Skribenten_ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 jeg har en hp dv6000 og er veldig fornøyd med den, enste er at den er litt treg da..skal jo ikke forvente all verdens av en stakka bærbar, men lurer på om deter nomalt å oppgradere minne på en bærbar. regner med at det går ann i og med at det selges minnebrikker til bærbare maskiner. jeg har 2x512 MB DDR2 PC2-5300 (333 Mhz) jeg vet virkelig ikke hva de tallene står får, men er det brae spec egentelig? jeg vil enten oppgradere til en bedre utgave av 1GB ram eller til 2GB ram, hva burde jeg gjøre? er det noen som kan anbefale noen gode RAM kits med enten 1 eller 2Gb mvh jan henriksen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 så lenge du skal bruke maskinen til vanlig bruk så holder det minnet. Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) så lenge du skal bruke maskinen til vanlig bruk så holder det minnet. 7853225[/snapback] Enig der. Men om du skal oppgradere, så må du først finne ut om du har plass til flere minnebrikker. Fant en tråd angående minnebrikker her Endret 2. februar 2007 av Kim The King Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvis du skal oppgradere minne i denne må du nok hive ut det gamle minne og så sette inn 2 stk 1 GB minnebrikker av samme type. Minnet i seg selv vil ikke bli noe raskere, men maskinen kan bli litt raskere ved tung belasting (når du har mange programmer oppe samtidig - evt spesielt tunge apllikasjoner (typisk spill)) For meg høres det ut som minne ikke er hovedproblemet ditt, men at maskinen rett å slett har for mye greier som gjør at den går tregt. Ved NORMALT bruk skal 1 GB være rikelig i XP. Du skriver ikke hvilken prosessor maskinen din har, men hvis vi antar at den er av nyere dato og har en rimelig oppegående prosessor, så skulle problemet ikke ligge på prosessor. Jeg vil anbefalt at du sjekket at maskinen ikke var infisert av virus eller annen "mal-ware" (software som gjør unyttige ting). Alternativt ville jeg anbefalt en nyinstallering av maskinen for å bli kvitt div software som ligger og senker ytelsen på maskinen. --- Som eksempel kan jeg nevne min splitter nye Dell Dimension 6400 med Core Duo 1,66 GHz og 1 GB minne som var relativt treg rett fra Dell. Når jeg så hadde fjernet alle demoversjoner av software og unyttige utilities som var installert fra fabrikkens side oppførte maskinen seg mye bedre. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hvis du skal oppgradere minne i denne må du nok hive ut det gamle minne og så sette inn 2 stk 1 GB minnebrikker av samme type. Minnet i seg selv vil ikke bli noe raskere, men maskinen kan bli litt raskere ved tung belasting (når du har mange programmer oppe samtidig - evt spesielt tunge apllikasjoner (typisk spill)) For meg høres det ut som minne ikke er hovedproblemet ditt, men at maskinen rett å slett har for mye greier som gjør at den går tregt. Ved NORMALT bruk skal 1 GB være rikelig i XP. Du skriver ikke hvilken prosessor maskinen din har, men hvis vi antar at den er av nyere dato og har en rimelig oppegående prosessor, så skulle problemet ikke ligge på prosessor. Jeg vil anbefalt at du sjekket at maskinen ikke var infisert av virus eller annen "mal-ware" (software som gjør unyttige ting). Alternativt ville jeg anbefalt en nyinstallering av maskinen for å bli kvitt div software som ligger og senker ytelsen på maskinen. --- Som eksempel kan jeg nevne min splitter nye Dell Dimension 6400 med Core Duo 1,66 GHz og 1 GB minne som var relativt treg rett fra Dell. Når jeg så hadde fjernet alle demoversjoner av software og unyttige utilities som var installert fra fabrikkens side oppførte maskinen seg mye bedre. 7855130[/snapback] ok..det er en AMD turion 64X2 mobile LT-52. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 1GB burde holde for normal bruk. Du kan ta opp Task Manager (oppgavebehandling) og se under ytelsefanen hvor mye minne du bruker. En indikator på lite minne er at harddisken jobber mye siden systemet da må swappe ut deler av minnet til swapfila, så hvis disklampa ikke lyser hyppig har du antakelig nok minne. I oppgavebehandling kan du også se på prosesser om det er noen som bruker mye minne eller cpu. I såfall kan du vurdere om det kanskje er noe som bør hindres i å starte opp eller avinstalleres. Hvis ikke systemet bruker mer minne enn du har fysisk i maskinen hjleper det lite å kjøpe mer minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå