Gå til innhold

Problemer med en My Book 320gb ekstern HDD.

auran

Anbefalte innlegg

Hallo. I skrivende stund sitter jeg på en pc med 2 eksterne harddisker, en lacie 300', og en WD My Book 320gb. Sistnevte sluttet en dag å fungere, med den effekt at når jeg plugger den inn i en usb-port får jeg opp en beskjed om at windows ikke klarer å igjenkjenne enheten. Dette er da desverre en plug&pray-enhet,som jo gjør at det ikke følger med noen drivercd-er fra WD.

En ekstra komplikasjon er jo da selvfølgelig at jeg på et tidligere tidspunkt har proppet denne full av diverse tvserier,som jeg aller helst hadde satt pris på å kunne beholde.

Teori: En USB-HDD er jo egentlig intet annet enn en vanlig HDD i en litt fancy innpakning med et par ledninger, så burde det i teorien ikke være mulig å konvertere den tilbake til en vanlig HDD ved hjelp av noen skrutrekkere og litt omfinnsomhet?

Eller må jeg laste ned alt sammen på nytt og gå til innkjøp av ny HDD?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yess! da var vi i mål. Disken er nå ute av sitt smått klaustrofobiske plastfengsel, og skal nå fremover tilbringde evigheten inne i mitt godt avkjølte kabinett,hvor den får selskap av andre liberale disker.

Eneste problem blir å finne en IDE til S-ATAledning, for mybook'en hadde selvfølgelig ikke dette.

Jaja, off to the Datakjeden i morgen den dag.

Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...