Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC ville ei starte. Nå restarter den seg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.Ser at du har samme skjermkort som jeg kanskje skal kjøpe.

Lurer på om støynivået er høyt fra den vifta?

7962695[/snapback]

Hei!

Støyen på det kortet er ganske lavt, men når vifta går for fult hører du den, men det tror jeg den bare gjør ved ekstrem belastning, de første ganngene jeg prøvde å starte maskina gikk vifta for fullt, men det sluttet den å gjøre etter en stund.

Vel å merke var kortet jeg fikk åpnet når jeg åpnet esken. Forseglingen var brutt, men de påsto det ikke skulle ha noe å si da.

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar

Svarte F***!! :ph34r:

Fikk maskina tilbake fra Netshop etter litt over to uker.

Jeg fikk beskjed om å reinnstallere XP og Vista, da han mente det var korrupt innstallasjon.

Jeg satte i XP plata for å innstallere på nytt, men nå finner maskina bare en partisjon på 131GB, resten av Disken er BORTE??! :mad:

 

Og når jeg forsøker å innstallere Windows får jeg tiit og ofte bluescreen som sier at data ikke kunne kopieres. :thumbdown:

 

Jeg kjøpte ny HD i dag på 320GB for å se om det fungerte bedre.

Men gjett hva, samme problemet. Windows finner bare 131GB lagringsplass.

Noen IDE noen?? :blush:

Sukk

 

Takk for alle innslag folkens!

Lenke til kommentar
Sukk og stønn, så absolutt. Feilen er mellom stol og skjerm.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302

8003433[/snapback]

 

Jeg må jo nevne at det er i BIOS jeg har det problemet. Det er den som sier harddisken min ikke er større enn 131GB.

Har Lett meg gal i BIOS for å finne ut om det er en innstilling der som skaper problemet.

Har også forsøkt å oppgradere BIOS med disket og fil jeg lasted ned fra produsenten av hovedkortet. (gigabyte GA-965P-S3 Rev 01. )

 

Får feilmelding i BIOS når jeg forsøker oppdatere om at filen ikke er riktig størrelse.

Lenke til kommentar

Du må ikke tenke så mye på det med 131GB. Du har nok problemer med å få et system som er stabilt. Og at du har en plate som er pålitelig er viktig?

 

Men hvordan oppgraderer du biosen? Bruker du en 98 diskett eller?

Og når det gjelder feil bios file, ja har du lastet ned riktig file da?

 

Ellers kan det være greit å disable ting som, hyper og protections før du oppgradere.

Og bios ver? Hvilken har du nå?

Lenke til kommentar
Du må ikke tenke så mye på det med 131GB. Du har nok problemer med å få et system som er stabilt. Og at du har en plate som er pålitelig er viktig?

 

Men hvordan oppgraderer du biosen? Bruker du en 98 diskett eller?

Og når det gjelder feil bios file, ja har du lastet ned riktig file da?

 

Ellers kan det være greit å disable ting som, hyper og protections før du oppgradere.

Og bios ver? Hvilken har du nå?

8004127[/snapback]

 

Jeg bruker en diskett på 1.44 MB (sony) står ikke noe mer enn det på den.

Laster ned siste BIOS verson fra gigabyte sin side, siste verson F7 eller F8. Versonen på kortet er F2. Men jeg kan jo prøve å innstallere Windows på den nye harddisken og oppgradere BIOS fra Windows (om det går da)?

Er forresten ikke kjent med hva "hyper" og "hva "protection" er. Jeg har loaded BIOS defaults noen ganger uten hell.

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar

Med hyper mente den CPU hyper threading og ....hvis du har noen funksjon for Write Bios protection.

 

 

Men at du får feil Rom bios file er merkelig, men ikke hvis du har lastet noe annet enn for 965pS3 ver.1. Jeg ser at det er mange varianter og dermed kan feil finne sted. Kontrollere en gang til dette der.

 

Og du kan prøve med stegvis oppgradering. Dvs fra f2 til f5 eller andre?

 

Ellers vil jeg tro at det er mer safe å oppgradere bios fra dos eller fra den Q-bios som du har og ikke fra windows. Ikke annet enn det at du har ikke så stabile forhold enda.

 

Fra dos trenger du da win98, kopiere 2 filene over til Ramdrive som blir etter oppstart og utføre commando flash?.exe p965ps3.f? ?=f3,f4,f5 osv.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke BIOS har noen stor betydning (så lenge man booter fra begynnelsen av disken).

 

Gjorde et forsøk på en gammel PC (PII-350) med BIOS fra 2002 (48-bit LBA kom først i 2003).

Satte inn en 250 GB IDE disk, BIOS viser at den er 136 GB.

Startet så en XP SP2 CD, og det var ingen problem å se hele disken, lage en partisjon på 232 GB og installere. (Dog litt treg med bare 128 MB RAM).

Hvis jeg derimot prøver en gammel XP CD så ser den naturligvis bare 131 GB (når disken er tom).

Lenke til kommentar

Ja, som sagt, man skal ikke bruke så mye tid nettopp på det akkurat nå.

 

Trådstarters problemer har kommet så langt at Bios kan ikke oppgraderes på grunn av ikke vet jeg.

Når det gjelder Bios versjoner vedrørende dette kortet, er lang som en dårlig drøm.

Derfor er det viktig---uansett--å å ta kontroll over denne delen.

Deretter se på HW kompatibilitet.

 

Derfor å klare å fullføre en bios oppgradering være et steg mot, at han vet, hva har og gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...