Intern Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er det ikke bevist at nikotin er skadelig? 9395864[/snapback] Nikotin får blodårene til å trekke seg sammen. Om en har et aktivt liv på siden av snusingen, er det altså ingen fare i det hele tatt. 9399127[/snapback] Ingen fare med nikotin? Slått deg ellerno? Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små blodårene arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Nei nei.. Ikke farlig Lenke til kommentar
Intern Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Les mer om nikotin her (Engelsk). SymptomsVomiting and nausea, diarrhea Headaches Difficulty breathing Pallor Sweating Palpitations Stomach pains/cramps Seizures Weakness Drooling (or, for toddlers, more drooling than usual) Skin lesions (caused by prolonged chain-smoking or excessive use of nicotine patches or chewing gum) Si en gang til at nikotin ikke er farlig... Endret 31. august 2007 av Intern Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ingen fare med nikotin? Slått deg ellerno? 9399258[/snapback] Om en har en aktiv livsstil forhindrer det at blodårene trekker seg sammen. En som trener har videre blodårer enn en som sitter hjemme på ræva hele dagen. Altså, nei, med aktiv livsstil er det ikke farlig å snuse. Det eneste du nevner som kan være farlig er økt mengde magesyre, men det har jeg ikke hørt eller lest om andre steder enn i posten din. Derfor tar jeg den med en skje salt. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Kjøpte meg en pakke Lucky strike i dag. Smaken var god, men er det andre som også opplever at den renner utrolig mye? Isåfall, noen forslag til merker som ikke renner så veldig mye? Endret 31. august 2007 av _Magnus_ Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Man kan i allefall si at snusen er mye snillere enn røyk. Men såklart er ikke snus 100% skadefri for å si det slikt, men er ikke de værste skader snusen gjør akkurat. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Kjøpte meg en pakke Lucky strike i dag.Smaken var god, men er det andre som også opplever at den renner utrolig mye? Isåfall, noen forslag til merker som ikke renner så veldig mye? Jeg er ikke så alt for kjent innom porsjon snus, men du har jo Onyx og Gøteborgs rape. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Om en har en aktiv livsstil forhindrer det at blodårene trekker seg sammen. En som trener har videre blodårer enn en som sitter hjemme på ræva hele dagen. Altså, nei, med aktiv livsstil er det ikke farlig å snuse. Det eneste du nevner som kan være farlig er økt mengde magesyre, men det har jeg ikke hørt eller lest om andre steder enn i posten din. Derfor tar jeg den med en skje salt. 9399388[/snapback] Mener du det enda, er du bare ignorant. Click me! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvem som helst kan legge ut stoff på wikipedia... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) En som er god og ikke renner er Catch sine! dn jeg aldri kommer på hva heter, MINTSMAK sier jeg bare xD lettere Den renner aldri, og er passelig mild. Elsker den ;D Ellers kan du lett prøve General Onyx. smaker godt men KAN renne. General white portion renner iallefall ikke , men smaker ikke så godt som catch. Kjøp Catch Endret 31. august 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Mener du det enda, er du bare ignorant. Click me! 9399513[/snapback] Ja, jeg mener det enda. Om snus var så skadelig som folk skal ha det til, ville staten vist om det og plassert en skikkelig advarsel på boksen. Ikke noe "det er mulig snus er skadelig" tull. Forskere ansatt av den norske stat vet langt mer om det her enn hva du og de som har skrevet wikipedia artikkelen gjør. Er det så vanskelig å forstå? Hvem som helst kan legge ut stoff på wikipedia... Korrekt. Altså kan du ikke basere deg på hva en random anti-nikotinfreak har skrevet. Det er idioti på høyt nivå. Endret 31. august 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Lolz, jeg snuzr. *Lirke en boks Catch opp av lomma* Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 jepp det er den.. Men jeg lurer på en ting, og det gjelder white portion.. Hva er egentlig grunnen til at de har laget denne "white portion" ?? Skal den renne mindre, annen smak enn "vanlig"? Hva er tanken bak den?? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvit porsjon er tørrere. Hva som er intensjonen, får du finne ut selv. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vet ikke om det er noe forskjell i smaken, men den renner hvertfall ikke mindre. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 White renner jo ikke idet heletatt. Nick and johny er den verste når det gjelder det! White smaker ok, men er latterlig lite effekt i Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Synes selv General slår N&J når det kommer til renning (porsjon). Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er ikke fan av general så må si meg enig, men N&J er verst syns jeg xD de er så store og klumpete.. Elsker Catch <3 En klar vinner Kan lett sitte i timen uten behov for å spytte eller lignende.. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Store og klumpete? En hver porsjon snus er uformert. Så er jo bare å bruke fingrene å presse litt på den. For min del blir catch bortkastet penger. Er det samme som å suge på sukkertøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg