Gå til innhold

Twinmos pc3200 brikker hvor langt og hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Har 4 stk 1024 brikker fra twinmos (pc3200) noen som vet hva jeg kan klokke de til og hvilke timings jeg bør ha?

Hilsen ny minne klokker.

7852710[/snapback]

Hvor langt du kan klokke de er vanskelig å si, siden det er meget individuelt. Men du sitter på value brikker fra twinmos på 400mhz, og du kan med det ikke forvente skyhøy overklokk. Den eneste måten å finne det ut på, er å begynne å klokke og teste rikelig mens du klokker for å forsikre at det er stabilt.

Timings er det ikke vits å tukle så mye med, ikke til å begynne med iallefall. Hvordan er de nå på stock da? Er Cas på 2 eller 2,5 så skal det holde tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Hei.

Har 4 stk 1024 brikker fra twinmos (pc3200) noen som vet hva jeg kan klokke de til og hvilke timings jeg bør ha?

Hilsen ny minne klokker.

7852710[/snapback]

Hvor langt du kan klokke de er vanskelig å si, siden det er meget individuelt. Men du sitter på value brikker fra twinmos på 400mhz, og du kan med det ikke forvente skyhøy overklokk. Den eneste måten å finne det ut på, er å begynne å klokke og teste rikelig mens du klokker for å forsikre at det er stabilt.

Timings er det ikke vits å tukle så mye med, ikke til å begynne med iallefall. Hvordan er de nå på stock da? Er Cas på 2 eller 2,5 så skal det holde tilstrekkelig.

7902998[/snapback]

på cpu-z står det 200? Men har hørt noe om at 400 var reel hastighet eller ett eller annet, er jeg helt på båbærtur nå? :p

Lenke til kommentar
på cpu-z står det 200? Men har hørt noe om at 400 var reel hastighet eller ett eller annet, er jeg helt på båbærtur nå?  :p

7937107[/snapback]

Nei det er du aldeles ikke. :) Selv om CPU-Z oppgir 200mhz så tilsvarer det 400mhz. BAre gang tallet i CPU-Z med 2 så får du den virkelige hastigheten som er oppgitt.

Lenke til kommentar
på cpu-z står det 200? Men har hørt noe om at 400 var reel hastighet eller ett eller annet, er jeg helt på båbærtur nå?  :p

7937107[/snapback]

Nei det er du aldeles ikke. :) Selv om CPU-Z oppgir 200mhz så tilsvarer det 400mhz. BAre gang tallet i CPU-Z med 2 så får du den virkelige hastigheten som er oppgitt.

7937134[/snapback]

Haha ikke verst, men de som viser 800 med ddr2 i cpu-z har de 1,6 ghz de da?

Lenke til kommentar

7937187[/snapback]

Jeg er ikke kjent med hvordan ddr2 minnet oppfører seg sammen med cpu-z, men tipper det er 800mhz som er riktig, hvis da minnet ikke er kraftig overklokket. :)

Lenke til kommentar

7937187[/snapback]

Jeg er ikke kjent med hvordan ddr2 minnet oppfører seg sammen med cpu-z, men tipper det er 800mhz som er riktig, hvis da minnet ikke er kraftig overklokket. :)

7937262[/snapback]

Hehe da er ikke ddr så mye dårligere enn ddr2 som jeg hadde trodd, det var en hyggelig ting å vite :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...