pleiadene Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hva er det du/dere klager over?masse feil,dårlig kvalitet?det er jo sikkert din /deres bruk av mobilen som har tatt knekken på mobilene,husk at det er et teknologisk vidunder du/dere har i lomma deres,ikke en gråstein som du/dere kan slenge veggi mellom før den går i stykker, jeg blir så provisert av alle som klager over mobil kvaliteten! folk behandler jo mobilen som drit,bruker ikke veske,har den liggende i dongerilomma,sammens med tobakksrusk,småpenger mm,bruker den som ølåpner på fester,har den under hodeputa og sleiver den full av snørr og gørr om natta.laster masse drit på mobilen som aldri skulle vert dær mm . Jeg og kona mi har hatt en haug med mobiltelefoner,aller fleste merker,vi har aldri hatt feil,vi har brukt veske på mobilene våre hele tiden,selv om våre mobiler var over 1 år gammel,så så de akkurat ut som da de var nye,helt uten riper å skader! Alle klager over joysticka til visse sony ericsson mobiler,er det rart at stickene ikke funker?mobilene er jo full av rusk,tobakksrusk,støv mm etter å ha ligget i lomma! en onkel av meg klaget nettopp at joystikka på hannes k700 ikke funket mere,samt at kamera bildene var så dårlig,å hvor rart,jeg spurte om jeg fikk se på mobilen,det fikk jeg,og åpnet mobilen,den var stappe full av tobakksrusk i joystikka og framfor kamera linsa,jeg var sjokkert,jeg rensa bort skiten,og etterpå funket det som det skulle,så skjerp dere folkens!ikke skyld på dårlig kvalitet!Husk at det er ømfintlig høyteknologi det handler om! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) telefoner burde tåle skitt. man har telefonen sin i lomma som alltid er full av støv og dritt. Det burde produsenten tenke på. Hvor ellers skal man oppbevare telefonen sin? Jeg har en k700i som joisticken ikke fungerer på. greit det er bare å bruke en trykkluftblåser på den så forsvinner problemet. Men burde det være nødvendig. Hvorfor har ikke sony ericson skønt at folk har støv i lommene sine? Joda veske er greit det. Men det følger ikke med telefonene, så hvorfor skal det da være nødvendig. Hvis veske er nødvendig for å holde telefonen i live så betyr det bare at telefonen i seg selv ikke har bra nok beskyttelse. Det er greit at telefoner er tekninske vidundere som er spekka med muligheter, med produsentene har glemt at normale folk faktisk bruker telefonene sine. Merk deg denne setningen ""Hvis mobiltelefoner er så forbanna skjøre, hvorfor har de ikke mer beskyttelse?"" Husk at det er ikke bare A4 stresskoffertmenneske som bruker mobil, ta f.eks håndverkere, alle bruker telefonen daglig på jobb, men ingen av telefonen på markedet i dag tåler faktisk å bli brukt på en byggeplass. Endret 2. februar 2007 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Merkelig det der. Jeg har alltid hatt mine telefoner i lommen, men de har aldri blitt fulle av støv og dritt. Kanskje mest fordi mine lommer ikke inneholder støv og dritt. Vil man ha en telefon som tåler støv, fukt og annen "dritt" er det bare å kjøpe en som er laget for å tåle det og betale det lille ekstra beskyttelsen koster. Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 har skrudd opp hele driten ( min k700i) og fjernet alt av støv og rusk, men den stygge joysticka ble ikke det spor bedre kan hellere si at den behandler meg som dritt, den slår seg av nesten hver gang noen ringer Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det med at alle bruker mobil daglig på jobb er bare tull. Da kjenner du ikke mange arbeidere. Jeg kjenner MANGE som IKKE bruker mobilen/telefon på jobb. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 He-he. Mange meninger her, og det er bra. Må si meg litt enig i utsagnet om at dersom mobilen trenger en veske for å beskyttes mot støv/smuss etc, så burde det følge med. Bruker veske på min mobil og synes det er best, men de langt fleste har jo mobilen i lommene og damene i veskene sine, og dette vet produsentene så beskyttelse mot støv og smuss burde de tenke på. Trådløse telefoner blir jo liggende slengt rundt overalt i et hus, på bordet, kjøkkenbenken, sofaen og overalt. De tåler da skitt og det meste. Kanskje mobilprodusentene burde se på byggekvaliteten på disse? