Mortings Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Synes ikke dere skal reklamere for mye for snusen. Det er helseskadelig på alle måter. Bruk det gjerne selv, men ikke vær stolt av at du får andre til å konvertere. Jeg har anbefalt snus til en person, men det er fordi denne personen røyker. For all del! Vi reklamerer ikke for snus, men hvis noen av vennenne mine begynner å snuse, så er jo ikke det min feil. Og de veit veldig godt at det er helseskadelig. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det at det er så ekstremt helsefarlig tror jeg du skal ta litt med en klype salt. Jeg spøre tannlegen min idag om det var veldig dårlig for munnhygienen min at jeg snuset daglig, og hun svarte med at det selfølgelig ikke var bra, men at brusdrikking er 10 ganger værre for tenner/munnen. Tror den eneste grunnen til at det blir sett på som farlig er at det er avhengighetsdannende. Man kunne lagd skrekkreklamer av mye rart. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det at det er så ekstremt helsefarlig tror jeg du skal ta litt med en klype salt. Jeg spøre tannlegen min idag om det var veldig dårlig for munnhygienen min at jeg snuset daglig, og hun svarte med at det selfølgelig ikke var bra, men at brusdrikking er 10 ganger værre for tenner/munnen. Tror den eneste grunnen til at det blir sett på som farlig er at det er avhengighetsdannende. Man kunne lagd skrekkreklamer av mye rart. Snus redder jo tenna, men ødelegger tannkjøttet Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Godt mulig det men tannlegen snakka om munnhygiene generelt sett. Tenner/Tannkjøtt/Svelg osv Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg brukte ikke ordet ekstremt. Og jeg skjønner poenget deres. At brus er 10 ganger verre er ikke interessant, med mindre du bytter ut brusen med snus. Får du i deg begge deler, blir det 10+1=11 ganger verre... Snus er skadelig. Det er 4000 stoffer, hvorav mesteparten er skadelige. Dette er ikke et personangrep, men jeg ser tendensen om at snusing er "kult". Ikke gi inntrykk av at det er kult til vennene deres. Spør de, sier du "ikke prøv!" Min mening :-) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, for det dør mange flere av snus enn røyk.. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hoho, det eneste tilfellet folk har dødd av snus er fordi at de svelger det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Snus er skadelig. Det er 4000 stoffer, hvorav mesteparten er skadelige. 2500... Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 det meste er naturlige stoffer, nesten ingenting annet enn salt og vann er tilsatt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Mange skadelige stoffer er "naturlige". Og selvsagt: røyk er ennå verre. Men det gjør ikke snus til helsekost. Forresten. hvor mye snus skal du svelge for å dø? En slemming i MacGyver spiste sigaretter for å simulere hjertefeil. Endret 2. november 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 det meste er naturlige stoffer, nesten ingenting annet enn salt og vann er tilsatt. Det er 2500 kjemiske stoffer i snus, så litt mer enn vann og salt er det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hehe, det er fortsatt noen som tror tobakk er et grunnstoff. Tobakksplanten inneholder disse 2500 stoffene :-) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 det meste er naturlige stoffer, nesten ingenting annet enn salt og vann er tilsatt. Det er 2500 kjemiske stoffer i snus, så litt mer enn vann og salt er det. Salt er et kjemisk stoff og definisjonen på en kjemisk forbindelse er bare det at to eller flere forskjellige atomer binder seg sammen. Grunnen til at folk er redde for ordet kjemisk er vel fordi man automatisk tenker på en spygrønn radioaktiv gugge når man hører ordet. At tobakk inneholder 2500 kjemiske stoffer er ikke et argument. Det riktige spørsmålet å stille er hvor mange skadelige stoffer som har blitt tilsatt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 De trenger ikke å være tilsatt for å gjøre skade. Mange skadelige stoffer finnes i tobakksplanten helt naturlig. Ikke alle de 2500 er farlige, men mange er det. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Men er snus egentlig skadelig for noe serlig annet enn munnen og svelget ditt (munnkreft)? Eller er det generelt farlig for hele kroppen? Det står jo trodd alt "Dette Tobakksproduktet KAN være farlig..." Endret 3. november 2007 av uberkvaal Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg tror at snus må forskes mer på før folk skal si at det er skadelig eller ikke. Selvsagt inneholder snus mange stoffer som er bevist kreftfremkallende, men det er jo en vesentlig forskjell på røyk og snus, og det er at du røyker ikke snusen, MAO du får ikke ikke i deg tjære og du får det ikke ned i lungene. på Swedish Match's sider står det mye interessant om dette Jeg minner også om at Sverige er ett av landene i Europa med minst dødsfall av tobakksrelaterte skader, om jeg ikke har lest helt feil. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 og høyest forbruk av snus. Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Uskyldig... nei, ufarlig til det motsatte er bevist Endret 3. november 2007 av les_paul92 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 og høyest forbruk av snus. vel, er da ganske mange norske som kjøper snus i sverige også da. Hvis de regner ut hvor mye de selger. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 åssen er det på klina med bake? x] tok ikke sjangsen i går gitt ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg