Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tobakk Sørensen i Bergen vil jeg tro har den. Og en liten, smal kiosk som ligger i de gamle husene ved Bryggen. Der går det fint ann å kjøpe for de fleste. :) Og de har hatt Viking-snus der.

bor i buskerud og reiser ike i 7 timer :p

Tror de har den på buskerud storsenter... det er vel litt nærmere? ;)

Lenke til kommentar

De skal få den inn over alt nå, bare sånn at dere vet det. Folk liker den så godt at den kommer ordentlig inn på markedet nå. Men jeg lurer på hvor mye den Viking/Hawk wintergreen har i nikotininnhold? Jeg merket den ikke i det hele tatt, selv om jeg har hatt 2 uker pause.. :p

Lenke til kommentar
Tobakk Sørensen i Bergen vil jeg tro har den. Og en liten, smal kiosk som ligger i de gamle husene ved Bryggen. Der går det fint ann å kjøpe for de fleste. :) Og de har hatt Viking-snus der.

Kan nevne at den siste du nevner der heter Bryggen Tobakk og oppbevarer snusen i romtep. Og har ikke det beste utvalget....

Lenke til kommentar
De skal få den inn over alt nå, bare sånn at dere vet det. Folk liker den så godt at den kommer ordentlig inn på markedet nå. Men jeg lurer på hvor mye den Viking/Hawk wintergreen har i nikotininnhold? Jeg merket den ikke i det hele tatt, selv om jeg har hatt 2 uker pause.. :p

Brukte 4 stykker i fylla en gang, da merket jeg den litt mer.

Lenke til kommentar

Åssen kan du merke snus når du er full? Da er du jo "svimmel fra før". Har aldri hendt meg før ihvertfall.

Lenke til kommentar

Åssen kan du merke snus når du er full? Da er du jo "svimmel fra før". Har aldri hendt meg før ihvertfall.

Hadde ikke drukket så mye, et par pils og en drink. men alt hjelper på om det er snakk om å bli fullest mulig.

Lenke til kommentar

Ser det er flere som snakker om Hawken her inne og det er frustrerende å lese all den feil informasjon folk legger inn.

Når det gjelder Hawken er dette en amerikansk snus. Det er en kuttet tobakk og ikke malt som de fleste andre merker vi kjenner til. De amerikanske smokeless tobacco merkene innehar helt andre ingredisenser og mengde, slik at vi oppdager denne som utrolig søt. De merkene vi er kjent med har et sukkerinnhold på kun 5%. At det er så lavt skyldes de enorme tannskadene sukker utgjør i munnen.

Hawken og Kodiak har tidligere vært solgt i store deler av Norge inntil slutten/starten av 2004/5. Årsaken til at importen/salget ble stoppet var at produsenten ikke ville oppgi innhold i boks. Detter strider imot Eu regler for opplysninger på produkter. Det er dette som er sannheten og ikke noe annet.

I de senere år har det vært erstatter på markedet. Nevner Kicks wintergreen, viking Hawk, olde viking, offroad wintergreen. Dette er skandinavisk snus. Disse merkene har klart å etablere brukere grunnet smaken på sine poser og løssnus, men har aldri vært i nærheten av å kopiere hawken og kodiak. Dette skyldes at tobakken har vært malt og ikke kuttet.

Nå har endelig forbrukern fått en løssnus ( OFFROAD LONG CUT AMERICAN WINTERGREEN ) som har kuttet tobakk og med wintergreen essens. Denne snusen har mange likhetstrekk med hawken og kodiak. Det eneste som uteblir er sødmen og den vil alltid utebli grunnet restriksjoner.

Det er flere kiosker i Oslo, Trondhiem, Bergen, Stavanger og Tromsø som har denne snusen.

En meget god snus med utsøkt kvalitet og smak.

post-115649-1193299557_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan nevne at den siste du nevner der heter Bryggen Tobakk og oppbevarer snusen i romtep. Og har ikke det beste utvalget....

Kan godt være. Jeg har bare vært inne et par ganger, og han har ikke engang sett på meg før han hentet boksen til meg. Og jeg er ikke 18. Dessuten har jeg kjøpt Viking-snusen der, den har de ihvertfall.

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar

Mortos er du virkelig en amøbe? Dine kommentarer høres ut som en fjoritss full på Munkholm!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...