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er jo helt hinsides teit å klage over at folk ikke behandler telefonen sin som en edelsten, når produsentene selv regner dingsen som forbruksvare som skal vare 1-2 år. Å klage over at andre ikke har tid/mulighet til å vandre rundt som en taxisjåfør med mobilen i lærtaske i beltet gir inntrykk av at du har svært god tid og liten innsikt i generell mobilbruk blant folk. Med kamskjelltelefonene forsvant også lærveskefenomenet, i og med at man som oftest ikke har tilgang til noe særlig taster, og må ta mobilen ut for å åpne den. Forventer du virkelig at man skal ta med seg en egen bæreveske til mobiltelefonen viss man skal ut en tur i shorts og t-skjorte, når det ikke står noe sted at det kreves av forbrukeren eller er spesielt hensiktsmessig? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det med at alle bruker mobil daglig på jobb er bare tull. Da kjenner du ikke mange arbeidere. Jeg kjenner MANGE som IKKE bruker mobilen/telefon på jobb. 7853631[/snapback] men flesteparten bruker den, eller har den på seg Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 når man er tømrer så er man jo nesten avhenging av telefon på¨jobb, i mitt firma så bruker vi telefonen til å skaffe materialer, skjekke ting med formann osv, det er tidsbesparing. Jeg prater ikke om privatsamtaler, selv om det blir noen av de også. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg sier bare... Nokia 5500. -snubbel Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 For meg er mobilen et verktøy og en forbruksvare som er ment for å bli slitt og full i riper etter tid. Holder den 1 til 2 år så er det greit for min del.. Lenke til kommentar
Lena K Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har ingen tro på at en veske kan forebygge en dårlig joystick, dess mer du bruker jo stikken, dess dårligere blir den. Jeg har renset min gamle k700i, men joysticken var fremdeles like dårig. Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Det nytter ikke bare å rense med trykk luft,et annet problem er :Fett,det løser du med qtip og teknisk 96 sprit eller electro rense spray. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg er sånn delvis enig; leste et innlegg her i går om en som hadde mista telefonen (igjen), og som var møkka lei av alt som hadde med mobiltelefoner ettersom alle han tok på gikk opp i støv etter et par dager, virket det som. Da er det tydeligvis noe som ikke er som det skal. Når det er sagt, virker det som at du tar litt for mye på vei, trådstarter. Å ha mobilen i lomma og ikke bruke veske, å ha mobiltelefonen liggende ved siden av hodeputa om natta og å laste ned litt forskjellig skrap til mobilen er ikke uvanlig, og heller ikke å behandle mobilen sin som dritt. Det er vel ganske vanlig, vil jeg si, og mobilprodusenter bør heller ta høyde for sånt. Ikke ta høyde for at folk bruker mobiltelefonen som øljekk, men for vanlig bruk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) jeg syns selv at jeg behandler mobilen min pent. i hvert fall i forhold til andre jeg kjenner. skjønner ikke hvordan folk kan klare å bruke mobilen med en diger ripe midt på skjermen, men det er en annen diskusjon. jeg har mobilen i lomma til vanlig, syns ikke det er for mye skitt nedi der (vasker buksa innimellom ). men passer på å legge den fra meg før jeg begynner å f.eks. spille fotball. å ha mobilen i lomma er vanlig. men det er ikke vanlig å kaste den rundt og/eller sparke den rundt på fotballbana som folk jeg kjenner gjør. men er enig med folk her, joysticker og kameralinser blir veldig fort skitne, en q-tips med vann og en mikrofiberklut fikser linsa, men joysticken må du demontere ting og sånn og det er ikke normalt. min K700i klarte seg gjennom min "periode" men joysticken ga etter opp etter en liten stund da mamma fikk den. den var vel 1 /12 og pent brukt da den ble sendt til service. det er for lite! laste ned programmer, themes og spill er vel normalt? en mobil er et høyteknologisk vidunder og forbruksvare akkurat som en bil. og akkurat som en bil trenger mobilen pleie og vedlikehold. alt i alt er ikke mobilene som lages i dag så ille en walkman telefon fra SE er solid nok for min del. man skal heller ikke kjøpe en mobil med windows mobile til 6000,- når man vet at den havner i bakken et par ganger og ligge ute en natt i regnet (naboen min ). Endret 4. februar 2007 av hernil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå