gxi Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg likte ikke navnet på dette nye produktet. Flash er da mye enklere å uttale. 7859611[/snapback] Det er forskjell på et kodenavn og et produktnavn. Dette var vel et kodenavn, og ikke det endelige produktnavnet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det. 7855082[/snapback] Høres veldig dårlig ut dette. Begynner å bli mange som ikke lenger har windows, og nekter å installere det. Veldig dårlig om dette hadde vært en del av windows, så idiot-utviklere hadde tatt det i bruk. Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.7855082[/snapback] Flashspilleren har vel fulgt windows siden win98? Flashplayeren har hatt en utbredelse på 95% eler bedre i årevis, og er vel det nærmeste en kommer en standard fo AV innhold på nett.7855298[/snapback] Flash er langt fra noen standard. For at det skal være en nettstandard må den iallefall være godkjent av W3C, noe flash ikke er. Flash er dessuten lukket og lisensiert av Adobe. W3C har allerede utviklet et eget åpent vektorgrafikkformat SVG som potensielt kan erstatte flash. Jeg er ikke så sikker på at vi trenger enda en standard for det samme. Det vil bare komplisere ting. - Når skal Microsoft lære å benytte eksisterende åpne standarder isteden for å forsøke å lage nye (dårligere) selv? Dette blir som ODF vs OpenXML striden... bare enda litt værre, for dette handler om en webstandard og påvirker alle som bruker nettet, enten man vil det eller ikke. 7855483[/snapback] Vel - flash er en de-facto standard, og er støttet på så og si alle plattformer. Så i valget mellom to onder foretrekker jeg FLASH lang vei framfor en MS-løsning. SVG kan nok erstatte flash-som-vektorgrafikk, men flash-video? WMA? No thanks... Forøvrig: Så lenge IE ikke støtter SVG kommer SVG på nett til å være like skjeldent som ActiveX begynner å bli... Hva med en mulig gratis utviklingsløsning da? Slik WPF/E er nå kan man i alle fall lage gratis greier med ctp'en. Og det ser ganske nice ut. En annen sak er at det er helt annerledes bygget opp en flash. En tredje sak er at konkurranse er bra folkens, ikke glem det, selvom det er selve M$ som står for den 7855493[/snapback] I så fall håper jeg at Adobe kommer med en gratis utviklingsløsning for flash også - og at de for å støtte opp om MS sin eneste reelle konkurent på OS-siden - Linux - slipper verktøyene sine her også. Ikke for min del - jeg greier meg lenge med Gimp, LaTeX, emacs etc., men det vil gjøre det lettere å få lokket en del (web-)utviklere over til en ren unix-plattform (istedet for utvikle på windows og kjøre på unix/apache, kan gjøre alt på unix). Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 SVG kan nok erstatte flash-som-vektorgrafikk, men flash-video? WMA? No thanks... 7860408[/snapback] Flash video har aldri vært noen god løsning uansett siden man er avhengig av programvaren fra Adobe, brukeren kan ikke tilpasse ting selv og flash støtter ikke fullskjermsvisning. En mye bedre løsning hadde blitt enig om én åpen standard. Gjerne en hvor brukeren kunne overføre en request med ønsket kvalitet/størrelse. Da kunne folk flest hatt en mediaplayer og kunne bestemme helt selv hvilken de ville bruke (konkuranse = bedre tjenester). Siden formatet er åpent og støtter valg av kvalitet ol. kan det fint benyttes i videokonferanseklienter som iChat og Skype. Noe som hadde gjort mer konkuranse (siden alle klientene kunne snakke sammen) og høyre ytelse (mindre bruk av minne siden det bare trengs å bruke en codec for både web- og videokonf.streaming. