m3 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er ute etter en bærbar pc med Windows Vista. Maskinen bør gjerne ha dedikert grafikk kort med passiv kjøling som takler HD materiale og Aero grensesnitt. Den må enten ha 2GB RAM installert eller mulighet for det. Maskinen kan gjerne ha det nye Intel Core 2 Dou. Maskinen kommer til å være et sted nemlig på fanget mitt så den trenger ikke å være mobil i det hele tatt. Jeg kommer hovedsak til å bruke pc-en til nett surfing, video og litt bildebehandling. Den bør ha minst en FireWire inngang for ekstern harddisk og miniDV video kamera. Den trenger ikke ha stor harddisk da jeg er nødt til å gå til en større ekstern harddisk som kan romme alle filmene og bildene mine. Jeg vil ikke ha maskiner med VIA hovedkort da jeg har problemer med den jeg har nå (krasjer/fryser når jeg skal se eller redigere Xvid/DivX materiale). Jeg har ikke TV hos meg så en integrert TV-kort hadde vært et pluss men er ikke noe must. Oppsumering - Bærbar - Windows Vista (helst Ultimate men kan gå med Home Permium) - Dedikert grafikk kort med passiv kjøling som kan takle Aero og HD material (støysvak PC) - 2GB RAM, eller mulighet for det (dvs. ledig plass for oppgradering) - FireWire port - Trenger ikke å være mobil - Ikke VIA hovedkort - Kan godt ha TV kort integrert men er ingen krav. - Pris Ca 10.000,- kroner Noen forslag….? Er det litt tidlig å se etter Vista på bærbar!? Hvis det skulle vise seg at kriteriene mine er for vanskelig forhold til pris så er jeg også åpen for forslag til stasjonær. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er drøssevis med tråder lik denne og Hel 80 fra Multicom er maskinen som blir anbefalt gang på gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå