Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Snust siden niende.. Går i første nå, så blir vel snart tre år. Prøvde å slutte en gang tidligere, men da sprakk jeg etter tre uker. Nå går det egentlig mest i at jeg har vondt i hodet (ganske naturlig vil jeg tro).

8783231[/snapback]

Ja, det vil jeg tro. Ser ikke helt fram til det der selv...men, hold deg sterk. Du har jo ikke lyst til å snuse hele livet? Da er det enklere å slutte NÅ, enn det noensinne blir :) Og alle pengene du sparer i tillegg. Putt litt papir under leppa når suget er på det verste, pleier å hjelpe litt. Ellers minn deg selv på hvorfor du vil slutte når fristelsen er stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snust siden niende.. Går i første nå, så blir vel snart tre år. Prøvde å slutte en gang tidligere, men da sprakk jeg etter tre uker. Nå går det egentlig mest i at jeg har vondt i hodet (ganske naturlig vil jeg tro).

8783231[/snapback]

Ja, det vil jeg tro. Ser ikke helt fram til det der selv...men, hold deg sterk. Du har jo ikke lyst til å snuse hele livet? Da er det enklere å slutte NÅ, enn det noensinne blir :) Og alle pengene du sparer i tillegg. Putt litt papir under leppa når suget er på det verste, pleier å hjelpe litt. Ellers minn deg selv på hvorfor du vil slutte når fristelsen er stor.

8783260[/snapback]

Er utrolig rart, når du vil slutte å snuse finner du ut hvor godt det er.. :|

Tror jeg må slutte snart, kjenner jeg blir ukonsentrert og forvirret hvis det går en dag uten snus. og det er ikke bra.

Lenke til kommentar

8783231[/snapback]

8783260[/snapback]

Er utrolig rart, når du vil slutte å snuse finner du ut hvor godt det er.. :|

Tror jeg må slutte snart, kjenner jeg blir ukonsentrert og forvirret hvis det går en dag uten snus. og det er ikke bra.

8783305[/snapback]

Ja, er vel sånt man gjerne finner ut når man slutter med diverse ting^^Husker når jeg begynnte å småsnuse som fjortis, vakke så digg da. Nå derimot hender det at prellen smaker som himmelen, hvis det har gått lenge siden sist :p Men uansett, jeg skal slutte snart jeg og. Blir vel rundt 600kr ekstra i lommeboka mi i mnd. Det at det ser teit ut tenker jeg ikke på engang, jeg preller poser så det synes ikke så jævlig.

Hender jeg ser noen som stapper jæævlig mye prell under leppa, og det ser faktisk ganske skada ut.

Haakon: vet ikke om noe liste, men regner med det kommer en lov "snart" som krever at nikotininnholdet blir skrevet på boksen tilsvarende som med røyk. Utifra hva jeg har funnet ut:

Mest nikotin:

Nick og Johnny, skruf poser.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Finnes det en side, liste, eller noen som har oversikt over hvor sterk/hvor mye nikotin det er i hver av de forskjellige snusmerkene..?

8783355[/snapback]

Hvis du går på gothiatek.com så er det en liste over innholdet til et par produkter :thumbup:

Lenke til kommentar

Så litt lengre opp at det var en fyr som ønsket å slutte...

Min anbefaling er å bruke, tja...250-300kr (av de 500krene) på noe du kan skjemme deg bort på. Kjøp godteri, eller hva du synes er godt, og kos deg ordentlig med det. Du sparer likevel en del penger, selvom du bruker en del også.

Du kan jo prøve det en mnd, hvis du er mann nok da?! :tease:

edit: Som vanlig en skriveFEIL

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Min anbefaling er å bruke, tja...250-300kr (av de 500krene) på noe du kan skjemme deg bort på. Kjøp godteri, eller hva du synes er godt, og kos deg ordentlig med det. Du sparer likevel en del penger, selvom du bruker en del også.

Du kan jo prøve det en mnd, hvis du er mann nok da?!  :tease:

8783727[/snapback]

Hehe! En fyr faktisk, vet jeg er mandig, men jeg er nok en liten loli >:3

Men jeg har et problem 2, for jeg er liiivredd for å gå opp i vekt nå som jeg slutter med snus.. (sist gang spiste jeg alt for mye).

Noen som har noen tips (annet enn det med papiret)?

Edit: Har forresten hørt salt lakris funker..

Endret av Mrs Hatta
Lenke til kommentar

Men jeg har et problem 2, for jeg er liiivredd for å gå opp i vekt nå som jeg slutter med snus.. (sist gang spiste jeg alt for mye).

Begyn å trene, tar vekk litt av rastlausheita du får når du slutter. Greier ikje sitte i ro nesten den første veka eg prøver å slutte, dermed blir det ut å springe eller drive med noko til eg blir slitn

Lenke til kommentar

Begyn å trene, tar vekk litt av rastlausheita du får når du slutter. Greier ikje sitte i ro nesten den første veka eg prøver å slutte, dermed blir det ut å springe eller drive med noko til eg blir slitn

8784502[/snapback]

Trener hver dag. Det pleier å hjelpe... Bare at når jeg er sliten.. vel, dere vet vel hva som frister

Lenke til kommentar

8784502[/snapback]

Trener hver dag. Det pleier å hjelpe... Bare at når jeg er sliten.. vel, dere vet vel hva som frister

8784529[/snapback]

sant det, men for min del er snussuget verst når det ikkje skjer noko, men har gitt opp å prøve å slutte, men skal kun snuse på arbeid nå framover

Lenke til kommentar

8784502[/snapback]

8784529[/snapback]

Det er i de øyeblikka der snus er så utrolig godt! Etter trening, etter middag. Å når du ikke har snus etter trening og etter middag e.l så blir du liksom sittende å tenke på hvor deilig det hadde vært med snus nå. Etter hvert går jo suget vekk, og da slutter du jo å spise så mye ;D

Endret av Mortos
Lenke til kommentar

Når det gjelder å slutte å snuse er min anbefaling å trappe ned gradvis. Noen har en stålvilje og kan slutte på dagen, mens andre trenger å flytte grensene litt og litt for å trappe ned gradvis.

Hvis jeg selv ville slutte hadde jeg gått for å kun snuse etter måltider (den såkalte dessert-prisen) en stund og kjent litt på hvordan det føltes å ikke slappe av med en snus på kveldstid. Etterhvert begynne å hoppe over enkelte dessert-priser (hvis du går for lenge med kun å snuse etter maten blir du snus-sugen bare av å tenke på mat... ref Pavlovs hunder, og du får like mye problem med å trappe ned fra lite som å trappe ned fra mye.)

For min del er den eneste grunnen til at jeg skulle ønske å slutte rent økonomisk. Snusen er blitt en del av personligheten min på samme måte som klær eller andre effekter jeg bruker ofte eller noe slikt, og blir ikke det samme uten ;)

Mrs Hatta: Ja, det er lett å gå opp i vekt når du skal slutte å snuse/røyke, men istedet for å kompansere for manglende snus med godteri eller brus (som jeg har en tendens til å gjøre når jeg ikke snuser) kan du heller finne noe annet som er greit å tygge på for å dempe behovet... tyggis, frukt eller noe slikt kanskje? Og naturligvis en sterk vilje og lyst til å slutte er nødvendig ;)

Og en ting til: du skrev at du ville slutte for å gjøre deg mer attraktiv? Personlig synes jeg ikke at det er noe i veien med snus hos verken gutter eller jenter, men alternativet er jo å kutte ned på bruken i andres nærvær og heller motivere deg for å slutte hvis en potensiell kar har noe imot at du snuser... er mye lettere å slutte med en slik motivasjon og støtte ;)

Lenke til kommentar

8783727[/snapback]

8783898[/snapback]

Og loli haet snus. Da må du, som loli, overholde det uttrykket og slutte på sporet. Og du ka-... HERREGUD EN LØVE KOM DEG I BILEN!

EDIT: For å ikke spamme får jeg vel skrive noe som har noe med noe som helst å gjøre.

Renner skruf porsjon mindre en general porsjon?

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar

8783727[/snapback]

8783898[/snapback]

Og loli haet snus. Da må du, som loli, overholde det uttrykket og slutte på sporet. Og du ka-... HERREGUD EN LØVE KOM DEG I BILEN!

EDIT: For å ikke spamme får jeg vel skrive noe som har noe med noe som helst å gjøre.

Renner skruf porsjon mindre en general porsjon?

8787797[/snapback]

Litt Off T de kanskje.hehe.

OT: For og svare på spørsmålet ditt så vil jeg si ja, skruf portion enner mindre enn general! Det er grunnen til at jeg snuser skruf, og i tillegg har den bedre smak, og den er sterkere (skruf stark).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...