VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg skulle gjærne hatt en svitsj med VLAN funksjoner... slik at jeg sparer plass og støpsel utganger... Den MÅ ha muligheten til å ha to separate nettverk 10/100 (1000 er ett pluss) Den må ikke være for dyr eller avansert... Jeg hadde en slik 16porter fra cnet en gang Denne! Den var det bare noen pinner på baksiden som måtte flyttes så fungerte det toppers De har dessvere utfasa denne men de har en ny utgave Denne! Men jeg greier ikke å finne ut om den støtter det samme.... Den ene delen av svitsjen skal fordele enn 6000/6000 linje mens den andre skal dele ut multicast for dekoderne mine... Endret 2. februar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Erstatteren har ikke 802.1q (VLAN). Hvor mye betalte du for denne switchen i sin tid? //Swiss Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Erstatteren har ikke 802.1q (VLAN). Hvor mye betalte du for denne switchen i sin tid? //Swiss 7855537[/snapback] 500kr... Brukte den til noen LAN, men da vi la ned det så bestemte vi oss for å kvitte oss med utstyret Den var døn stabil, og kjempe svitsj Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 God pris for en switch med VLAN... Vet dessverre ikke om noen billige switcher med VLAN støtte. Var det CLI eller webui på den? //Swiss Lenke til kommentar
GrH Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Har den "gamle" modellen av den dær jeg ...( den du linker til som er utgått ) Kjempe switch vlan og trunk ++ SwissChesus : Nei den har kun noen jumpere på baksiden ... men bra for prisen da.. -Djgunnah Endret 2. februar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Har den "gamle" modellen av den dær jeg ...( den du linker til som er utgått ) Kjempe switch vlan og trunk ++ SwissChesus : Nei den har kun noen jumpere på baksiden ... men bra for prisen da.. -Djgunnah 7856178[/snapback] Du vet ikke om den nye støtter det også... når jeg leser spec på den gode gamle så står det ikke der heller ser jeg nå.. men det var det... Du skal ikke selle den a? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Du vet ikke om den nye støtter det også... når jeg leser spec på den gode gamle så står det ikke der heller ser jeg nå.. men det var det...Du skal ikke selle den a? Viss du ser på utvidet info så ser du at den gamle står det at den støtter Vlan ... mens på den Nye står det ikke det så tviiler ... Nei desverre ... trenger trunk , Vlan og 16 porter viss jeg skulle ha selgt den så må jeg ha en ny ( hadde jo vært kjekt med 1000 Mbps ) men da må jeg over 2000 + for og få 16 porter , Vlan og Trunk -Djgunnah Endret 2. februar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Etter ett raskt søk i prisguide fant jeg ut at den billigste med VLAN hadde 24 porter. Link: https://prisguiden.no/product.php?productId=47022 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg har selv DENNE, som jeg er godt fornøyd med, uten å ha noen grunn til å være noe annet, den funker foreløpig bare som en dum switch. Men VLAN-støtten er der, og det er nå kult å ha web-grensesnitt og egen IP-adresse på switchen sin da! Heve seg litt over de som bare kobler i kabler og er ferdig med det Et annet alternativ er en Linksys WRT54GL med DD-WRT eller Tomato-firmware, hvis 4 porter er nok som et første ledd. DD-WRT eller Tomato har noenlunde samme VLAN-muligheter som vedleggene fra HP-switchen min, og så kan du bygge deg ut til ønsket antall porter med "billig"-switcher ut fra WRT54GL, uten at jeg helt anbefaler billig-switcher for et stabilt nett med en del klienter. Endret 2. februar 2007 av Playmofetish Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har den linksys ruteren som støtter det, men det står plassert fysisk på andre siden av noen murvegger... så det går ikke. Er det mulighet for noe biligere enn 1300kr? Jeg tenkte på en bilig svitsj... den prisklassen er egentlig litt dyrt for mitt bruk... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Etter ett raskt søk i prisguide fant jeg ut at den billigste med VLAN hadde 24 porter. Link: https://prisguiden.no/product.php?productId=47022 7856909[/snapback] Den er alt for stor, og jeg skal ikke ha noe avansert vlan, bare en enkel en som jeg hadde før... med pin flytting istede for en dunge med tonge http sider for å konfigere... samt MÅ jeg ha lydløs... altså vifteløs og normal størrelse Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har den linksys ruteren som støtter det, men det står plassert fysisk på andre siden av noen murvegger... så det går ikke.Er det mulighet for noe biligere enn 1300kr? Jeg tenkte på en bilig svitsj... den prisklassen er egentlig litt dyrt for mitt bruk... 7857356[/snapback] Dell har en 16 porters gigabitsvitsj med VLAN/trunk-støtte til 1K. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har den linksys ruteren som støtter det, men det står plassert fysisk på andre siden av noen murvegger... så det går ikke.Er det mulighet for noe biligere enn 1300kr? Jeg tenkte på en bilig svitsj... den prisklassen er egentlig litt dyrt for mitt bruk... 7857356[/snapback] Dell har en 16 porters gigabitsvitsj med VLAN/trunk-støtte til 1K. 7857393[/snapback] LINK? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg har den linksys ruteren som støtter det, men det står plassert fysisk på andre siden av noen murvegger... så det går ikke.Er det mulighet for noe biligere enn 1300kr? Jeg tenkte på en bilig svitsj... den prisklassen er egentlig litt dyrt for mitt bruk... 7857356[/snapback] Dell har en 16 porters gigabitsvitsj med VLAN/trunk-støtte til 1K. 7857393[/snapback] LINK? 7866036[/snapback] Var visst 1K + mva, men det er fremdeles en grei pris. http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 egentlig litt dyr, tankten på at jeg kun har en maskin med giga nett som skal kobles til, multicasten går også via 100mbit... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Nå har jeg skaffa meg en Cnet CNSH-1600 av det gamle slaget... men sliter litt med å finne ut hvordan jeg får vlan til å fungere helt... :S Jeg sliter seriøst med å få den til å fungere som den skal Endret 9. februar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå