Delvis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Vurderer så smått å skifte fra Tele 2 til Bluecom Adsl Tilbudene deres ser bedre ut. Dessuten ser det ut som Bluecom og Ventelo er det samme? Har fastelefon hos Ventelo, og vurderer mobil-abo også der. Har noen erfaringer med Bluecom, og da spesielt kontra Tele 2? Har forsåvidt vært relativt fornøyd med Tele 2 da (men det skal kanskje ikke så mye til, etter noen år hos Tiscali før det ) Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har hatt bluecom nå snart ett år, og er vedlig fornøyd med dem, har vell ikke hatt noe nedetid, kan vell også si at dem har likegod/dårlig support som alle andre isper verken bedre eller dårligere, eneste jeg kan være litt skuffet over er at de kjører med kvartalsregning, denne fikk jeg delt opp ganske bra, men ringte dem igjen og spurte og få utsatt siste betalingsfrist et par uker men dette var ikke mulig. Jeg glemte også å si at bluecom har en veldig konge routing iforhold til de folkene jeg gamer med som har nextgentel, telenor, osv. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har bare hatt problemer med Bluecom. Vel og merke ikke med selve produktet, men med deres faktura avdeling. Det er akkurat som om man må få de til å svelge en båndopptaker med hva du har å si til dem før du får dem til å skjønne noe... Plus at det alltid er evig kø på telefonen deres. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Det største minuset med at Ventelo overtok Bluecom er vel at kundesupporten etter sigende er blitt like svak som NGT hadde for noen år siden. Det positive er at de har lav ping. Søker du i forumet så finnes det noen tråder om Ventelo Bluecom. Endret 1. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 bluecom fungerte helt fint for meg , helt til jeg flytta . da ble det bare ball og tull . selv om jeg meldte flytting igjennom deres nettsider så har jeg etter flere lange telefonsamtaler og emailer gitt opp og byttet til start. no det bør ikke ta mer enn 2 måneder og flytte et abbonement fra en kommune til en annen :-( jeg fikk ny linje i dag sist jeg surfet på hjemmebane var 13.nov 2006 . Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har bare hatt problemer med Bluecom. Vel og merke ikke med selve produktet, men med deres faktura avdeling. Det er akkurat som om man må få de til å svelge en båndopptaker med hva du har å si til dem før du får dem til å skjønne noe... Plus at det alltid er evig kø på telefonen deres. 7852817[/snapback] Dette kan jeg selv si virker kjent. De er totalt håpløse på fakturaproblematikk. Virker som om det er et par apekatter som sitter der og skriver ut faktura/inkassovarsel til utvalgte kunder. Men linjene fungerer helt kurrant. Har vært kunde der noen år, linja fungerer, support/faktura fungerer ikke OM det blir knute på tråden. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 >Glemte å betale faktura for januar i fjor. Så jeg fikk purring i februar. Glemte også denne. Greit nok, min feil. Men så i desember får jeg inkassokrav... Hva skjedde mellom februar og desember? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Bra linjer, men elendig kundeservice og mye fakturarot. Var kjempefornøyd frem til Ventelo kjøpte opp Bluecom og ødela. MVH TommyL Lenke til kommentar
varmluft Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har hatt bredbånd og IP-tlf. i Ventelo i over to år og vil fraråde dette selskapet pga. dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Dere må gjerne angi om dere er på telenors infrastruktur eller ventello bluecom sin egen?.... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det største minuset med at Ventelo overtok Bluecom er vel at kundesupporten etter sigende er blitt like svak som NGT hadde for noen år siden.Det positive er at de har lav ping. Søker du i forumet så finnes det noen tråder om Ventelo Bluecom. 7852844[/snapback] sant sant, bortsett fra at kundeservisen bare ble dårligere enn NGT sin. VBC var bra før, da fikk du omtrent ikke legge på før problemet var fikset... nå må du vente tre ganger så lenge for å få svar, og de er lite behjelpelige. oppgradering av linja tar også flere måneder. Vil ikke anbefalle Bluecom. Lenke til kommentar
