Gå til innhold

Mp3-mobilen SGH-X830 med ubrukelig mp3-spiller?

Laze

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte SGH-X830 før jul, mest for designets skyld, og har vært godt fornøyd med den som telefon, men da iPoden nylig avgikk ved døden ble det med ett aktuelt å benytte den mye omtalte mp3-funksjonen på mobilen også. Etter noen timers plunder sitter jeg igjen med inntrykket om at den er ubrukelig til alt annet enn ren shuffle-spilling ... sitter andre med samme telefon med samme erfaring, eller har jeg fått en med ubrukelig firmware, e.l.?

Problemet er som følger:

1. Jeg fyller telefonen med musikk via Windows Media Player eller den medfølgende samsung-programvaren. Musikkfilene har alle korrekte id-tagger, som har fungert perfekt med alle andre spillere jeg har prøvd. Før jeg kobler fra telefonen dobbeltsjekker jeg at sangene har blitt sortert i mapper etter artist og album på den, og at spillelistene har havnet i sin mappe. Alt ser ut til å være i orden.

2. Så kobler jeg fra telefonen og starter mp3-spiller-programmet. Jeg må vente i noen sekunder, når mp3-spilleren endelig starter og jeg åpner spillelistene, finner jeg igjen rundt halvparten av albumene jeg har lagt inn, mens resten av sangene ligger registrert med ukjent artist og album. Prøver jeg å spille et av albumene som "overlevde", kommer sangene i en hjernedød rekkefølge, gjerne sist->først, eller hulter til bulter, selv om de har riktige tags og sangnummeret er en del av selve filnavnet. Nevner for ordens skyld at shuffle-funksjonen i spilleren er skrudd av ...

3. Når jeg kobler telefonen til pcn kan jeg velge å koble til i mp3-spiller-modus og telefonmodus. Kobler jeg til igjen i mp3-spiller-modus, finner WMP/samsungprogramvare ingen sanger. Kobler jeg til i telefonmodus ligger *alle* sangene i music-mappa, uten noen form for sortering. Spillelistene er sporløst forsvunnet.

Så ... er det noen andre som har denne telefonen? Hvordan fungerer mp3-spilleren for dere? Er det jeg som sitter med et mandagsprodukt, eller er Samsung bare helt talentløse når det gjelder mp3-spillere?

Laze,

som angrer veldig på at han ikke testa mp3-funksjonen skikkelig før angrefristen gikk ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...