2-m-m-y Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei! Vurderer å kjøpe en 46" Lcd som hovedsaklig skal brukes til filmtitting fra dvd og parabol, via hdmi. Har kikket litt på Samsung LE46F71B og Sony KDL-46W2000. Blir ikke klok på dette, men ser at det prates om 1:1 pixelmapping, er dette aktuelt kun hvis det skal kobles til en htpc eller gjelder dette også 1080p fra kanal digital f.eks.? Ser at dette ikke støttes av Samsungen uten oppdatering av firmware som Samsung tydeligvis ikke gir ut i Norge. Kan jo tenkes at det også kommer en htpc i hus etterhvert. Noen som kan gi noen tilbakemeldinger og synspunkter på dette? På forhånd takk! Mvh. Tommy Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Skal du ha tv til filmtitting burde du jo absolutt heller vurdere plasma. Gå ned til 42" i stedet, så går du for Pioneer PDP427XA. Da får du det råeste bildet. Garantert. LCD har ikke bra nok sortnivå for film. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 1:1 pixelmapping er alltid bra, etter min mening. Canal Digital vil vel stort sett sende 1080i, ikke p, og da burde det være lettere å få godt bilde hvis linjene blir lagt riktig enn hvis skjermen må interpolere et interlacet bilde. Lenke til kommentar
2-m-m-y Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ok takker, ser nå at CD sender i 1080i. Men noen som har sett disse med egne øyne? Er ikke mange av 46" rundt her jeg bor, Vestfossen. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei!Vurderer å kjøpe en 46" Lcd som hovedsaklig skal brukes til filmtitting fra dvd og parabol, via hdmi. Har kikket litt på Samsung LE46F71B og Sony KDL-46W2000. Blir ikke klok på dette, men ser at det prates om 1:1 pixelmapping, er dette aktuelt kun hvis det skal kobles til en htpc eller gjelder dette også 1080p fra kanal digital f.eks.? Ser at dette ikke støttes av Samsungen uten oppdatering av firmware som Samsung tydeligvis ikke gir ut i Norge. Kan jo tenkes at det også kommer en htpc i hus etterhvert. Noen som kan gi noen tilbakemeldinger og synspunkter på dette? På forhånd takk! Mvh. Tommy 7853393[/snapback] Jeg kjøpte meg Sony 46W2000 for ikke lenge siden, og jeg er iallefall storfornøyd med den. Jeg bruker den til film og Xbox360. Kjempebra på begge deler. Har til gode å prøve pc-en på den enda. Lenke til kommentar
2-m-m-y Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hei. Hvordan er svartnivået på den? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei.Hvordan er svartnivået på den? 7872079[/snapback] Tja...jeg er ingen ekspert på den slags, men jeg syns det er helt greit. Ikke perfekt, men heller ikke slik at jeg merker det i noen grad. Merk at jeg har dessverre ikke fått kalibrert tv-en ennå, så det kan sikkert bli bedre hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå