Gå til innhold

Visual Studio til HTML?

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Hei!

Hvordan er MS Visual Studio 2005 til å utvikle HTML? Kan den bare brukes til asp?

Grunnen at jeg spør er at jeg får denne gratis, gidder ikke betale noe for en HTML editor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til vanlig html/css er da Notepad2/++ mye bedre enn MSVS. De er ti ganger raskere og Notepad++ tilbyr i hvert fall alt det man behover, plus litt til. Det eneste den ikke har er vel FTP og fil/prosjektoversikt innebygget. Men det funker da fint å bruke Windows Utforsker og en FTP-klient ved siden av.

Dog er jeg enig i at skal man drive med PHP/ASP ol. språk bør man finne seg noe annet enn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Okei, skjønner at folk har missforstått litt(eller jeg som har forklart dårlig :p):

Vet at jeg kan bruke notepad, men vil ha et annet alternativ.

Jeg kan skrive html, og trenger ikke lære meg det.

Skal skrive html/css + litt server-side scripting(har en filserver jeg skal lage UI til)

Men takk for svar! :)

Går for visual studio, men hvilken utgave?

- Visual Studio 2005

- Visual Studio .NET

- Visual Web Developer

Går utifra at web-developer er den som passer best?

Skal lage websider til en filserver. Kommer til å skrive html + jsp(om mulig)/asp

Endret av Slettet-yXKhlxsjUZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Jupp, i know. Blir noe av det samme som å bruke TextEditor til java, har ikke noe sans for det heller.

Sier ikke at det er dårlig, men liker mer hm.. "proffe/kraftige" utviklerverktøy.

Lenke til kommentar
Jupp, i know. Blir noe av det samme som å bruke TextEditor til java, har ikke noe sans for det heller.

7855502[/snapback]

Når man driver å jobber med programmeringspråk som Java, C++ ol. er det forsåvidt greit å ha en "Compile and run"-funsjon, istedenfor først å bruke ett eksternt program for å kompilere programmet og så kjøre det. Men dette trenger man jo ikke med html, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er noe bedre å kjøre VS enn en Notepad++ el. lig.

Riktignok har VS autofullføring, men dette syns i hvert fall jeg bare er i veien vis man kan html. Er det noe jeg har bruk for er det autofullføring av store mengde kode sånn som TextEdit og det tar InType seg fint av. (og ja, Notepad++ har autoclosing av htmlelementer).

Men vis du mener VS er den beste editoren for deg bare husk på at Microsoft ikke er de beste i klassen på standarder og at det er mye som ikke er riktig. (F.eks. språkverdiene for lang attributten.) Men dette bør selfølgelig ikke være noe problem vis du kan html/css skikkelig og selv skriver inn koden. ;)

Endret av JonT
Lenke til kommentar

7855502[/snapback]

Når man driver å jobber med programmeringspråk som Java, C++ ol. er det forsåvidt greit å ha en "Compile and run"-funsjon, istedenfor først å bruke ett eksternt program for å kompilere programmet og så kjøre det. Men dette trenger man jo ikke med html, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er noe bedre å kjøre VS enn en Notepad++ el. lig.
Riktignok har VS autofullføring, men dette syns i hvert fall jeg bare er i veien vis man kan html. Er det noe jeg har bruk for er det autofullføring av store mengde kode sånn som TextEdit og det tar InType seg fint av. (og ja, Notepad++ har autoclosing av htmlelementer).

7859675[/snapback]

du har noen poenger når det gjelder hvilke verktøy man bruker for vanlig basic webutvikling.

Men som * sier, så skal han lage et UI for en filserver.. skal han ha noen litt mer komplekse funksjoner enn akkurat basicen så MÅ han gå inn og kode Java, Python eller lignende bak sidene (hvor f.eks et MVC-rammeverk hadde vært kjekt å bruke). For mange er webutvikling mye mer enn bare CSS og XHTML.. de siste webprosjektene jeg har vært med på har jeg skrevet mye mer Java enn HTML og CSS. Akkurat nå jobber jeg på et prosjekt hvor vi bruker Python med Django (http://www.djangoproject.com/) og skriver omtrent ingen HTML.

Skal du skrive Java *, så anbefaler jeg eclipse (http://www.eclipse.org/). Sjekk det ut, og siden det er Open-Source er alle plugins du trenger gratis wink.gif Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...