WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) STOCKHOLM (Direkt) Swedish Match lanserar vecka 49 lågprissnuset Kronan. Kronan är ett portionssnus och priset per dosa till handeln är cirka 40 procent lägre än för andra produkter i sortimentet. Det torde medföra ett pris på 12-18 kronor i konsumentledet. Det skriver Swedish Match i ett pressmeddelande. Enligt bolaget är och förblir premiumsegmentet dess kärnaffär även om segmenteringen också går mot lågpris. Swedish Match avsikt är att vara ledande inom alla segment som bedöms som lönsamma, heter det i pressmeddelandet. Kronan tillverkas med traditionell produktionsteknik men utvecklingskostnaderna har hållits på lägsta möjliga nivå. Tobaksblandningen är av enklare men acceptabel kvalitet och butiksexponeringen kommer att vara begränsad. Enligt Swedish Match har bolaget pressat sina kostnader genom hela kedjan. Enligt Mikael Arnebert, informationschef Swedish Match Nordeuropa, kommer mellan 200 och 300 icke kedjeanslutna butiker i hela Sverige att börja få leveranser av Kronan med start på måndag. Han vill inte redogöra för hur mycket kostnaderna pressats för att möjliggöra ett lägre pris. Vår avsikt är naturligtvis att bli marknadsledande även inom lågprissegmentet. Vi ser en lönsamhet i den här marknaden och vi avser att tjäna pengar, säger Mikael Arnebert. Swedish Match avstår från att kommentera huruvida ett lössnus inom lågprissegmentet också ska lanseras eller om det kan bli aktuellt med försäljning på andra marknader än Sverige./MT Endret 9. januar 2008 av WD40 Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 WD40, hadde du giddi å oppsumert det på norsk? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 WD40, hadde du giddi å oppsumert det på norsk? Det hadde vært supert. Jeg forstod så og si ingen ting. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Kronan tillverkas med traditionell produktionsteknik men utvecklingskostnaderna har hållits på lägsta möjliga nivå. Tobaksblandningen är av enklare men acceptabel kvalitet och butiksexponeringen kommer att vara begränsad. Enligt Swedish Match har bolaget pressat sina kostnader genom hela kedjan. Kronan lages med en tradisjonell produksjonsteknikk, men produksjonskostnadene har blitt holdt på laveste mulige nivå. Tobakksblandingen er av enklere men akseptabel kvalitet og butikkseksponeringen kommer til å være begrenset. I følge Swedish Match har selskapet presset sine kostnader gjennom hele kjeden. Men hva er dere egentlig redde for? Tror ikke Kronan er snusrester fra all mulig snus som har liggi på gulvet i flere uker akuratt. Og husk at med General og andre store merker betaler vi mye for selve merket Endret 9. januar 2008 av WD40 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Alle koster jo like mye, hvis du ser bortifra billigsnuser. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 takk WD40... Så jeg betaler mindre fordi den markedsføres mindre og ikke er såekslusiv. Sånn kort og godt egentlig... Den smaker godt og hvis jeg skal ha kosesnus kjøper jeg uansett grovsnus, takker nok en gang. Vet jeg i hvert falll hvorfor den koster mindre Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 prøvde ettan her om dagen, fy faen for en stygg snus. Tror jeg holder meg til Skruf.^^ Lenke til kommentar
per_andre Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 stygg snus? Ettan er godt, dermed basta Ettan er skikkelig svensk snus! den er så deilig å bare ta på tunga å stappe oppi Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 deilig med snus, blir så glad av det^^ Ble kvitt Nikskjokket for en stund si, det var også herligt Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 stygg snus? Ettan er godt, dermed basta Ettan er skikkelig svensk snus! den er så deilig å bare ta på tunga å stappe oppi mhmm Lenke til kommentar
krroold Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Første gang jeg kjøpte Ettan angret jeg veldig, helt til boksen nesten ble tom og jeg fant ut at den ikke hadde så ekkel smak likevel. Her jeg bor er det sinnsykt lite Skruf å få tak i for tiden. Forrige gang på en Spar butikk hadde de 4 stykk i skapet og de kjøpte jeg og to andre. På mandag hadde de heller ikke Skruf. Ble Southstate og Lucky Strike. De ligner ganske mye på hverandre. Posene og boksen er også ganske like. Jeg synes Southstate og Lucky Strike renner en del. Satt på skolen i dag med to stykk oppi. Fikk kommentar på at jeg var helt brun på tenna Lenke til kommentar
Gneldre Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Å si at Kronan lages av snus som faller ut av boksene er antageligvis det teiteste jeg noensinne har hørt fra en attenåring (hvis jeg husker rett). Jeg ville tro at de rett og slett bruker billigere tobakk, for de må jo få "råvarer" fra et sted. De koster. Boksen er kutta på, det er samme lokk til løs og porsjon, fargene på etiketten er få, litt billigere det og ville jeg nesten tro. De har visse standarder, selv i Sverige. Endret 9. januar 2008 av Gneldre Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kan tenke meg at Kronan er som Gneldre sier, resultat av billigere tobakk. Dette kan jo forsåvidt sammenlignes med en "billig" kokesjokolade og Freia sin. Dyrere for smakens skyld. Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan vet du at jeg heter Kenneth og er iskald når det gjelder stjeling? :OKiwi i kristiansand er alltid fin å ''låne'' litt fra I didnt! Jeg er bare synsk haha. Nei jeg har en som heter Kenneth i klassen. Bor i bergen tho, så ikke deg Men han er vill når det gjelder stjeling Han har til og med brøte seg inn i en kiwi på nattes tid bare for å stjele snusskapet Ja fikk han stjåle snus-skapet? Ja men han ble tatt fordi de brukte hannes båt det var ute på landstedet hannes xD hehe, faen typisk. Skulle gjerne hatt ett snus-skap hjemme på rommet mitt, oppfylt av snus! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 prøvde ettan her om dagen, fy faen for en stygg snus. Ettan er jo kos den! Mi rangering: Petterøes Blå (den skikkelig vintage-snusen) > Ettan > Skruf > General > alt anna. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan vet du at jeg heter Kenneth og er iskald når det gjelder stjeling? :OKiwi i kristiansand er alltid fin å ''låne'' litt fra I didnt! Jeg er bare synsk haha. Nei jeg har en som heter Kenneth i klassen. Bor i bergen tho, så ikke deg Men han er vill når det gjelder stjeling Han har til og med brøte seg inn i en kiwi på nattes tid bare for å stjele snusskapet Ja fikk han stjåle snus-skapet? Ja men han ble tatt fordi de brukte hannes båt det var ute på landstedet hannes xD hehe, faen typisk. Skulle gjerne hatt ett snus-skap hjemme på rommet mitt, oppfylt av snus! Når jeg flytter ut skal jeg bestille meg et Helt fylt opp *Late som om at jeg har en butikk* Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 ja hadde vært digg med et lite snusskap fylt helt opp med snus. det hadde vært digg det. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 prøvde ettan her om dagen, fy faen for en stygg snus. Tror jeg holder meg til Skruf.^^ ettan er jævlig digg da ! og det er det eldste merket på markedet per idag. minner litt om probe whisky synes jeg Lenke til kommentar
krroold Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ble tre nye bokser i dag som jeg kjøpte på en kiosk Skruf kostet 65,- per boks nå. Og på nærmeste butikk kostet det 56,- Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 kjøpte meg en boks med "romeo y julieta" av en som hadde vært i sverige. den er digg, men tror man blir fort lei smaken.. kan nok ikke bare snuse den i lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg