Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda Octavia Tuning,Powerbox eller Flash?

stutbokk

Anbefalte innlegg

Hallois!

Jeg eier da en 99 model Skoda Slx TDI med orginalt 110hk

meeeeen har lyst til at den skal gi litt mere hk til meg :)

Hva er best av å CHIPPE den ( flashe ) eller bruke en slik svett "powerbox" som folk kaller det :p

Er det andre muligheter jeg har for å trimme bilen min ? Har ikke tenkt til å blo-trimme den, men å have borti 150-160hk gjør ingen ting :p

Og så synes jeg det er mye "turbolag" i denne kjærra... Noen ideer for å få minsket dette ?

Alt av svar kommer til nytte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste riktige er å flashe ny software - chippe. Det kan hende at din bil er for gammel for flash over diagnoseport, men det er ikke noe problem. Bytte av chip på denne bilen er enkelt for et tuning verksted.

Med ny software får du et program som er tilpasset din bil på alle måter, med alle sensorer og sikkerhetssystemer i normal virksomhet. En powerboks overstyre hjernen for å oppnå effektøkning, noe som i lengden ikke er bra for motoren og hjernen.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå da?

For den er ikke oppbrukt liksom... :)

Tror du skal få rundt 150 HK. i din bil med en Chip.

Jeg også synes Chip er best. Eller.. det er egentlig ikke snakk om smak og behag når det gjelder dette. Henger meg på det Freespeed sier her. Chip er det absolutt beste for bilen! Det positive med en såkalt Powerbox, er at den lett kan fjernes før du evt. leverer bilen på service og slike ting...

Lenke til kommentar

enig Kremt - 30-35hk er bra på denne bilen, og med omtrent 50nm mer vil man oppleve bilen som ny om softwaren er laget riktig.

Det er ingenting i veien for mer effekt, men noe mer røyk bak deg må du (andre) da tåle ---- se bare hva som skjer med de gedigne diesel truckene som mange driver racing med... stolper av sort røyk og masse effekt, men de motorene er jo dog ikke laget for å leve et normalt langt liv i en familieracer...... Åja, for ikke å glemme hva "miljønorge" ville sagt... hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...