Snuggis Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg holder på å bygge meg en ny PC med en Intel C2D E6600 CPU, det jeg lurer på. Jeg kommer til å klokke litt, men lønner det seg å ha høy FSB og lav multiplier, eller lav FSB og høy multiplier? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg får ikke gjort om Multiplier selv om hovedkorte støtter det... så det må henge igjen i cpun min (har en intel pentium 4 630 her da) Dette var virkelig ett bra spørsmål... jeg vill gjærne vite svare på det jeg også Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg får ikke gjort om Multiplier selv om hovedkorte støtter det... så det må henge igjen i cpun min (har en intel pentium 4 630 her da) Dette var virkelig ett bra spørsmål... jeg vill gjærne vite svare på det jeg også 7854997[/snapback] regner med at cpu´en har låst multi da Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det beste er vel å kjøre den høyeste stabile FSB sammen med den høyeste multiplieren (9). Men hvis du tenker samme hastighet, f.eks. 300*9 =2700MHz, og 450*6=2700MHz, så er det nok best å kjøre 450*6. Da får du kjørt RAM på en mye høyere hastighet slik at det får gjort mer. Men det forutsetter at du hodler det stabilt og ikke alt for varmt osv. Men på hovedkrot med P965 brikkesett kan det være lurt å legge seg på en FSB med lav latency. Finnes noen tråder her med en tabell i som viser hvor det er mest lønnsomt å ligge. Klarer ikke finne noen akkurat nå, men de ligger rundt om kring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå