gode(/fantastiske) kaken. Til å være flink, er du også veldig vakker. kunne du tenke deg å ta en kopp kaffe med meg?"

Enkelt og greit, uten å virke desperat.

Lenke til kommentar

7898669[/snapback]

Hmm... priotering ja... jeg skulle gjærne vært på elkjøp døgne rundt jeg, men vill ikke miste jobben for det da :p

Jobber en del overtid for tiden... og kommer liksom ikke inn i butikken etter stengetid :p

(vertfall ikke på lovlig vis)

Hu står så og si bestandig i kassa.. hu er hjelpsom da, hu kommer alltid og spør om jeg skal ha hjelp når jeg driver å surrer ved kasse området :p men det ender alltid med at jeg sier nei, for jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal si videre :dontgetit:

Er det noen ting jeg kan se etter som viser at hu er litt intrisert også?

7898864[/snapback]

Hun spør om du trenger hjelp? Det er jo nettopp åpningen du trenger!

"trenger du hjelp?"

"Nei.. Ja, eller jo.. Kan du hjelpe meg å finne på noe jeg kan kjøpe? Du skjønner, dette høres kanskje teit ut, men jeg skal egentlig ikke ha noe, jeg er innom helst for å se om jeg kan få en mulighet til å snakke med deg.. Har vært her endel ganger, og synes rett og slett du er usedvanlig søt!

Så jeg har litt lyst å spørre om du kunne tenke deg å bli litt kjent, men det er jo ikke så veldig lett å finne en fremgangsmåte.. DET kan du gjerne hjelpe meg med, om du vil! :)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...