ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg vurderer å oppgradere systemet mitt og som en følge av det må jeg anskaffe nytt skjermkort. Jeg har en AGP-utgave av Matrox Parhelia med mulighet for tre skjermer og vil ha et tilsvarende i PCIe-utgave. Etter å ha søkt på diverse netbutikker har jeg ikke funnet et slikt kort. Når jeg ser på tilsvarende kort har de kun mulighet for to skjermer + TV. Det jeg lurer på er om noen vet om Matrox skal slutte å lage skjermkort med støtte for tre skjermer? Noen som vet om andre produsenter som har tilsvarende skjermkort for tre skjermer? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Skal finnes PCI-e versjoner av Parhelia, men mulig du må gå via Dell eller HP for å få de. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Skal finnes PCI-e versjoner av Parhelia, men mulig du må gå via Dell eller HP for å få de. vet, men den har bare støtte for to skjermer av en eller annen grunn. Sendte mail til Komplett og de bekreftet at den kun hadde støtte for to skjermer. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hva med denne her: http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/prod.../th2go/home.php Skal kunne brukes med et hvilket som helst skjermkort Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Eller dette, hvis du vil unngå en ekstern boks: http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=294 Svindyrt da men... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Eller dette, hvis du vil unngå en ekstern boks:http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=294 Svindyrt da men... 7853941[/snapback] det skjermkortet er min våte drøm, men som du sier er det veldig dyrt.... edit: det ser absolutt ut som at den tripplehead-saken er noe å vurdere. deilig at den bare kan kobles til uavhengig av hva slags skjermkort som eksisterer på systemet. Endret 2. februar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg vurderer å oppgradere systemet mitt og som en følge av det må jeg anskaffe nytt skjermkort. Jeg har en AGP-utgave av Matrox Parhelia med mulighet for tre skjermer og vil ha et tilsvarende i PCIe-utgave. Etter å ha søkt på diverse netbutikker har jeg ikke funnet et slikt kort. Når jeg ser på tilsvarende kort har de kun mulighet for to skjermer + TV. Det jeg lurer på er om noen vet om Matrox skal slutte å lage skjermkort med støtte for tre skjermer? Noen som vet om andre produsenter som har tilsvarende skjermkort for tre skjermer? 7853897[/snapback] Hei, Det finnes en PCIe utgave av Matrox Parhelia, det heter Matrox Parhelia AVPe. http://www.matrox.com/graphics/en/crepro/p...rhelia/apve.php Der vel ikke akkuratt lagervare, men ser at SHG.no iallefall har det i prislistene... http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=340944 Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 det der var jo bare dualhead. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 det der var jo bare dualhead. 7854358[/snapback] LES nedover på siden før du uttaler deg.... Advanced multi-display output modes: - Dual-display plus HDTV output - Dual-DVI plus TV output - Dual-display plus TV output - TripleHead Desktop Mode TripleHead Desktop (3 displays) Display 1: RGB monitor Analog flat panel Display 2: RGB monitor Analog flat panel Digital flat panel Display 3: RGB monitor Analog flat panel Digital flat panel Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 det der var jo bare dualhead. 7854358[/snapback] LES nedover på siden før du uttaler deg.... Jeg har vært i kontakt med Komplett på mail og de sa at det var kun støtte for to skjermer. det står det også på komplett sine sider.. så det er fort gjort å gjøre den feilen... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har vært i kontakt med Komplett på mail og de sa at det var kun støtte for to skjermer. det står det også på komplett sine sider.. så det er fort gjort å gjøre den feilen... 7854755[/snapback] Kan iallefall bekrefte at kortet har støtte for tre skjermer. Det er kun to utganger bak på det, men det følger med flere forskjellige Y-kabler (Analog D-SUB + Analog D-SUB) og (Analog D-SUB + DVI) Hender ofte at Komplett skriver feil på spessifikasjonene! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Kan iallefall bekrefte at kortet har støtte for tre skjermer. Det er kun to utganger bak på det, men det følger med flere forskjellige Y-kabler (Analog D-SUB + Analog D-SUB) og (Analog D-SUB + DVI) Hender ofte at Komplett skriver feil på spessifikasjonene! takk for oppklaringen. Du skal ikek stikke under en barkrakk at det blir et nytt Parhelia på meg om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå