Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen ide om hvor lang tid det tar å tømme kroppen for nikotin? o.0

Mamma vil at jeg skal ta en forbanna helsetest fordi "jeg er så sliten etter skolen hver dag og sover alt for mye".. Forbanna dårlig unnskyldning for å finne ut om jeg røyker eller noe! Jeg snuser bare, men vis jeg blir tatt for å ha store mengder nikotin i blodet så sliter jeg litt ang. bilen og lappen :roll:

Lenke til kommentar
Noen som har noen ide om hvor lang tid det tar å tømme kroppen for nikotin? o.0

Mamma vil at jeg skal ta en forbanna helsetest fordi "jeg er så sliten etter skolen hver dag og sover alt for mye".. Forbanna dårlig unnskyldning for å finne ut om jeg røyker eller noe! Jeg snuser bare, men vis jeg blir tatt for å ha store mengder nikotin i blodet så sliter jeg litt ang. bilen og lappen :roll:

Pappa fikk meg til å ta en sånn test, siden han syns jeg virket så slapp. Men ble ikke testet for noe nikotin da. Du kan jo evt unngå å snuse i 1-2 dager før denne sjekken.

Lenke til kommentar

Leste på nett nå at det tar ca 3 uker før all nikotin er ute av kropp og blod :p

Men jeg regner med at vis jeg går med på å ta en blodprøve så sier nok mamma til legen at de må se etter nikotin og. mamma er så sleip som det går ann å bli :p Hver gang jeg kommer hjem, så gir hun meg en klem mens hun lukter dyyyyyyyyyypt inn o0

Lenke til kommentar
Leste på nett nå at det tar ca 3 uker før all nikotin er ute av kropp og blod :p

Men jeg regner med at vis jeg går med på å ta en blodprøve så sier nok mamma til legen at de må se etter nikotin og. mamma er så sleip som det går ann å bli :p Hver gang jeg kommer hjem, så gir hun meg en klem mens hun lukter dyyyyyyyyyypt inn o0

Leger har ikke lov til å si slike ting. De har taushetsplikt. Uansett hva det gjelder.

Så om du ikke vil at han skal si det så sier du det til ham men at han ikke skal si det til henne/han.

Lenke til kommentar
Taushetsplikten hindrer ikke legen i å sladre til foreldrene hvis du er mindreårig.

Og jeg kan vanskelig tenke meg i at det er forbudt å kjøre bil i SNUSpåvirket tilstand...

Vil nå ikke si det.

* Opplysningsrett

Straffelovens paragraf 139 pålegger den taushetspliktige å bryte tausheten i visse situasjoner. Hvis en persons liv eller helse er i fare eller en person er til fare for andres liv eller helse da har du rett til å bryte taushetsplikten for å hindre skade.

Sånn jeg ser det er det hverken fare for liv eller helse. Det er ikke sunt, men har enda ikke hørt om kreft/død av snus.

Lenke til kommentar

1: wow litt sykt at foreldrene dine vil at du skal ta en blodtest, tror de at du går på dop elller noe?

2: Hva i heeeelvete skal 70kr boksen bety. Er dette et sånn "vi skal være barnepassere sånn at folk slutter å få i seg nikotin"-prosjekt? Eller har de bare lyst på more money ?

Lenke til kommentar
2: Hva i heeeelvete skal 70kr boksen bety. Er dette et sånn "vi skal være barnepassere sånn at folk slutter å få i seg nikotin"-prosjekt? Eller har de bare lyst på more money ?

Typisk J**** staten, Kommunister hele gjengen! De prøver vel å få folk til slutte! Men vil nok resultere ved at folk hamstrer mer i svergie/utlandet etc..

Lenke til kommentar
1: wow litt sykt at foreldrene dine vil at du skal ta en blodtest, tror de at du går på dop elller noe?

1. Det er en unnskyldning for å finne ut om jeg røyker. De har trodd det en stund så jeg tror de vil finne ut av det uten å måtte spørre meg o.0 Wicked

Lenke til kommentar

Ja, det er latterlig å øke prisen enda mer nå.

Politikere er tards. Ønsker å redusere hamstringen fra Sverige, men samtidig øker de prisen på prell.

Lenke til kommentar
Taushetsplikten hindrer ikke legen i å sladre til foreldrene hvis du er mindreårig.

Og jeg kan vanskelig tenke meg i at det er forbudt å kjøre bil i SNUSpåvirket tilstand...

Det var kanskje ikke det Effectic mente. Kanskje han får bil/førerkort av foreldrene sine om han ikke begynner å røyke eller snuse. Jeg har også en sånn greie med pappa. Om jeg ikke begynner å røyke, spanderer han førerkortet. Han nevnte ikke noe om snusing da, men det han ikke veit har han ikke vondt av.

Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke det Effectic mente. Kanskje han får bil/førerkort av foreldrene sine om han ikke begynner å røyke eller snuse. Jeg har også en sånn greie med pappa. Om jeg ikke begynner å røyke, spanderer han førerkortet. Han nevnte ikke noe om snusing da, men det han ikke veit har han ikke vondt av.

Helt rett ;)

Lenke til kommentar

Spillte ingen rolle for meg da jeg begynte. Måtte pent betale bil, sertifikat, forsikring etc. selv. Og det begynner å bli dyrt :ermm: 2-3bokser i uka hjelper dessverre ikke helt det heller.

Men om prisene går opp etter nyttår slutter jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...