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Forøvrig: Så lenge IE ikke støtter SVG kommer SVG på nett til å være like skjeldent som ActiveX begynner å bli...7860408[/snapback] Hva med om vi som utvikler nettsider på en litt friere platform kan legge inn en liten notis på siden da, slik som man så ofte ser i det veldig arrogante andre miljøet? "Du bruker Internet Explorer og derfor så får du ikke se denne siden som baserer seg på godkjente webstandarder fra W3C. Internet Explorer støtter simpelten ikke disse standardene, men forsøker å tinge resten av verden til å akseptere dens egne standarder. Dersom du vil slippe å støte på slike problemer som dette, så anbefaler vi deg å besøke denne siden: http://www.getfirefox.com og laste ned en nettleser som baserer seg på å støtte de allment gyldige webstandardene isteden for å forsøke å diktere hvordan det skal gjøres." Men det er noe en bare bør gjøre dersom en oppdager at IE ikke viser siden skikkelig. Jeg synes forresten det er ganske latterlig at jeg som utvikler av en side skal være nødt til å lage to sett med css filer og i tillegg sjekke om noen bruker IE for å tilpasse siden til det, fordi at IE ikke støtter almenngyldige webstandarder. I tilfelle du trenger et script som oppdager hvilken browser som brukes (PHP): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function browser_detection( $which_test ) { // initialize variables $browser_name = ''; $browser_number = ''; // get userAgent string $browser_user_agent = ( isset( $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ) ) ? strtolower( $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ) : ''; //pack browser array // values [0]= user agent identifier, lowercase, [1] = dom browser, [2] = shorthand for browser, $a_browser_types[] = array('opera', true, 'op' ); $a_browser_types[] = array('msie', true, 'ie' ); $a_browser_types[] = array('konqueror', true, 'konq' ); $a_browser_types[] = array('safari', true, 'saf' ); $a_browser_types[] = array('gecko', true, 'moz' ); $a_browser_types[] = array('mozilla/4', false, 'ns4' ); for ($i = 0; $i < count($a_browser_types); $i++) { $s_browser = $a_browser_types[$i][0]; $b_dom = $a_browser_types[$i][1]; $browser_name = $a_browser_types[$i][2]; // if the string identifier is found in the string if (stristr($browser_user_agent, $s_browser)) { // we are in this case actually searching for the 'rv' string, not the gecko string // this test will fail on Galeon, since it has no rv number. You can change this to // searching for 'gecko' if you want, that will return the release date of the browser if ( $browser_name == 'moz' ) { $s_browser = 'rv'; } $browser_number = browser_version( $browser_user_agent, $s_browser ); break; } } // which variable to return if ( $which_test == 'browser' ) { return $browser_name; } elseif ( $which_test == 'number' ) { return $browser_number; } /* this returns both values, then you only have to call the function once, and get the information from the variable you have put it into when you called the function */ elseif ( $which_test == 'full' ) { $a_browser_info = array( $browser_name, $browser_number ); return $a_browser_info; } } // function returns browser number or gecko rv number // this function is called by above function, no need to mess with it unless you want to add more features function browser_version( $browser_user_agent, $search_string ) { $string_length = 8;// this is the maximum length to search for a version number //initialize browser number, will return '' if not found $browser_number = ''; // which parameter is calling it determines what is returned $start_pos = strpos( $browser_user_agent, $search_string ); // start the substring slice 1 space after the search string $start_pos += strlen( $search_string ) + 1; // slice out the largest piece that is numeric, going down to zero, if zero, function returns ''. for ( $i = $string_length; $i > 0 ; $i-- ) { // is numeric makes sure that the whole substring is a number if ( is_numeric( substr( $browser_user_agent, $start_pos, $i ) ) ) { $browser_number = substr( $browser_user_agent, $start_pos, $i ); break; } } return $browser_number; } $browser = browser_detection('browser'); if ($browser == 'ie') { } Jeg mente forresten ikke at SVG kunne erstatte flash-video. Men flashvideo er jo et veldig dårlig videoalternativ i utgangspunktet. Alle andre videostandarder som kan streames (untatt de DRM infiserte) er å foretrekke framfor flash-video. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 SVG kan nok erstatte flash-som-vektorgrafikk, men flash-video? WMA? No thanks... 7860408[/snapback] Flash video har aldri vært noen god løsning uansett siden man er avhengig av programvaren fra Adobe, brukeren kan ikke tilpasse ting selv og flash støtter ikke fullskjermsvisning. En mye bedre løsning hadde blitt enig om én åpen standard. Gjerne en hvor brukeren kunne overføre en request med ønsket kvalitet/størrelse. Da kunne folk flest hatt en mediaplayer og kunne bestemme helt selv hvilken de ville bruke (konkuranse = bedre tjenester). Siden formatet er åpent og støtter valg av kvalitet ol. kan det fint benyttes i videokonferanseklienter som iChat og Skype. Noe som hadde gjort mer konkuranse (siden alle klientene kunne snakke sammen) og høyre ytelse (mindre bruk av minne siden det bare trengs å bruke en codec for både web- og videokonf.streaming. 7860794[/snapback] Det er ærlig talt bedre å være avhengig av adobe enn MS. Fullskjermsvisning har de fleste løst ved å ha en knapp som laster inn en ny animasjon i fullskjerms-størrelse. Ikke optimalt, men kansje det blir bedre i versjon 10? Ang. åpent: Jeg hadde ropt hurra dersom f.eks. mpeg4 hadde blitt utbredt som streaming-kodek, eller f.eks. det nye BBC's forskningsavdeling holder på med - men jeg er ikke optimist. Kansje om 2-3 år? Og fluendo's theorea er ikke et alternativ - det suger kvalitetsmessig. Det har blitt brukt til å legge ut foredrag fra diverse konferanser - og du må sitte med odp/pdf-fila åpen i vinduet ved siden av. De kunne egentlig like gjerne lagt ut et lydspor... Forøvrig: Så lenge IE ikke støtter SVG kommer SVG på nett til å være like skjeldent som ActiveX begynner å bli...7860408[/snapback] Hva med om vi som utvikler nettsider på en litt friere platform kan legge inn en liten notis på siden da, slik som man så ofte ser i det veldig arrogante andre miljøet? "Du bruker Internet Explorer og derfor så får du ikke se denne siden som baserer seg på godkjente webstandarder fra W3C. Internet Explorer støtter simpelten ikke disse standardene, men forsøker å tinge resten av verden til å akseptere dens egne standarder. Dersom du vil slippe å støte på slike problemer som dette, så anbefaler vi deg å besøke denne siden: http://www.getfirefox.com og laste ned en nettleser som baserer seg på å støtte de allment gyldige webstandardene isteden for å forsøke å diktere hvordan det skal gjøres." Men det er noe en bare bør gjøre dersom en oppdager at IE ikke viser siden skikkelig. Jeg synes forresten det er ganske latterlig at jeg som utvikler av en side skal være nødt til å lage to sett med css filer og i tillegg sjekke om noen bruker IE for å tilpasse siden til det, fordi at IE ikke støtter almenngyldige webstandarder. Yup, kjenner til det. MSIE er den klart dårligste nettleseren på markedet, men intill videre er det også den mest populære. Og siden mesteparten av verdens data-eiere også er data-idioter/ikke bryr seg, kommer det antagelig ikke til å forandre seg nevneverdig. Dersom f.eks. firefox hadde gjort at du kunne finne all verdens informasjon bare ved å tenke på hva du ville vite, og så øyeblikkelig visst det - og internet eksplorer hadde krasjet hver halvtime, brukt tre kvarter på å laste hvert klikk, og tømt nettbankkontoen din for å sende pengene til MS, så hadde det likevel vært utrolig om over 50% av nettpopulasjonen hadde sluttet å bruke den. Så man kunne selvfølgelig sagt "disse ca. 75% er uansett idioter, så la dem segle sin egen sjø", så ville man samtidig gått glipp av pengene deres - enten i form av reklame, eller i form av å ha dem som kunder. Desverre. I tilfelle du trenger et script som oppdager hvilken browser som brukes (PHP): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function