tsunammi2k Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ok. Har mer eller mindre forstått begrepet HDTV. Det er nå det praktiske kommer inn i bildet (i HD-kvalitet ). Jeg har en LG 42" plasma hjemme, med HD-ready logo, dvs. den i hvert fall støtter 720p. Det jeg lurer på er; hva er det som kreves for å få et fullt og helt HD-signal, fra kilde til bilde? Mest med tanke på videofiler i HD-kvalitet (720p) fra PC.. Jeg ser at man kan koble til plasmaen med enten HDMI, DVI eller komponent. Så da lurer jeg hvilke(n) av disse som er best, og regnes som mest rent digitalt og mest HD-signal? Så når alt kommer til alt, vil jeg få et helt og fullt bilde i HD-kvalitet på 720p om jeg har en fil som er i den oppløsningen på PCen min og kobler den til plasmaen fra DVI til DVI? Vet det er ganske mye å besvare, så dere kan og bare legge igjen en link om dere ikke gidder å svare selv Thnx på forhånd EDIT: Etter nærmere undersøkelse har den ikke DVI-input, bare RGB (D-sub 15pin) Spesifikasjoner her: LG 42PX4R Endret 1. februar 2007 av nan0tim Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Både VGA, DVI og HDMI kan gi full oppløsning. Du får sansynligvis best kvalitet hvis du bruker en oppløsning på 1024x768, ihvertfall hvis du kan skru av overscan. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det beste er HDMI eller DVI, men en komponent gir også veldig godt bilde. Filene du har er nok ikke "låste", men når filmer kommer på Blu-ray og HD-DVD så får de en sperre, HDCP, og da må du bruke HDMI eller DVI som støtter HDCP i begge ender av kontakten. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er ikke garantert at HDMI gir bedre bilde med PC, siden noen skjermer støtter 1:1 pixelmapping på VGA men ikke HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå