Gå til innhold

For studenter som fikk Vista Business av skolen

Anbefalte innlegg

De studentene her som har fått Vista Business gratis av skolen, har dere lagt merke til at på kontrollpanelet finner man en knapp som heter Windows Anytime Upgrade, der man kan oppgradere til Ultimate?

Det jeg lurer på og håper at noen vet, om hva som skjer hvis jeg bestiller oppgraderingen til Ultimate? Blir min Ultimate versjon samme som om jeg skulle hatt kjøpt retailversjonen? Altså ikke OEM med disse poeng-grensene. Og vil dette være min egen lisens, selv om jeg bare betaler oppgraderingen til Ultimate, men når jeg samtidig fikk Business gratis av skolen?

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo litt idiotisk når de faktisk ikke skriver noe om det..

Uansett, jeg klikket på den knappen, validerte, og kom til en bestillingsside. Og i adressefeltene så stod det ferdig oppfyllt: Norway.

Man skulle jo tro at de hadde sagt noe om dette relativt tidlig i prosessen / fjernet ikonet hvis det ikke hadde gått an.

Lenke til kommentar

Så betyr det at jeg kan oppgradere (hvis mulig, har jo ikke testet det helt ut enda) til ultimate, der jeg kun betaler 1/3 av full pris for å få ultimate, ettersom jeg fikk business gratis av skolen?

Og dette vil være min lisens, ikke skolens eller noe?

I så fall - digg å være student.

Lenke til kommentar

Er ikke slike lisenser (MSDN, TechNet osv.) kun ment for utvikling og testing? Jeg tipper at man bryter lisensvilkårene bare ved å bruke det primært som et privat bruks-OS (i stedet for å primært bruke det til å teste programmer eller annet arbeid man drivere med enten i jobb eller skolesammenheng). Er ikke sikker, men det er slik jeg har forstått det i allfall. Ser for meg at det er umulig å konvertere en slik lisens til en privatlisens eid av deg, men jeg kan selvsagt ta feil.

Edit: Siden du har tilgang til programvaren finner du vel tak i EULA-en også? Burde stå der om det er tillatt å bruke lisensen som privat-OS, og det er meget mulig anytime upgrade er nevnt, siden det er nevnt i f.eks. retail-lisensavtalen.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tilgang på eula-en til student-busniness-vista akkurat nå, men jeg antar at hvis det lar seg gjøre å oppgradere fra min gratis student-business-vista versjon til ultimate, så får jeg en ny lisensnøkkel som kun passer til ultimate.

Og på den måten får jeg da antageligvis en retail fullversjon av ultimate, og ingen spor kan ledes tilbake. :thumbup:

Håper vi på.

Men må jo sjekke opp litt mer først da, vil jo ikke gamble med de 1500kr det koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...