Gå til innhold

Slutt med Matrox Parhelia?

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere systemet mitt og som en følge av det må jeg anskaffe nytt skjermkort. Jeg har en AGP-utgave av Matrox Parhelia med mulighet for tre skjermer og vil ha et tilsvarende i PCIe-utgave.

Etter å ha søkt på diverse netbutikker har jeg ikke funnet et slikt kort. Når jeg ser på tilsvarende kort har de kun mulighet for to skjermer + TV.

Det jeg lurer på er om noen vet om Matrox skal slutte å lage skjermkort med støtte for tre skjermer? Noen som vet om andre produsenter som har tilsvarende skjermkort for tre skjermer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller dette, hvis du vil unngå en ekstern boks:

http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=294

Svindyrt da men...

7853941[/snapback]

det skjermkortet er min våte drøm, men som du sier er det veldig dyrt....

edit: det ser absolutt ut som at den tripplehead-saken er noe å vurdere. deilig at den bare kan kobles til uavhengig av hva slags skjermkort som eksisterer på systemet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å oppgradere systemet mitt og som en følge av det må jeg anskaffe nytt skjermkort. Jeg har en AGP-utgave av Matrox Parhelia med mulighet for tre skjermer og vil ha et tilsvarende i PCIe-utgave.

Etter å ha søkt på diverse netbutikker har jeg ikke funnet et slikt kort. Når jeg ser på tilsvarende kort har de kun mulighet for to skjermer + TV.

Det jeg lurer på er om noen vet om Matrox skal slutte å lage skjermkort med støtte for tre skjermer? Noen som vet om andre produsenter som har tilsvarende skjermkort for tre skjermer?

7853897[/snapback]

Hei,

Det finnes en PCIe utgave av Matrox Parhelia, det heter Matrox Parhelia AVPe.

http://www.matrox.com/graphics/en/crepro/p...rhelia/apve.php

Der vel ikke akkuratt lagervare, men ser at SHG.no iallefall har det i prislistene...

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=340944

Lenke til kommentar
det der var jo bare dualhead.

7854358[/snapback]

LES nedover på siden før du uttaler deg.... :roll:

Advanced multi-display output modes: - Dual-display plus HDTV output

- Dual-DVI plus TV output

- Dual-display plus TV output

- TripleHead Desktop Mode

TripleHead Desktop (3 displays)

Display 1:

RGB monitor

Analog flat panel

Display 2:

RGB monitor

Analog flat panel

Digital flat panel 

Display 3:

RGB monitor

Analog flat panel

Digital flat panel 

Lenke til kommentar
det der var jo bare dualhead.

7854358[/snapback]

LES nedover på siden før du uttaler deg.... :roll:

Jeg har vært i kontakt med Komplett på mail og de sa at det var kun støtte for to skjermer. det står det også på komplett sine sider.. så det er fort gjort å gjøre den feilen...

Lenke til kommentar
Jeg har vært i kontakt med Komplett på mail og de sa at det var kun støtte for to skjermer. det står det også på komplett sine sider.. så det er fort gjort å gjøre den feilen...

7854755[/snapback]

Kan iallefall bekrefte at kortet har støtte for tre skjermer. Det er kun to utganger bak på det, men det følger med flere forskjellige Y-kabler (Analog D-SUB + Analog D-SUB) og (Analog D-SUB + DVI)

Hender ofte at Komplett skriver feil på spessifikasjonene! ;)

Lenke til kommentar
Kan iallefall bekrefte at kortet har støtte for tre skjermer. Det er kun to utganger bak på det, men det følger med flere forskjellige Y-kabler (Analog D-SUB + Analog D-SUB) og (Analog D-SUB + DVI)

Hender ofte at Komplett skriver feil på spessifikasjonene!  ;)

takk for oppklaringen. Du skal ikek stikke under en barkrakk at det blir et nytt Parhelia på meg om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...