Nizzen Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Tror du diskene klarer 250 MB/s da? 7897117[/snapback] I raid: Ja. Enkle disker: Nei. 7897496[/snapback] Dette kommer jo ann på hvor bra SCSI kontroller du har da. Og SCSI kort i den klassen er ofte 2000kr ++ Har du tenkt på at SCSI disker er svindyre? Jeg har selv en del SCSI disker, liker hastigheten! en av de 15k seagatene mine er på 146 gig, og den er ikkje billig Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 PCI er uaktuelt pga at nye HK som oftest ikke har PCI. SCSI prosjektet mitt er dyrt ja, men det er jeg villig til å betale. Skal utvide etterhvert også, og skal brukes til server, så greit å ha denne kapasiteten da. SAS disker kjenner jeg ikke, men vet at SCSI er noe av det råeste innen ytelse. Det er jo helt sykt at PCIe kontrollere skal være så dyre. Noen som kan komme med et par gode value kort tips her? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Nye hovedkort IKKE har PCI?? Hvor har du det fra? Nesten ALLE nye hovedkort har PCI. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvor store SCSI disker skal du ha? Ville anbefale et hovedkort med både pci-x og pci express da. Da pci express kontrollere kan bli billigere med tiden. Kjøp et pci-x kort nå., selv om ikkje de er så veldig billige de heller. Har selv Asus P5WDG2 WS PRO hovedkort som jeg har et Adaptec 29160lp kontroller på. Dette er ikkje raid kontroller da. Båndbredden er mere enn god nok når jeg har det i en pci-x slot. Har en Seagate 15k4 146 gig, og den koster litt over 5000kr. Så hvis du skal opp i den størrelse av disker, så koster det en del da. Den andre scsi disken på 36 gig koster bare rundt 2000 da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå