Gå til innhold

HP oppgradering til Vista


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå denne infoen på ordrestatus:

 

Ordrestatus : Ordre godkjent

Leveringsdato : Your order should ship within 7 business days once your order is approved and payment received

Transportør : Standard

 

Burde det stått noe annet der, som for eks, sendt?

Lenke til kommentar
Har nå denne infoen på ordrestatus:

 

Ordrestatus  : Ordre godkjent

Leveringsdato : Your order should ship within 7 business days once your order is approved and payment received

Transportør : Standard

 

Burde det stått noe annet der, som for eks, sendt?

8439696[/snapback]

 

Burde kanskje ha blitt sendt nå ja, men det kommer an på når du bestillte det da...

Lenke til kommentar
Har nå denne infoen på ordrestatus:

 

Ordrestatus  : Ordre godkjent

Leveringsdato : Your order should ship within 7 business days once your order is approved and payment received

Transportør : Standard

 

Burde det stått noe annet der, som for eks, sendt?

8439696[/snapback]

 

Burde kanskje ha blitt sendt nå ja, men det kommer an på når du bestillte det da...

8440136[/snapback]

Min endret seg til status sendt for et par dager siden. Din endrer seg sikkert snart den og. De burde ha sendt ut alle for lenge siden, men det har vi jo fått erfare at ikke akkurat er tilfelle...

Lenke til kommentar
Vil bare si at visten min har nå ankommet postens mottak i oslo. så nå sender jeg en kopi av fakturaen til dem med det vedlagte brevet jeg fikk av posten. det vil jeg nok få pakken om ikke så lenge :D

8443752[/snapback]

 

 

jeg fikk min Vista i posten i går , har foreløpig ikke oppgradert min pc.

Lenke til kommentar
Fikk du levert vista i ein boks eller kun i dvd cover?

8445667[/snapback]

 

Den kom i er konvolutt bokser eller cover. et dvd for drivere og et for vista.

det som er bra er at man kan velge hvilken drivere og programmer man kan installere

slik at du får mest mulig en clean vista.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min overraskende i dag. Etter mailen jeg fikk her om dagen så sto det at jeg ville få beskjed før den ble sendt. Men det fikk jeg aldri. Nå lå den i postkassen og det hadde jeg ikke regnet med.

 

Ikke måtte jeg betale noe toll osv heller, den hadde kommet direkte fra Nederland.

 

Platen min er en Toshiba oppgraderings plate, og er nok knyttet opp mot min pc. Skal likevel prøve to ting senere i dag:

1. Å legge den inn på en annen pc (test pc)

2. Å bruke lisens koden jeg fikk med i dag på en vanlig oppgraderings plate for å se om den virker der. (skal ikke aktivere selvsagt, bare teste)

 

Men uansett, det var godt å få den etter en lang vente tid:

 

IMG_1575s.jpg

Lenke til kommentar

Har nettopp hentet vista selv. Var ikkje noe problem det. Sa bare at eg hadde snakket med ein på tollen og han sa at verdien var nullet. De på posten bare sjekket noe på pcen og fant pakken fram til meg. Litt skuffet at vi ikkje fikk ein slikt boks da.

Lenke til kommentar

Fant ut lisenskoden og DVD platen fungerer på alle slags pc'er og ikke bare Toshiba sine. Aktiverte lisensen på test pc'en min (en virtuell test pc) og det gikk uten problemer.

Det jeg ble litt bekymret over er at det ser ut til at jeg har fått en OEM lisens. Var helt sikker på at jeg hadde fått en oppgraderings lisens...

 

Kjipt siden jeg aktiverte den om det skulle være en OEM lisens :ermm: . Ikke noe problem, siden jeg har nok Vista lisenser, men om jeg en gang skulle trenge en ny lisens, så hadde det vært kjekt å ha en til overs.

 

Men får se hva som skjer om det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Fant ut lisenskoden og DVD platen fungerer på alle slags pc'er og ikke bare Toshiba sine. Aktiverte lisensen på test pc'en min (en virtuell test pc) og det gikk uten problemer.

Det jeg ble litt bekymret over er at det ser ut til at jeg har fått en OEM lisens. Var helt sikker på at jeg hadde fått en oppgraderings lisens...

 

Kjipt siden jeg aktiverte den om det skulle være en OEM lisens :ermm: . Ikke noe problem, siden jeg har nok Vista lisenser, men om jeg en gang skulle trenge en ny lisens, så hadde det vært kjekt å ha en til overs.

 

Men får se hva som skjer om det blir aktuelt.

8452547[/snapback]

 

Du kan informere oss når du kommer så langt vedrørende det med oppgradering.

Det var bærbart du hadde, var ikke det. Da tenker på partisjoner. Main og recovery partisjon.

Hvordan det ser ut der. Får du recovery partisjon foran C:\, som skjult eller etter på? Inneholder oppgradering tilleggsprogrammer, eller det er bare OS?

Lenke til kommentar

Platen er ikke en recovery DVD, det er en vanlig Vista DVD med Toshiba's merke, ikke noe mer.

Jeg installerte den på test pc'en min som er en Vmware virtuell test pc, og det ble en helt normal Vista installasjon.

 

Ikke noen Toshiba programmer eller drivere som jeg kan se. Og lisensen fikk jeg aktivert uten å ha noen andre Windows installasjoner installert i forkant.

Ikke måtte jeg gjøre noen triks for å få en "clean" install heller. Så det virker som det var en vanlig OEM lisens og ikke en oppgradering.

 

Så derfor blir det ikke noe recovery partisjon osv.

Lenke til kommentar

Har et lite problem her nå...

Først, dette er statusen:

Ordrestatus : COA bekreftet. Send inn kjøpsbevis. Behandlingen kan ta 10 virkedager etter mottak.

Leveringsdato : TBD. Note that it typically takes 4-6 weeks after the submission of the proof of purchase for the order to be shipped.

Transportør : Standard

 

Jeg sendte inn kopi av fakturaen min uka før påske, skrev riktinok på norsk, men lot ordrebekreftelse nummeret stå fint og klart i oveskriften... La ved fakturan som .pdf.

 

For noen dager siden så mottok jeg følgende mail fra [email protected]:

"Dear HP Customer:

 

Thank you for having ordered the HP Windows Vista Express Upgrade Kit. In order

for us to process your order, you need to send us a copy of your Proof of

Purchase for the qualifying PC. Proof of Purchase must be received and processed

by ModusLink no later than May 31, 2007 for your order to be completed.

 

If you did not send us the Proof of Purchase yet

Please submit the following via email, mail or fax:

- Proof of Purchase (copy of the receipt - do not send the original)

- Confirmation/Order Number (refer to our initial order submittal email or this

letter)

 

Ensure that information you send to us is clearly legible. You may submit your

valid proof of purchase via any of these three methods:

 

Email: [email protected]. Please attach a scan of your receipt in

.JPG, .PDF, .TIF or .GIF formats only.

 

Mail:

HP Software Upgrade Program HP Software Upgrade Program

Technical Upgrade Program Vista

P.O. Box 252

7300 AG Apeldoorn

The Netherlands

 

Fax: 0031 555 43 39 46

 

Please allow up to 10 days from resubmission of your proof of purchase to be

validated by ModusLink.

 

 

If you have already sent us your Proof of Purchase

If you have already sent us a Proof of Purchase you should have received an

email acknowledging the validation of your Proof of Purchase. Please allow 10

business days for processing at the fulfillment center.

 

When will the software be shipped to you?

The HP Express Upgrade to Vista software has started shipping by early March

2007 for all completed orders placed before January 30th, for countries in which

Microsoft made Windows Vista generally available on January 30th. Orders placed

after this date will ship within 4-6 weeks from the date the Proof of Purchase

was processed and after Windows Vista is generally available in your country.

 

How to check the status of your order?

To check the status of your order, using either your COA ID number or your

Confirmation/Order Number, please visit:

https://upgradeweb.moduslink.com/Vista/HP/

 

It is our privilege to serve you and ensure that you receive the valued Windows

Vista Upgrade as a part of your recent HP PC purchase.

 

Yours sincerely,

 

The Upgrade Redemption Support Centre"

 

Hva skal jeg så gjøre?.. Skal jeg sende fakturaen på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...