mholen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har hatt Bluecom ADSL og IP telefoni i over 2 år og er fornøyd med linjen og stabiliteten. Siste oppgradering av hastighet tok bare ett par dager. Kundeservice bruker litt for lang tid til å svare, men har alltid løst mine problemer på en tilfredstillende måte. Har dog aldri hatt faktura problemer med de. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det eneste jeg kan si er at man er en idiot om man bytter leverandør dersom man er fornøyd med sin eksisterende. Som regel vet man hva man har, ikke hva man får. Trur ikke det finnes en eneste isp som har tilfredstillende kundesupport, eneste man kan håpe på er at man får ei stabil linje og dermed slipper å ringe dem. De 2 siste årene har vi hatt telenor, bluecom og nå tele2.. Dessverre har vi hatt problemer med alle 3 og måttet ta konstakt med kundesupport. Telenor sin support er helt grei, dem er hyggelige, men "lyver" og sier bare at dem ikke har noen problemer selv om dem vet at en hel landsdel sliter.. Bluecom er amatører, løsningene på problemene er å sende nye routere/ata bokser, ingen form for notat fra tidligere samtaler dermed må du forklare problemet hver gang og du får aldri tak i fyren du snakket med tidligere, og om du gjør det så vet han ikke hva vi snakket om sist, eller hva han gjorde sist, så må man ATTER en gang forklare problemet.. Tele2 som vi har nå er egentlig merkelige greier.. Vi bestillte og fikk en dato, de kom og tok ned Bluecom linja men lot være å koble opp sin egen, dermed var det 3 uker uten internett.. Når de til slutt "orket" å sjekke hva de hadde gjort så fant de ut at problemet var akkurat slik jeg hadde beskrevet, tok dem 2 minutter å fikse, eller det blir 3 uker og 2 minutter.. Skulle tru dem ikke ville ha oss som kunde, eneste som gjorde at vi ikke sa opp avtalen var forvisningen om at det ville ta 4-6 uker hos andre isp`r.. Nå har vi hatt tele2 i snart 2 mnd, vi har visstnok 3000/360, men dette oppnåes kun på natta, ellers er den ca 1500/300, om ikke enda lavere.. Uansett, poenget mitt er, hold deg til tele2 om du er fornøyd med dem, hold deg til en av de andre om du er fornøyd med de, MEN tenk deg nøye om før du skifter fra en isp du er fornøyd med.. B1`s 2 cent.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har bredbånd/ip-telefon hos VBC men har nå sagt opp ip-telefonen siden man vet aldri nårmn kan ringe ut eller om folk kan ringe inn...Har bare vært et helvetes kaos med den så det skal bli deilig og gå over til vanlig analog linje igjen fra 19/2....Bredbånd ville jeg heller ikke ha bestilt hos VBC...Har hatt endel trøbbel med at jeg ikke får verken ut eller inn det jeg har krav på enda jeg kun ligger 1 km fra sentralen...Skal ha 6mbit inn men får kun 5 mbit...Ut så får jeg som regel det jeg skal ha men det er veldig variabelt det også..De er også trege med og bygge ut de sentralene de har for og kunne gi kundene adsl2...Pratet med en på support og han sa at adsl2 ikke var prioritert...Virker for meg som de ikke er interessert i nye kunder og heller ikke interessert i og beholde denassen de har idag...Kjenner 8 personer som har sagt opp sin linje hos VBC bare de siste 3-4 mnd og jeg kommer også til og si opp bare jeg får installert den analoge tlf linj her igjen...Vil ikke risikere og sitte uten både brebånd og telefon.... Btw..jeg er på VBC sin egen sentral Lenke til kommentar
Battone Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jupp samme her, hadde adsl og ip-telefon gjennom VBC sitt eget nett. Lenke til kommentar
mixer23 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har hatt Bluecom i over 4 år og er veldig fornøyd. Har flyttet 3 ganger i løpet av denne perioden og det har aldri vært noe problem. Eneste nedetiden jeg kan huske var da en sentral server røyk på Østlandet et sted for rundt et år siden tror jeg. Ellers har det vært stabilt. Har vært litt rot med fakturaer, men mitt inntrykk er at det blir fort ordnet opp i når du ringer dem. Ofte litt ventetid på telefon, men ikke mer enn det jeg er vant med andre steder... IP-telefon var det en del kluss med når de lanserte dette, men for min del har dette virket stabilt den siste tiden. På bakgrunn av mine erfaringer har jeg ingen problem med å anbefale Bluecom. Er forøvrig tilknyttet VBC egen infrastruktur Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Det eneste jeg kan si er at man er en idiot om man bytter leverandør dersom man er fornøyd med sin eksisterende. Som regel vet man hva man har, ikke hva man får. Trur ikke det finnes en eneste isp som har tilfredstillende kundesupport, eneste man kan håpe på er at man får ei stabil linje og dermed slipper å ringe dem. De 2 siste årene har vi hatt telenor, bluecom og nå tele2.. Dessverre har vi hatt problemer med alle 3 og måttet ta konstakt med kundesupport. Telenor sin support er helt grei, dem er hyggelige, men "lyver" og sier bare at dem ikke har noen problemer selv om dem vet at en hel landsdel sliter.. Bluecom er amatører, løsningene på problemene er å sende nye routere/ata bokser, ingen form for notat fra tidligere samtaler dermed må du forklare problemet hver gang og du får aldri tak i fyren du snakket med tidligere, og om du gjør det så vet han ikke hva vi snakket om sist, eller hva han gjorde sist, så må man ATTER en gang forklare problemet.. Tele2 som vi har nå er egentlig merkelige greier.. Vi bestillte og fikk en dato, de kom og tok ned Bluecom linja men lot være å koble opp sin egen, dermed var det 3 uker uten internett.. Når de til slutt "orket" å sjekke hva de hadde gjort så fant de ut at problemet var akkurat slik jeg hadde beskrevet, tok dem 2 minutter å fikse, eller det blir 3 uker og 2 minutter.. Skulle tru dem ikke ville ha oss som kunde, eneste som gjorde at vi ikke sa opp avtalen var forvisningen om at det ville ta 4-6 uker hos andre isp`r.. Nå har vi hatt tele2 i snart 2 mnd, vi har visstnok 3000/360, men dette oppnåes kun på natta, ellers er den ca 1500/300, om ikke enda lavere.. Uansett, poenget mitt er, hold deg til tele2 om du er fornøyd med dem, hold deg til en av de andre om du er fornøyd med de, MEN tenk deg nøye om før du skifter fra en isp du er fornøyd med.. B1`s 2 cent.. 7853805[/snapback] Ja jeg er jo fornøyd. Derfor jeg ville være sikker at det var mest positive erfaringer om jeg skulle skifte til bluecom Grunnen til å vurdere det, er ganske enkelt at prisene er litt lavere enn hos tele 2, og at opplastings-hastigheten visstnok er noe større. Men linja til Tele 2 ser hvertfall ut til å være helt som den skal, har 4000/400. Kunderservice får jeg ikke hatt bruk for siste årene, men den var helt ok tidligere. Målte den nettopp nå(se bildet). Tror jeg bare blir der jeg er inntil videre Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det at opplastingshastigheten er bedre hos VBC må du bare ta med en klype salt...Er du heldig så går du i pluss men stort sett så får du mindre upload hastighet hos dem...Sant skal sies så tror jeg ikke du tjener noe på og skifte siden du er fornøyd per dags dato hos Tele2.... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 En av fordelene med bluecom er at dem bruker catch sitt gamle nett, som er knakende bra. Når alle med telenor sliter med elendig ping er det bare å glise, for det skjer bare ikke med bluecom. Har desverre hatt problemer med disconnect periodevis. Dette kan skyldes routern, men at det kommer i perioder da alt klikker, og er over igjen og alt fungerer finfint lenge har jeg mine tvil om det bare er routern. Skal flytte nå, og da er det enten ngt eller bluecom jeg kommer til å velge. Er i det store og hele fornøyd med bluecom. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg vil ikke anbefale VBC. Kanskje du er heldig og får en fin linje med en gang, men skulle du få problemer er he....... løs. Er på tredje måneden med problemer med de uten det er blitt løst (se mine tidligere innlegg). Mine erfaringer er at de på kundeservicen er hyggelige folk men de kan ikke hjelpe deg. De sender problemene videre til telenor (er på telenors infrastruktur) denne balldansen har nå pågått i tre måneder for meg. Ip-telefonen deres må også restartes opp til flere ganger om dagen. Pingen er periodevis bra da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå