Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Jaja alle sammen..

Mamma har sagt at, viss jeg klarer å slutte å snuse, så skal jeg få piercing i leppa! <3

mwahh. vet ikke helt hva jeg skal gjøre... det er jo ganske dyrt. pluss at det blir dyrere etter nyttår!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter hva Avisenes Nyhetsbyrå kjenner til, vil et av avgiftssjokkene i fredagens statsbudsjett være en økning i snusavgiftene på rundt 25 prosent.

 

En boks med løssnus koster i dag rundt 60 kroner. Med den kraftige avgiftsøkningen vil den bli nesten ti kroner dyrere fra nyttår.

 

Selv om nikotinsugne nordmenn fortsatt har en del å hente på å handle snusen i Sverige, blir prisen dyrere også hos "Söta bror" fra nyttår. En boks med 50 gram løssnus vil bli rundt 5 kroner dyrere, mens prisen på en boks porsjonssnus øker med rundt 2,70 kroner.

 

60 øre grammet

 

Staten tar i dag 60 kroner i avgift per 100 gram snus. En vanlig boks løssnus inneholder 50 gram, mens boksene med porsjonssnus inneholder 24 gram. Porsjonssnus er noe billigere i salg enn løssnus.

 

Ifølge Sosial - og helsedirektoratet snuser ni prosent av nordmenn mellom 16 og 74 år daglig. Rundt 350.000 nordmenn snuser daglig eller av og til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at alle har fått med seg at det blir en prisstigning i Norge på 10kr per boks med det nye budsjettforslaget.. For meg blir det omkring 1500kr ekstra i året, så jeg har startet å revurdere om jeg skal prøve å slutte.

 

1500 er absolutt noe jeg kan leve med, men herregud, når jeg tenker på hva jeg kunne brukt alle de pengene jeg bruker årlig på snus, blir jeg ganske overrasket. Jeg kunne jo kjøpt en rimelig god PC ekstra i året..

9642652[/snapback]

 

Når jeg tenker etter, du har helt rett!

Bare å kutte ut 50% av snusingen gir deg jo masse penger. Det vurderes.. :)

 

Et forslag til hvordan, 1. dagen kjøper du deg en boks, når den er tom, putter du 70 kroner på en sparebøsse ;P Hehe

9643176[/snapback]

 

Det er ikke så lett som det høres ut. Du har snus liggende, men skal vente til dagen etter med å ta en pris? Skeptisk.

Lenke til kommentar
Fant en objektiv side om snusbruk og skadene rundt det. Passer godt for oss som snuser, både for å gjøre oss bevisst om bruk og skader, samt avlive eventuelle myter om snus. Touch me!

9650483[/snapback]

"For å rekruttere nye brukergrupper, har produsentene begynt å produsere og selge snus med smak av anis, furunål, tranebær , eucalyptus, mocca og mint. Dette er produkter som i særlig grad er rettet mot jenter."

 

Bah, og jeg som kjøpte Skruf Tranebær for et par timer sia. :dontgetit:

Endret av Underpants
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...