_tHokA_ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Reinstallerte Windows XP på en PC her idag, alt gikk fint. Helt til Windows ble installert på nytt igjen. Da begynte den å tulle mye. Først så begynte den å henge mye da jeg tok Windows Update. At den ruta sluttet å svare, men så gikk jo det bort ettervært. Men nå hakker maskinen sånn til vanlig bruk. Sitter på MSN og skriver, og plutselig kan jeg skrive uten at det skjer noe på skjermen.. Også plutselig kommer alt jeg har skrevet. Er veldig kjedelig Alt av chiset drivere, skjermdrivere, Windows Update.. og alt av drivere er installert (tror jeg) Den brukte å 4-5 timer på å installere 1/6 av GTA San Andreas. Sinnsykt treig Hva kan dette være? Hovedkort: GA-K8NF-9 CPU: AMD 3500 Minne: OCZ, 2stk 512MB brikker Skjermkort: Gigabyte 6600GT Endret 1. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
blipblopp Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Formaterte du disken innen den nye installasjonen? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Tok god gammeldags fdisk for å fjerne partisjonene, så lagde jeg partisjoner, og formaterte den via dos (format c:) For jeg synes ikke den Windows formateringa er så bra... men jeg slettet å partisjonene igjen da jeg tok windows XP installasjon + da å lage nye partisjoner dobbelt opp, for å være sikker på at alt ble borte Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Det so e veldig viktig når du ha installert ny windows er og legge inn eit antivirus program og en brannmur og seff windows update men helst dei 2 først. Du kan fort få virus berre du surfer på internett uten antivirus og brannmur. Det kan ligge virus på andre partisjoner viss du har det. Endret 2. februar 2007 av Neddo Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Alle partisjonene ble slettet, og antivirus og Windows Update er noe jeg installerer først Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 For meg høres det ut som et virus, men det kan vi vel utelukke siden du har lagt inn virusprogram... Disken har ikke tatt noen skade da? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Installerte NOD32 like etter SP2 på XP. Og jeg var aldri på nettet før antivirus programmet var installert, bare på Windows Update sidene. Om disken har tatt skade håper jeg ikke, var iallefall ingen ulyder i den da jeg installerte XP Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Reinstallerte Windows XP på en PC her idag, alt gikk fint. Helt til Windows ble installert på nytt igjen. Da begynte den å tulle mye. Først så begynte den å henge mye da jeg tok Windows Update. At den ruta sluttet å svare, men så gikk jo det bort ettervært. Men nå hakker maskinen sånn til vanlig bruk. Sitter på MSN og skriver, og plutselig kan jeg skrive uten at det skjer noe på skjermen.. Også plutselig kommer alt jeg har skrevet. Er veldig kjedelig Alt av chiset drivere, skjermdrivere, Windows Update.. og alt av drivere er installert (tror jeg) Den brukte å 4-5 timer på å installere 1/6 av GTA San Andreas. Sinnsykt treig Hva kan dette være? Hovedkort: GA-K8NF-9 CPU: AMD 3500 Minne: OCZ, 2stk 512MB brikker Skjermkort: Gigabyte 6600GT 7852896[/snapback] kanskje ett dumt spørmål.. menne.. du har installert drivere til skjermkort? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Tenkte det samme... Men det hørtes egentlig litt for enkelt ut. Et annet tips: Har du kanskje konflikt med nye/gamle drivere? Ikke vet jeg... har hatt noe sånt selv i Windows, men det skyldtes at msn loopet og stjal alt minnet mitt... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Skjermkort driverne er installert. Jeg valgte å laste ned nyeste nvidia driverne, og ikke ta de "gamle" gigabyte nvidia driverne. Og har bare brukt nye drivere, brukte ikke driver cdene. Nye drivere lå på nettet Da jeg brukte orginal driverne så ville ikke maskinen starte opp ved neste boot. Ble bare blå skjerm da den skulle inn i windows Lenke til kommentar
Otte Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Installerte NOD32 like etter SP2 på XP. Og jeg var aldri på nettet før antivirus programmet var installert, bare på Windows Update sidene. 7859945[/snapback] Sånn du skriver her vil jeg tolke det sånn at du var på Update sidene før du la inn antivirus. Er ikke det nok til å få virus? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Stemmer, la inn Antivirus programmet etter SP2 var installert på Windows Update (min Windows XP CD inneholder ingen service pack). Windows Update -> Service Pack 2 -> AntiVirus -> Resten av Windows Update Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Noen forslag: -Sjekk minnet med memtest86 -Fjern firewall driveren som følger med brikkesettdriveren(nvidia firewall) -Sjekk hvilke prosesser som stjeler all cpu tiden, om noen.(gjøres f.eks i task manager/Processes.) -Siden du nevner MSN så kan det være lurt å legge det inn pånytt. -Oppdater bios -Kan kanskje også prøve å legge inn et annet antivirus. -Dette skjer vel ikke samtidig som du har åpen en mappe med .avi filer eller lignende? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Noen forslag: -Sjekk minnet med memtest86 -Fjern firewall driveren som følger med brikkesettdriveren(nvidia firewall) -Sjekk hvilke prosesser som stjeler all cpu tiden, om noen.(gjøres f.eks i task manager/Processes.) -Siden du nevner MSN så kan det være lurt å legge det inn pånytt. -Oppdater bios -Kan kanskje også prøve å legge inn et annet antivirus. -Dette skjer vel ikke samtidig som du har åpen en mappe med .avi filer eller lignende? - Skal sjekke minne nå - Nvidia firewire programmet liker jeg ikke, ble da ikke installert - Firefox bruker 2-3 og WinAMP bruker ca 25 nå av CPUen - Maskinen er å treig da ikke MSN står på, f.eks da keh spiller. Hakker hele tiden - Bios update går jo, kan prøve det - Nytt antivirus skal jeg teste - Maskinen har ingen mappe med noen video eller musikk. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Har du installert driveren til hovedkortet? Beklager, så ikke at du skrev at du hadde installert den* Endret 3. februar 2007 av Falcon_ Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Du kan også sjekke Denne guiden for å avgjøre om du kanskje har lite minne. 1GB holder i de fleste sammenhenger, men det kan være at noen prosesser spiser litt mye minne. Greit å kjøre alle mulige programmer/spill osv før du sjekker peak usage. andylove er kanskje inne på noe. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Maskinen virket 100% før jeg reinstallerte Windows. Og jeg har slettet og reinstallert X antall maskiner, så jeg har gjort det riktig.. Tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå