idleman_2 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Er over et år siden det første skjermkortet med hdmi utgang kom på markedet. Samme med hovedkort med integrert skjermkort og med hdmi utgang. Det som forundrer meg er at det har skjedd veldig lite på hardware fronten med produkter som har blitt lansert med hdmi utgang til pc.. Venter tålmodig til jeg kan begynne å bygge meg mediasender pc/htpc men kan ikke begynne før jeg er fornøyd med et skjermkort som tilfredstiller mine krav til hdmi. Noen som har fulgt med på hardware fronten som har fått med seg hvorfor det har skjedd så lite vedrørende hdmi og skjermkort ? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Fordi DVI er like bra...bruk DVI til HMDI kabel Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Eller VGA hvis skjermen din takler det. Jeg får bedre bilde med VGA enn med DVI->HDMI på min (relativt) billige TV. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 hdmi kabel sender akkurat samme signalene som en dvi kabel, eneste forskjellen er at hdmi kabelen også kan sende lyd. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 hdmi kabel sender akkurat samme signalene som en dvi kabel, eneste forskjellen er at hdmi kabelen også kan sende lyd. 7853254[/snapback] Jeg skal jo selvsagt ha lyd OG bilde fra pc til anlegget gjennom EN kabel = ekte hdmi utgang fra skjermkort... minimums krav Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Men skjermkortet ditt kan vel ikke outpute lyd...? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er derfor hdmi skjermkorta har en kontakt som kobles til lydkortet. Sånn at du sender lydsignalet fra lydkortet gjennom skjermkortet og til f.eks tv'n mitt system er slik, vga kabel fra pc'n sender blde til tv'n. lydkabel fra pc'n sender lydsignal til forsterkeren. Det er ikke noe særlig vits å sende lyden til tv'n hvis du skal ha en egen forsterker og eksterne høytalere. grunnen til at jeg bruker vga kabel er at tv'n min ikke støtter 1:1 pixelmapping over dvi. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Det er derfor hdmi skjermkorta har en kontakt som kobles til lydkortet. Sånn at du sender lydsignalet fra lydkortet gjennom skjermkortet og til f.eks tv'n mitt system er slik, vga kabel fra pc'n sender blde til tv'n. lydkabel fra pc'n sender lydsignal til forsterkeren. Det er ikke noe særlig vits å sende lyden til tv'n hvis du skal ha en egen forsterker og eksterne høytalere. grunnen til at jeg bruker vga kabel er at tv'n min ikke støtter 1:1 pixelmapping over dvi. 7854559[/snapback] Hvem sier at hdmi kabelen skal rett til tv'n ? en tv har jo som regel bare 1-2 hdmi innganger. Skal jo såklart ha en surround pre amp med 3-5 hdmi innganger.. For da kan tv henge på veggen uten noe som helst møbel under og plassere annlegget i sofa hjørnet f.eks. slipper masse ledninger også. Ser bare fordeler med å ha bilde/lyd i en kontakt/kabel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå