Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med hakking etter reinstallasjon av WinXP

Anbefalte innlegg

Reinstallerte Windows XP på en PC her idag, alt gikk fint. Helt til Windows ble installert på nytt igjen. Da begynte den å tulle mye. Først så begynte den å henge mye da jeg tok Windows Update. At den ruta sluttet å svare, men så gikk jo det bort ettervært. Men nå hakker maskinen sånn til vanlig bruk. Sitter på MSN og skriver, og plutselig kan jeg skrive uten at det skjer noe på skjermen.. Også plutselig kommer alt jeg har skrevet. Er veldig kjedelig

Alt av chiset drivere, skjermdrivere, Windows Update.. og alt av drivere er installert (tror jeg)

Den brukte å 4-5 timer på å installere 1/6 av GTA San Andreas. Sinnsykt treig

Hva kan dette være?

Hovedkort: GA-K8NF-9

CPU: AMD 3500

Minne: OCZ, 2stk 512MB brikker

Skjermkort: Gigabyte 6600GT

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok god gammeldags fdisk for å fjerne partisjonene, så lagde jeg partisjoner, og formaterte den via dos (format c:)

For jeg synes ikke den Windows formateringa er så bra... men jeg slettet å partisjonene igjen da jeg tok windows XP installasjon + da å lage nye partisjoner

dobbelt opp, for å være sikker på at alt ble borte

Lenke til kommentar

Det so e veldig viktig når du ha installert ny windows er og legge inn eit antivirus program og en brannmur og seff windows update men helst dei 2 først.

Du kan fort få virus berre du surfer på internett uten antivirus og brannmur.

Det kan ligge virus på andre partisjoner viss du har det.

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Reinstallerte Windows XP på en PC her idag, alt gikk fint. Helt til Windows ble installert på nytt igjen. Da begynte den å tulle mye. Først så begynte den å henge mye da jeg tok Windows Update. At den ruta sluttet å svare, men så gikk jo det bort ettervært. Men nå hakker maskinen sånn til vanlig bruk. Sitter på MSN og skriver, og plutselig kan jeg skrive uten at det skjer noe på skjermen.. Også plutselig kommer alt jeg har skrevet. Er veldig kjedelig

Alt av chiset drivere, skjermdrivere, Windows Update.. og alt av drivere er installert (tror jeg)

Den brukte å 4-5 timer på å installere 1/6 av GTA San Andreas. Sinnsykt treig

Hva kan dette være?

Hovedkort: GA-K8NF-9

CPU: AMD 3500

Minne: OCZ, 2stk 512MB brikker

Skjermkort: Gigabyte 6600GT

7852896[/snapback]

kanskje ett dumt spørmål.. menne.. du har installert drivere til skjermkort?

Lenke til kommentar

Skjermkort driverne er installert. Jeg valgte å laste ned nyeste nvidia driverne, og ikke ta de "gamle" gigabyte nvidia driverne.

Og har bare brukt nye drivere, brukte ikke driver cdene. Nye drivere lå på nettet

Da jeg brukte orginal driverne så ville ikke maskinen starte opp ved neste boot. Ble bare blå skjerm da den skulle inn i windows

Lenke til kommentar
Installerte NOD32 like etter SP2 på XP. Og jeg var aldri på nettet før antivirus programmet var installert, bare på Windows Update sidene.

7859945[/snapback]

Sånn du skriver her vil jeg tolke det sånn at du var på Update sidene før du la inn antivirus.

Er ikke det nok til å få virus?

Lenke til kommentar

Noen forslag:

-Sjekk minnet med memtest86

-Fjern firewall driveren som følger med brikkesettdriveren(nvidia firewall)

-Sjekk hvilke prosesser som stjeler all cpu tiden, om noen.(gjøres f.eks i task manager/Processes.)

-Siden du nevner MSN så kan det være lurt å legge det inn pånytt.

-Oppdater bios

-Kan kanskje også prøve å legge inn et annet antivirus.

-Dette skjer vel ikke samtidig som du har åpen en mappe med .avi filer eller lignende?

Lenke til kommentar
Noen forslag:

-Sjekk minnet med memtest86

-Fjern firewall driveren som følger med brikkesettdriveren(nvidia firewall)

-Sjekk hvilke prosesser som stjeler all cpu tiden, om noen.(gjøres f.eks i task manager/Processes.)

-Siden du nevner MSN så kan det være lurt å legge det inn pånytt.

-Oppdater bios

-Kan kanskje også prøve å legge inn et annet antivirus.

-Dette skjer vel ikke samtidig som du har åpen en mappe med .avi filer eller lignende?

- Skal sjekke minne nå

- Nvidia firewire programmet liker jeg ikke, ble da ikke installert

- Firefox bruker 2-3 og WinAMP bruker ca 25 nå av CPUen

- Maskinen er å treig da ikke MSN står på, f.eks da keh spiller. Hakker hele tiden

- Bios update går jo, kan prøve det

- Nytt antivirus skal jeg teste

- Maskinen har ingen mappe med noen video eller musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...