Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva som er sterkest som selges i NORGE? Har hørt skruf sterk og Nick & Johnny sterk. Noen som kan bekrefte det?

7938759[/snapback]

Skruf Stark selges ikke i Norge. Kun i söta bror. De to snusmerkene som er sterkest er Skruf Orginal og N&J. Hvem av disse som er sterkest er det splittet meninger om. En her som sendte mail inn til Skruf og spurte hvor sterk Skruf Orginal var, og han fikk til svar at den var på linje med General. Men i en artikkel i VG så stod det at Skruf Orginal var 40% sterkere enn ordinære varer(altså General m.fl.) Så jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Hvis du vil kalle Statoil en tvilsom innvandrersjappe, vel da får du gjøre det.

7939091[/snapback]

 

Så de har faktisk fått lov til å ta inn løs altså? :hmm:

 

"Du tror det ikke før du får se det"

7939096[/snapback]

 

 

Vel jeg bor på Skedsmo i Akershus og alle "benser" der har Skruf Stark løs. Merkelig at det ikke er andre steder :dontgetit:

Lenke til kommentar
Men i en artikkel i VG så stod det at Skruf Orginal var 40% sterkere enn ordinære varer(altså General m.fl.) Så jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro.

7938813[/snapback]

 

Han konsulenten for Swedish Match som er innom på jobben innimellom, sa at Nick and Johnny var 40% sterkere enn Generalen osv..

Lenke til kommentar

dum di dum di dum.. sendte en mail til Skruf jeg også, og fikk svar idag :)

 

Hej Stian!

 

Tack för deres spørsmål!

 

Svaret är att nikotinhalten på snus varierar något, från mätning till mätning. Detta kan ha flera orsaker, tex att tobaken som skördas varje år kan variera i nikotinhalt, olika mätmetoder hos olika laboratorium etc. Sammanfattningsvis skulle jag säga att nikotinhalten i Skruf Stark Portion, i jämförelse med General Portion eller Skruf Original, ligger någonstans mellan 35 – 40%. Skillnaden i nikotin mellan Skruf Original och General Portion är försvinnande liten, jag tror inte man känner någon skillnad. Det som är synnerligen viktigt i sammanhanget är att mängden nikotin man får i sig av snus är högst beroende av pH-halten hos snuset. Högre pH-halt leder till ökat nikotinintag. pH-halten varierar med ålder på snuset, den sjunker ju äldre snuset är, alltså får man i sig mest nikotin per prilla när snuset är helt färskt.

 

Naturligtvis hoppas vi att Stark Portion ska komma till dere i Norge också!! J Men, tänk på att ett starkare snus ger större avhengighet, så använd inte Stark Portion alltid, använd istället när du känner att du trenger eller vill ha en extra nikotinkick, tex vid party, en extra tuff arbetsdag eller dyl!

 

 

 

Hoppas ovanstående ger mer klarhet för dig!

 

 

 

Med vennlig hilsen,

 

 

 

Tommy Käck

 

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som er sterkest som selges i NORGE? Har hørt skruf sterk og Nick & Johnny sterk. Noen som kan bekrefte det?

Etter det jeg har erfart så er Skruf orginal (løs) og N&J sterk (løs) sterkere enn General (løs og pose).

 

Skruf og N&J er sånn ca like sterke vil jeg tro. Har snuset begge og kan ikke si jeg har merket mye forskjell på dem, men jeg tror N&J er litt sterkere, men ikke mye.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Etter å ha testet litt i noen dager, har jeg funnet ut at Nick and Johnny er sterkere enn Skruf, med tanke på "nikotin kicket" du noen ganger får avhengig av hvor lenge det er siden forrige præll. Jeg merker helt klar forskjell mellom de to, men dette er jo bare hva jeg har merket og syns ;)

 

Noen som vet om det er mer nikotin i porsjon enn i lös forresten? Synes nesten porsjon virker bedre jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Da hadde jeg endelig sluttet å snuse. Jada. Ukene gikk og jeg ble mer og mer sikker på at det var slutt. Men så fikk jeg den nette summen av 100 kroner i hånda av min mor så jeg skulle forsørge meg selv med middag.

Vel, de som jobber bak kassa på den lokale remabutikken er fortrinnsvis studenter og ikke spesiellt nøye med leg.

Så skjedde det. Det bare glapp ut av meg.." og en general porsjon, takk".

 

Velvel, holdt i en måned før jeg måtte tilbake til det brune gullet mitt :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...