JKJK Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Men hvis NTV ikke vil gi ut specs til andre enn produsentene, hvorfor ikke kontakte en produsent? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det har blitt påstått at det var problemer i Sveriga og Danmark med DVB-T MPEG2 STB-er som ikke fungerte og mye support for å få ting opp og gå. Jeg vet ikke hvor reelt dette er, eller om det er en unnskyldning for å få større makt. Man kan tenke seg at de ønsker å presse forbrukerne til å kjøpe MHP-bokser med mer lokal prosesseringskraft ved å godkjenne bare slike bokser. Man kan også tenke seg at de ønsker å skvise ut brukervennlige bokser som er allsidige meg hd-opptak, PC-tunere, pirat-vennlige bokser etc. Det virker som om enkelte lesere ikke har hørt om "pairing" av kort og tuner? Uansett hvor standardisert DVB-T, h264 og krypteringen er så nytter vel det lite dersom NTV leverer ut kort som nekter å kryptere noe som helst hvis boksen ikke identifiserer seg med et gitt serie-nummer? -k Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det har blitt påstått at det var problemer i Sveriga og Danmark med DVB-T MPEG2 STB-er som ikke fungerte og mye support for å få ting opp og gå. Jeg vet ikke hvor reelt dette er, eller om det er en unnskyldning for å få større makt. Man kan tenke seg at de ønsker å presse forbrukerne til å kjøpe MHP-bokser med mer lokal prosesseringskraft ved å godkjenne bare slike bokser. Man kan også tenke seg at de ønsker å skvise ut brukervennlige bokser som er allsidige meg hd-opptak, PC-tunere, pirat-vennlige bokser etc. Det virker som om enkelte lesere ikke har hørt om "pairing" av kort og tuner? Uansett hvor standardisert DVB-T, h264 og krypteringen er så nytter vel det lite dersom NTV leverer ut kort som nekter å kryptere noe som helst hvis boksen ikke identifiserer seg med et gitt serie-nummer? -k 7855512[/snapback] Det blir jo stadig mindre fristende å betale for TV når de driver på sånn, blir det for ille er det vel bware å kaste ut TVen, har gått uten TV i mange år før, og det koster forbløffende lite. AtW Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det blir jo stadig mindre fristende å betale for TV når de driver på sånn, blir det for ille er det vel bware å kaste ut TVen, har gått uten TV i mange år før, og det koster forbløffende lite. AtW 7864307[/snapback] Når politiske ledere er i lommen på industrien og industrien er opptatt av alt annet enn fornøyde kunder så er det et verktøy som fungerer og som er i et språk som økonomene skjønner: nekt dem pengene dine. Dersom telenor har bortimot monopol på alle tjenester som kan bringe tv-signaler fram til tv-en din og stort sett bare gjør livet ditt surt, bruk tiden på noe annet. Jeg anbefaler tur i skog og mark. -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå