Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen. Var på butikken nettopp, kjøpte en pakke general, og til min store forskrekkelse var den løs (så ikke på den før jeg kom hjem). Har sittet og knaket og knuffet på flere stykker en stund nå, men de få som faktisk ikke bare løsner i henda på eg og faller ned på gulvet (forferdelig griseri) løsner i kjeften på meg etter et halvt sekund, så det ender opp med at jeg blir stående over bossbøtta og spytte som en gal. :(

Får se om jeg får bytta den med noen jeg kjenner, eller kaste hele greia og bare vente til søstera mi kommer på fredag (den blir på hennes regning :green:)

Lenke til kommentar

Har begynt å bake på Snekker metoden, harding metoden, eller bonde-måten som vi kalder det her..(Er bonde selv så det passer jo:)

Snusen smaker mye ferskere, og man mister ikke en dråpe saft..

Skal til danmark senere i sommerferien, og har noen spørsmål..

Hvor mye koster det for boks/tårn General Løs?

Hvor mye er det lovlig å ha med seg?

Er posesnus tillatt(håper ikke det, så slipper jeg å kjøpe bleier til kompisene mine:P)

Har hørt at det var(er) ulovlig med posesnus.. Kan hende det har endret seg..

Lenke til kommentar

Skal til Sverige nu snart og lurte på hva som er verdt å kjøpe der, helst løs.

Liker ikke pose, synes det renner for mye osv.

Pleier de være strenge på leg der? Er bare 17 :p

todda7: Lyst å forklare hva snekker/bondemetoden er?

Lenke til kommentar

Det har sikkert vært oppe før, men hvordan er reglene i EU-land ang. snus? Jeg har hørt at det bare er Sverige som har unntak fra forbud der ?

Og evt. hvor strengt er det? Ikke lov å selge eller ikke lov å bruke?

(Jeg vet at på Island går det som narkotika)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ble advart på flyplassen på vei til Island, og undersøkte ved å snakke med lokale. Det var visst mulig å få tak i snus "under bordet" på enkelte lugubre sjapper i Reykjavik, men det var langt fra lovlig :p

Alkohol i øl ble forresten ikke lovlig på Island før 70-80 tallet en gang, så vidt jeg husker fra en utelivsbrosjyre...

Lenke til kommentar
Skal til Sverige nu snart og lurte på hva som er verdt å kjøpe der, helst løs.

Liker ikke pose, synes det renner for mye osv.

Pleier de være strenge på leg der? Er bare 17  :p

todda7: Lyst å forklare hva snekker/bondemetoden er?

8945500[/snapback]

Vel, bondemetoden er når man legger snus på tunga, og baker den lett, og så stapper den opp under leppa(med tunga).

Ingen som vet va snus koster i DanmarK?

EDIT:

Er det 16 som er aldersgrensen i Danmark? De selge jo snus\røyk på automater der ettersøm jeg husker..

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Pleier de være strenge på leg der? Er bare 17  :p

8945500[/snapback]

Nei de er ikke strenge, er bare å marsjere inn å kjøpe hva du vil. De spør så og si aldri om legg. Så lenge du ikke ser ut som en 10 åring da.

8946161[/snapback]

Jeg prøvde å kjøpe snus på en bensinstasjon i Sverige for en tid tilbake, og det funket ikke. Jeg var og er 17. Og nei, ser ikke yngre ut.

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i Petterøes Blå i Norge nå? Savner den :hrm:

Esso og Narvesen brukte å ha før...

Og ja, de er STRENGE med legitimason i Sverige. Har akkurat vært i Piteå og ble spurt alle gangene jeg handla (er 18 da), stod overalt at det var innskjerpet og alle under 30 bør vise uoppfordret. Tror det har vært på TV om at mindreårige får kjøpt eller noe sånt.

Selv 30-40 åringer ble spurt også :ohmy:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...