browser_detection( $which_test ) { // initialize variables $browser_name = ''; $browser_number = ''; // get userAgent string $browser_user_agent = ( isset( $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ) ) ? strtolower( $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ) : ''; //pack browser array // values [0]= user agent identifier, lowercase, [1] = dom browser, [2] = shorthand for browser, $a_browser_types[] = array('opera', true, 'op' ); $a_browser_types[] = array('msie', true, 'ie' ); $a_browser_types[] = array('konqueror', true, 'konq' ); $a_browser_types[] = array('safari', true, 'saf' ); $a_browser_types[] = array('gecko', true, 'moz' ); $a_browser_types[] = array('mozilla/4', false, 'ns4' ); for ($i = 0; $i < count($a_browser_types); $i++) { $s_browser = $a_browser_types[$i][0]; $b_dom = $a_browser_types[$i][1]; $browser_name = $a_browser_types[$i][2]; // if the string identifier is found in the string if (stristr($browser_user_agent, $s_browser)) { // we are in this case actually searching for the 'rv' string, not the gecko string // this test will fail on Galeon, since it has no rv number. You can change this to // searching for 'gecko' if you want, that will return the release date of the browser if ( $browser_name == 'moz' ) { $s_browser = 'rv'; } $browser_number = browser_version( $browser_user_agent, $s_browser ); break; } } // which variable to return if ( $which_test == 'browser' ) { return $browser_name; } elseif ( $which_test == 'number' ) { return $browser_number; } /* this returns both values, then you only have to call the function once, and get the information from the variable you have put it into when you called the function */ elseif ( $which_test == 'full' ) { $a_browser_info = array( $browser_name, $browser_number ); return $a_browser_info; } } // function returns browser number or gecko rv number // this function is called by above function, no need to mess with it unless you want to add more features function browser_version( $browser_user_agent, $search_string ) { $string_length = 8;// this is the maximum length to search for a version number //initialize browser number, will return '' if not found $browser_number = ''; // which parameter is calling it determines what is returned $start_pos = strpos( $browser_user_agent, $search_string ); // start the substring slice 1 space after the search string $start_pos += strlen( $search_string ) + 1; // slice out the largest piece that is numeric, going down to zero, if zero, function returns ''. for ( $i = $string_length; $i > 0 ; $i-- ) { // is numeric makes sure that the whole substring is a number if ( is_numeric( substr( $browser_user_agent, $start_pos, $i ) ) ) { $browser_number = substr( $browser_user_agent, $start_pos, $i ); break; } } return $browser_number; } $browser = browser_detection('browser'); if ($browser == 'ie') { } Jeg mente forresten ikke at SVG kunne erstatte flash-video. Men flashvideo er jo et veldig dårlig videoalternativ i utgangspunktet. Alle andre videostandarder som kan streames (untatt de DRM infiserte) er å foretrekke framfor flash-video. 7860953[/snapback] Hvilke andre *reelle* alternativer er det til WMA og Flash? Som faktisk brukes? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hvilke andre *reelle* alternativer er det til WMA og Flash? Som faktisk brukes?7862406[/snapback] Som du ser her er det mulig å bruke nesten hva som helst. Jeg ville foretrukket xvid. Du kan putte det inn i nesten hvilken container du vil og kombinere det med hvilket som helst lydformat, men ogg, mp3 eller a/52 er vel å foretrekke. - Grunnen til at det ikke er så utbredt er vel bl.a. at brukeren må laste ned og installere en codec-pakke for at det skal virke og at det ikke står et stort firma bak og markedsfører det. Jeg har ennå ikke sett flash-video blitt brukt for liveTV formål. - Der er det vel stort sett wmv som brukes. - Ofte infisert av DRM. Endret 3. februar 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg likte ikke navnet på dette nye produktet. Flash er da mye enklere å uttale. 7859611[/snapback] WPF/E er et kodenavn. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) I så fall håper jeg at Adobe kommer med en gratis utviklingsløsning for flash også - og at de for å støtte opp om MS sin eneste reelle konkurent på OS-siden - Linux - slipper verktøyene sine her også. Ikke for min del - jeg greier meg lenge med Gimp, LaTeX, emacs etc., men det vil gjøre det lettere å få lokket en del (web-)utviklere over til en ren unix-plattform (istedet for utvikle på windows og kjøre på unix/apache, kan gjøre alt på unix). 7860408[/snapback] Hear, hear! Med Vista lansert, testet og omtalt, frykter jeg at det om et par år kan bli aktuelt for meg å skifte fra XP til OS X. Og det er noe jeg viiirkelig ikke har lyst til. Adobe/Macromedia-programmene pluss diverse annet designer-godis på Linux/BSD-plattform hadde vært... Åpenbart brilliant. Brutalt genialt. Liv-reddende. Og ja, jeg har heller ikke troen på nok et nytt forsøk på en tullestandard fra MS. Måtte de brenne i helvete med DRM og slikt tull. Flash er evig greit, og SVG trenger mer utbredelse og utvikling. Endret 3. februar 2007 av the_ruthless Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) ....Jeg ville foretrukket xvid. Du kan putte det inn i nesten hvilken container du vil og kombinere det med hvilket som helst lydformat... 7862785[/snapback] At det støtter mange ulike lyd og videoformater er da absolutt igjen bra ting. Det fører da bare til at utviklere må utvikle støtte for masse formater som strengt tatt ikke er nødvendig. Alt jeg ser som nødvendig er ett lydformat, ett videoformat med god støtte for å endre kvaliteten etter ønske, samt et vektor format for tegneserier ol. I tillegg kunne det være en idé med en god protokoll som støtter at brukeren selv kan velge kvalitet/oppløsning, hoppe til ønsket sted ol, og kanskje også en XML fil med oversikt over kapitler/scener og rulletekst på diverse språk. Endret 3. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Helt enig i at det ikke er godt nok definerte standarder for video/audio streaming på nett. Jeg er definitivt for åpne industristandarder som kan videreutvikles av hvem som helst. Men man burde også utvikle en GPL lignende lisens for disse standardene slik at de ikke kan videreutvikles og holdes lukket - alle burde kunne fortsette å videreutvikle de. Det ville gjort det langt enklere for alle utviklere å utvikle programmer og nettsider. Men jeg statuerte bare det at det finnes utrolig mange standarder og lyd/videoformater som kan være alternativer til WMV, flash-video, realmedia og quicktime. xvid sammen med enten mp3 eller a/52 vil nok fungere på nær alle datamaskiner. xvid sammen med ogg (vorbis) er også et godt alternativ, synes jeg, men da må nok litt flere installere et program for å få det til. For vorbis kan ikke puttes inn i en .avi container. - Man må isåfall ha både vorbis codec og matroska eller ogg installert på maskinen. Men standarder som ikke blir markedsført av mektige aktører slår rett og slett ikke gjennom, - med mindre man blir enig om ett internasjonalt organ (gjerne W3C) som kan ta seg av å definere allment gyldige og tilgjengelige (åpne) standarder. Og ikke tillate å selge utviklingsverktøy for proprietære standarder. Noe slikt vil ikke bety annet enn at firmaer som Microsoft og andre vil måtte registrere standarden sin hos et offentlig organ før de kan ta den i bruk. Men det vil også la hvem som helst andre enn den som lagde standarden benytte den. Det å finne opp en standard koster ikke veldig mye. - Derfor er det ikke noe som burde kunne patenteres eller eies av noen heller. - Men å kreve én standard for hvert formål fordi det blir enklere å utvikle for det blir kanskje å overdrive litt. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Her ser det ut til å være et par misforståelser ute og gå ifht hva Flash Video egentlig er. FLV er et innpakningsformat, som igjen kan pakkes inn i SWF og dermed vises på websider gjennom Adobes Flash-plugin. Video som pakkes inn i FLV kan enkodes i to formater, enten Sorensen Spark, eller On2 TrueMotion VP6. Sorensen Spark er basert på H.263, mens VP6 er helt proprietær (svjv) og leverer mye bedre videokvalitet (bare les dette). FLV støtter både progressiv nedlasting over HTTP og streaming gjennom RTMP og er i så måte et godt alternativ til WMV, Xvid eller andre formater som støtter streaming (streaming er egentlig uavhengig av format, da det bare er transport-protokollen det leveres over fra server til klient). Fordelen med FLV er at Adobes Flash-plugin er tilgjengelig som standard i de aller fleste nettlesere ved innstallasjon eller enkelt ved å laste ned en plugin som er tilgjengelig på de fleste operativsystem. Den gigantiske ulempen er selvsagt at FLV og Flash er proprietær teknologi som Adobe har masse patenter på, så det er i praksis bare Adobe som kan lage produkter forbundet med avspilling av Flash og FLV. Forhåpentligvis ser Adobe en stor nok utfordring i Microsofts WPF/E til at de gjør det samme som med PDF; åpner det opp og tar det med til en standardiseringsorganisasjon. Det hadde i hvert fall gagnet oss forbrukere. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Så FLV er altså bare en container? .avi, .asf, .wmv, .mp4, .ogg, .ogm, .mkv, men som krever flash-plugin for å spille og kun støtter to video-strøm formater? Da må jo OGG/OGM eller Matroska (mkv) være mye bedre alternativer (teknisk sett) siden de støtter det som finnes av video- og lyd-formater, og kan inneholde flere lydspor og undertekster. - Men de krever jo at Windowsbrukere installerer en codecpakke... H.263/H.264 er jo heller ikke fullverdige MPEG4 formater og forholdet mellom bitrate og bildekvalitet blir langt dårligere enn foreksempel for xvid. Og dette blir kanskje litt subjektivt, men jeg synes heller ikke at VP6 leverer bedre bildekvalitet enn H.264, - men det er kanskje fordi man har en tendens til å strupe bitrate langt mer når man bruker VP6. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Problemet med OGG/OGM er at de både krever A) codecs og B) plugins som A) ikke finnes som standard på Windows og B) finnes ikke i det hele tatt. FLV gjennom SWF har både codec og plugins på alle plattformer, også som standard. Derfor er FLV et mye bedre alternativ i dag. VP6 leverer bedre bilder på lavere bitrater enn noen andre video-codecs jeg har sett, men på høyere bitrater kan H.264, WMV o.l. konkurrere og faktisk overgå VP6. Så de er laget og virker derfor best til ulike formål, men på web må jeg si at VP6 gjennom FLV er det definitivt beste vi har i dag. På alle måter. Men beklageligvis er det verken åpen kildekode eller basert på åpne standarder. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Selv om flash sikkert er den beste løsningen på nå forandrer ikke det at OGG/OGM (eller noe annet) hadde vært et mye bedre alternativ vis alle kunne bli enige om én åpen standard, og Microsoft og Apple ikke hadde prøvd å holde på sine egne properitære formater. Endret 27. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 [...] hvis alle kunne bli enige om én åpen standard, og at Microsoft og Apple ikke hadde prøvd å holt på sine egne properitære formater. Hehe. Morsomt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Selv om flash sikkert er den beste løsningen på nå forandrer ikke det at OGG/OGM (eller noe annet) hadde vært et mye bedre alternativ vis alle kunne bli enige om én åpen standard, og Microsoft og Apple ikke hadde prøvd å holde på sine egne properitære formater. 8033270[/snapback] Absolutt. Men jeg ser ikke engang sola for bare skyer, for å si det slik. Og tusen ganger heller FLV enn WMA-løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå