Gå til innhold

Program for å lage skjemaer enkelt

OnetroM

Anbefalte innlegg

Jeg må i forbindelse med jobben lage endel skjemaer med avkrysningsfelt, prosessprosedyrer osv, men jeg savner et verktøy for å lage dette.

Idag bruker jeg word og tabeller, noe er et rent helvete. Det må da være noen som har funnet på en grei løsning som er noe mere intuitivt å benytte.

Noen forsla jeg kan sjekke ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må i forbindelse med jobben lage endel skjemaer med avkrysningsfelt, prosessprosedyrer osv, men jeg savner et verktøy for å lage dette.

Idag bruker jeg word og tabeller, noe er et rent helvete. Det må da være noen som har funnet på en grei løsning som er noe mere intuitivt å benytte.

Noen forsla jeg kan sjekke ut?

7854873[/snapback]

Litt usikker på hva du skal bruke skjemaene til i etterkant at de er opprettet, men hva med Microsoft Visio? Det er et flott program for å lage prosesskart etc.

Lenke til kommentar

Visio har jeg kikket litt på, men det er ikke helt innertier. Prosesskart er det genialt til, men ikke en prosedyre.

Hvert produkt vi produserer har en egen "prosess - jobbskjema". Dvs en oppskrift hvor det punktvis tar for seg alle trinn i produksjonen. Hvert trinn skal signeres ut av operatør før neste tar over osv.

Andre typiske bruksområder er rene sjekklister for f.eks kontraktmottak og gjennomgang, da baller det på seg med spesifikasjoner, tegninger osv. Greit å ha sjekklister man kan krysse av på for å legge opp til videre tiltak e.l.

Kjekulf: Knallbra link, skal kikke mer på det. Skjemaene våre skrives ut før bruk så det trenger ikke være så avansert. Men takk så langt :)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...