atsjoo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei, har omsider fått trådløsnettet til å "fungere" på ubuntu. Dvs jeg får koblet opp til det trådløse nettverket jeg har her hjemme, men alt bruker en evighet på å få kontakt/laste. Å laste vg.no tar gjerne over ett minutt. Jeg har en HP dv2004 med Broadcom 4311 og kjører Edgy. Har ikke network-manager-gnome, da jeg ikke får denne til å fungere (må jeg skrive mer enn sudo apt-get install network-manager-gnome og nm-applet?). Har prøvd å google på problemet uten hell. Noen som har vært borti lignende eller vet hva det kan skyldes? Mvh. Anders Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Er det dårlig responstid på ping også? ping vg.no Jeg får ca 160 ms her. Ellers kan du jo teste den interne hastigheten, eller oppkoblingshastigheten din internt med: iwconfig eventuelt: ifconfig Ser du noe feil svar fra disse kommandoene? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Det står noen anmerkninger om dette kortet på denne siden. Har du sjekket alle punktene der? Endret 2. februar 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Er det dårlig responstid på ping også? ping vg.no Jeg får ca 160 ms her. Ellers kan du jo teste den interne hastigheten, eller oppkoblingshastigheten din internt med: iwconfig eventuelt: ifconfig Ser du noe feil svar fra disse kommandoene? 7854600[/snapback] Ping 192.168.0.1 (trådløsruteren) gir rar tilbakemelding. Første 'svar' kommer etter ca 400ms, deretter er det et mønster. 2. gir 2-3ms, 3. gir 20-30ms, 4. gir 3ms, 5. gir 20-30ms osv. Vg.no får jeg ikke svar fra. Forøvrig ser iwconfig ut til å gi "korrekt" tilbakemelding. Trådløskortet vises som eth1 og "iwlist eth1 scan" viser mitt og naboen sitt nettverk Prøver jeg scan på skolen finner jeg ikke skolens nettverk, derimot. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Rart, men hva har du som eth0? Ser du bruker eth1. To kort i maskinen? Er eth0 deaktivert eller står det aktivt sammen eth1? Ellers har jeg vært borti litt kluss med et relativt gammelt kort som delvis fungerte. Men det ble ikke bra før jeg fulgte en "driver/firmware-oppskrift" til punkt og prikke. Har du prøvd denne lenken som nevnt tidligere? Endret 2. februar 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Rart, men hva har du som eth0? Ser du bruker eth1. To kort i maskinen? Er eth0 deaktivert eller står det aktivt sammen eth1? Ellers har jeg vært borti litt kluss med et relativt gammelt kort som delvis fungerte. Men det ble ikke bra før jeg fulgte en "driver/firmware-oppskrift" til punkt og prikke. Har du prøvd denne lenken som nevnt tidligere? 7859308[/snapback] Ja, det er prosedyren som står omtalt i lenken jeg har gjennomgått. eth0 er forresten det vanlige nettverket. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ja, det er prosedyren som står omtalt i lenken jeg har gjennomgått. eth0 er forresten det vanlige nettverket. 7868771[/snapback] Skjønner ikke dette. Har lyst til å oppfordre deg til å stille spørsmålet på Linux1. Der sitter det en del flinke Linux-folk. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Har du sett på ubuntuguide? http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Nd...ireless_chipset Det virker ikke som det er helt samme installasjonsprosedyre som ubuntu-wikien. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Har du sett på ubuntuguide?http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Nd...ireless_chipset Det virker ikke som det er helt samme installasjonsprosedyre som ubuntu-wikien. 7880966[/snapback] Denne guiden gjorde at trådløskortet forsvant helt fra systemet. Vises ikke i iwconfig eller i lista over mulige oppkoblinger (Administrasjon -> Nettverk). Var de tre linjene i guiden de eneste jeg trengte å skrive? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Regner med at du også har lest troubleshoot tråden på ubuntuforums som ubuntuguide linker videre til? http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1...all+ndiswrapper Si fra hvis du fortsatt ikke får det til etter å ha forsøkt det som foreslås i den tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå