Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei!Hvordan er MS Visual Studio 2005 til å utvikle HTML? Kan den bare brukes til asp?Grunnen at jeg spør er at jeg får denne gratis, gidder ikke betale noe for en HTML editor. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Alt av teksteditorer kan brukes til å lage kode. Men jeg vil anbefale Notepad2 hvis du vil ha noe enkelt. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Notepad++ syns jeg i hvert fall er et bedre valg. Uansett er begge to helt gratis. Mye enklere å bruke enn MSVS er de også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 det er rimelig stor forskjell på Visual Studio og Notepad/Notepad++. Hvs du får Visual Studio gratis synes jeg du bør satse på det.. iallefall til å lære deg HTML. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Til vanlig html/css er da Notepad2/++ mye bedre enn MSVS. De er ti ganger raskere og Notepad++ tilbyr i hvert fall alt det man behover, plus litt til. Det eneste den ikke har er vel FTP og fil/prosjektoversikt innebygget. Men det funker da fint å bruke Windows Utforsker og en FTP-klient ved siden av. Dog er jeg enig i at skal man drive med PHP/ASP ol. språk bør man finne seg noe annet enn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Okei, skjønner at folk har missforstått litt(eller jeg som har forklart dårlig ): Vet at jeg kan bruke notepad, men vil ha et annet alternativ. Jeg kan skrive html, og trenger ikke lære meg det. Skal skrive html/css + litt server-side scripting(har en filserver jeg skal lage UI til) Men takk for svar! Går for visual studio, men hvilken utgave? - Visual Studio 2005 - Visual Studio .NET - Visual Web Developer Går utifra at web-developer er den som passer best? Skal lage websider til en filserver. Kommer til å skrive html + jsp(om mulig)/asp Endret 2. februar 2007 av Slettet-yXKhlxsjUZ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Notepad2 ikke Notepad Notepad2/++ gjenkjenner koding, og farger de forskjellige kodene sånn at de blir lettere å se. Hvis du har markøren vedsiden av en parantes, blir det rød og det blir den andre parantesen (i begynnelsen eller slutten) http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=957 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jupp, i know. Blir noe av det samme som å bruke TextEditor til java, har ikke noe sans for det heller. Sier ikke at det er dårlig, men liker mer hm.. "proffe/kraftige" utviklerverktøy. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jupp, i know. Blir noe av det samme som å bruke TextEditor til java, har ikke noe sans for det heller. 7855502[/snapback] Når man driver å jobber med programmeringspråk som Java, C++ ol. er det forsåvidt greit å ha en "Compile and run"-funsjon, istedenfor først å bruke ett eksternt program for å kompilere programmet og så kjøre det. Men dette trenger man jo ikke med html, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er noe bedre å kjøre VS enn en Notepad++ el. lig. Riktignok har VS autofullføring, men dette syns i hvert fall jeg bare er i veien vis man kan html. Er det noe jeg har bruk for er det autofullføring av store mengde kode sånn som TextEdit og det tar InType seg fint av. (og ja, Notepad++ har autoclosing av htmlelementer). Men vis du mener VS er den beste editoren for deg bare husk på at Microsoft ikke er de beste i klassen på standarder og at det er mye som ikke er riktig. (F.eks. språkverdiene for lang attributten.) Men dette bør selfølgelig ikke være noe problem vis du kan html/css skikkelig og selv skriver inn koden. Endret 2. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Jupp, i know. Blir noe av det samme som å bruke TextEditor til java, har ikke noe sans for det heller.7855502[/snapback] Når man driver å jobber med programmeringspråk som Java, C++ ol. er det forsåvidt greit å ha en "Compile and run"-funsjon, istedenfor først å bruke ett eksternt program for å kompilere programmet og så kjøre det. Men dette trenger man jo ikke med html, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er noe bedre å kjøre VS enn en Notepad++ el. lig.Riktignok har VS autofullføring, men dette syns i hvert fall jeg bare er i veien vis man kan html. Er det noe jeg har bruk for er det autofullføring av store mengde kode sånn som TextEdit og det tar InType seg fint av. (og ja, Notepad++ har autoclosing av htmlelementer). 7859675[/snapback] du har noen poenger når det gjelder hvilke verktøy man bruker for vanlig basic webutvikling.Men som * sier, så skal han lage et UI for en filserver.. skal han ha noen litt mer komplekse funksjoner enn akkurat basicen så MÅ han gå inn og kode Java, Python eller lignende bak sidene (hvor f.eks et MVC-rammeverk hadde vært kjekt å bruke). For mange er webutvikling mye mer enn bare CSS og XHTML.. de siste webprosjektene jeg har vært med på har jeg skrevet mye mer Java enn HTML og CSS. Akkurat nå jobber jeg på et prosjekt hvor vi bruker Python med Django (http://www.djangoproject.com/) og skriver omtrent ingen HTML. Skal du skrive Java *, så anbefaler jeg eclipse (http://www.eclipse.org/). Sjekk det ut, og siden det er Open-Source er alle plugins du trenger gratis Endret 29. mars 2019 av Quote Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Nå er det jo en HTML-editor han spurte om, og ikke avansert serversideskripting Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Nå er det jo en HTML-editor han spurte om, og ikke avansert serversideskripting 7860244[/snapback] da er svaret i såfall til *: NEI ikke bruk Visual Studio til HTML Endret 29. mars 2019 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå