Intern Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Lurer på om det blir noe "snus-lov". Ikke lov til å snuse inne elleno Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det vil jeg ikke tro. Grunnen til at røyk fikk en slik lov vet jo alle og snus kan ikke sammenlignes på den måten. Vel, på noen skoler er det blitt forbudt å snuse. F.eks på min skole, da må vi utenfor skolens område for å snuse eller røyk, men når det gjelder snus så er ikke akkurat mange som går ut. Avdelingslederern min har snakket om dette, både med meg og en venn av meg. Kompisen min tok opp at vi som snuser kan ikke bare bake en pris å a den under leppa i 5 min å så gå inn igjen. Det han fikk til svar var: Ta vare på den. Lenke til kommentar
Wunder_baumen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Har nå kommet over den eneste pose snusen som faktisk er brukbar, den smaker iallefall snus skruf stärk ja, er også temlig sikker på at Grovsnus i porsjon versjon skall være temlig brukbar med tanke på at den har såpass sterk smak Lenke til kommentar
Ash3s Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 skruf stärk er vel en av de sterkeste portion snusene,men vil si at Nick (and johnny) er litt sterkere og har bedere smak,men vil si jeg liker bake snus bedere,føler meg mer hjemme og er mye mer chill Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jess, da blir det 4 tårn i Sverige imorra da! Handleliste: -En rull med General Løs -En rull med Røda Løs -En rull med General Pors. -En rull med .... Har ikke helt bestemt meg for det siste valget mitt. Noen som kan gi meg ett tips? Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jess, da blir det 4 tårn i Sverige imorra da! Handleliste: -En rull med General Løs -En rull med Røda Løs -En rull med General Pors. -En rull med .... Har ikke helt bestemt meg for det siste valget mitt. Noen som kan gi meg ett tips? 8656474[/snapback] Skruf? Digger smaken på den Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kjøp en rull til med General Løs. Hadde jeg vært deg hadde jeg egentlig kjøpt 4xGeneral Løs :!: Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 4 ruller er vel litt mer enn hva som er lov til å ha med seg? Når det kun er lov til å ha med seg en halv rull (5stk), noe jeg ikke skjønner når de selger det i hele ruller... Hva er 5 bokser liksom? 2 ukers forbruk ca.. Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 skruf stärk er vel en av de sterkeste portion snusene,men vil si at Nick (and johnny) er litt sterkere og har bedere smak,men vil si jeg liker bake snus bedere,føler meg mer hjemme og er mye mer chill 8655274[/snapback] Der tar du feil, skruf original er like sterk som N&J, mens stärk er vel 30-40% sterkere? Det jeg hører hele tida fra kompiser er at de syter over at generalen har blitt så bløt. Før så var det jo så gale at den var for tørr? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det med at Generalen skal være så bløt syns jeg er veldig opp og ned. Har hatt ett par bokser som har vært bløte, men resten har vært normale. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg orker ikke å krangle en gang til på dette. Men jeg må bare spørre, mest for min egen skyld, hva vi har kommet frem til alle de andre gangene? Etter min husk var det vel ; - Skruf er like sterk som general. - Skruf sterk er 10/30% sterkere enn vanlig skruf - Nick and Johnny er 40% general Med andre ord, hvis jeg husker rett, er Nick And Johnny 40% sterkere enn vanlig skruf, mens skruf sterk ligger på samme nivå? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det kommer egentlig an på hva man bruker som kilde. Hvis man bruker artikkelen i VG så er Skruf ca like sterk som N&J og Skruf Stark 30-40% sterkere enn disse. Men om man bruker mailen som ble sendt til Skruf som kilde, så er Skruf Stark like sterk som N&J. Tror jeg. Skal ikke si dette for sikkert. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nettopp, vil egentlig si at jeg stoler mer på skruf, enn en tabloidavis som vil blåse opp en snus sak... Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Vel det eneste jeg kan gjøre er å anbefale deg å prøve begge, selv syntes jeg NJ er mye sterkere en skruf stàrk... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Mange her som har prøvd Montecristo? Den med tobakk fra Cuba Syntes den var veldig god Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det kommer egentlig an på hva man bruker som kilde. Hvis man bruker artikkelen i VG så er Skruf ca like sterk som N&J og Skruf Stark 30-40% sterkere enn disse. Men om man bruker mailen som ble sendt til Skruf som kilde, så er Skruf Stark like sterk som N&J. Tror jeg. Skal ikke si dette for sikkert. 8659525[/snapback] så da velger vi å tro den o'store propaganda maskinen VG? -_- VG er en egen statsmakt, staten kjemper for å få vekk alt mulig av tobakk fordi det er så "skadelig".. eneste du ser i aviser o.l om snus, er worst case scenarios.. om man faktisk sjekker det som står i avisene, mot for forskning utført av særriøse forskere, har jeg lagt merke til at det ikke akkurat stemmer(som regel.. en del er jo riktig da). men alså, jeg velger å tro på Skruf sine ansatte, og ikke norges største propaganda maskin.. hvorfor i all verden skulle skruf ville si at produktet deres er svakere enn det er? da vil de jo logisk nok selge mindre av det(er jo en del som kun kjøper etter niko innhold). og hvorfor ville VG si at skruf er "sååå" mye sterkere? fordi de driver med anti-snus propaganda, i likhet med alle andre medier. punktum Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Der tar du feil, skruf original er like sterk som N&J, mens stärk er vel 30-40% sterkere? At N&J ligger på samme nikotin innhold som Skruf er rett. Om de har helt det samme kan jeg ikke si, men alle som har prøvd begge to bør fort finne ut av det. Etter men mening så er N&J litt sterkere enn Skruf.Jeg orker ikke å krangle en gang til på dette. Men jeg må bare spørre, mest for min egen skyld, hva vi har kommet frem til alle de andre gangene? Etter min husk var det vel ; - Skruf er like sterk som general. - Skruf sterk er 10/30% sterkere enn vanlig skruf - Nick and Johnny er 40% general Med andre ord, hvis jeg husker rett, er Nick And Johnny 40% sterkere enn vanlig skruf, mens skruf sterk ligger på samme nivå? For det føste så krangler vi ikke, det kalles en diskusjon. Skruf er sterkere enn General. Dette bør du selv vite hvis du har prøvd begge. På hjemmesiden til Skruf står det at Skruf Stärk inneholder +10% nikotin. Jeg vil tro at det vil si at den Skruf Stärk inneholder 10% mer enn vanlig Skruf. Om N&J er 40% sterkere enn General er urelevant siden dette er en diskusjon mellom N%J og Skruf. Men etter informasjon fra Swedish Match så inneholder N&J 40% mer nikotin enn de vanlige snus typene (General f.eks) Etter de opplysningene man har fått så mener jeg at N&J er sterkere enn Skruf, men jeg vet ikke når det gjelder Skruf Stärk siden jeg ikke har prøvd den enda, men etter infoen her så vil jeg tro at den ligger på samme nivå. Husk at alt dette er basert på info funnet fra Skruf og Swedish Match sine hjemmesider og mine egne meninger når det gjelder nikotin forskjellen i N&J og Skruf. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Noen som kan fortelle om hvordan det er å slutte? Vurderer å slutte etter sommerferien, hadde jeg hatt råd, hadde jeg snust 24/7 :/ Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det kan være ganske så jævlig egentlig. Har selv gått uten snus i 2 uker og det var ille nok. Sitte en plass å bare kjenne draget etter snus, lysten på nikotin. Det er nok ganske tungt, men gjør ditt beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg