Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P5B store problemer... Hjelp.

Anbefalte innlegg

Hadde akkurat satt sammen alt og det virket som det skulle. SÅ tenkte jeg skulle klokke litt. Nå er skjermen helt svart. Aner rett og slett ikke hva som kan være galt. Bios er oppdatert til nyeste, har testet at den virket som det skulle.

Oppsett:

P5B DLX/Wifi

E6300 --> Thermaltake BigTyphoon

Geil DDR2 PC6400

Tar imot alle råd og tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde akkurat satt sammen alt og det virket som det skulle. SÅ tenkte jeg skulle klokke litt. Nå er skjermen helt svart. Aner rett og slett ikke hva som kan være galt. Bios er oppdatert til nyeste, har testet at den virket som det skulle.

Oppsett:

P5B DLX/Wifi

Geil DDR2 PC6400

7852347[/snapback]

Tviler på at jeg har løsningen, men har du bilde på skjermen under powerup?

Lenke til kommentar

Oppsett:

P5B DLX/Wifi

Geil DDR2 PC6400

7852347[/snapback]

Tviler på at jeg har løsningen, men har du bilde på skjermen under powerup?

7852589[/snapback]

Pcen starter opp, høres og ser ut som alt er som det skal. Men det vises ikke noe bilde på skjermen.

Lenke til kommentar

Her må du begynne å luke vekk sansynlige feil selvfølgelig. Vet ikke hva du har testet men her er noen tips:

Sjekk strømkabel signalkabel.

Har du testet med en annen skjerm?

Hvis disse to gir samme resultat, tipper jeg på alvorlig feil i BIOS eller et defekt skjermkort.

Kan ikke så mye om BIOS, men om du tar vekk BIOS-batteriet eller resetter BIOS ved å flytte en jumper skulle det være neste skritt i feilsøkningen. Les i manualen til hovedkortet om du har denne. (eller last ned fra nett)

Høres dette fornuftig ut? Som sagt er ikke noen "ekspert" på dette....

Lenke til kommentar

Hvis du har klokka deg bort så er ofte Asus ganske grei,simpelthen trekk ut strømkabelen i 30 sek og plug inn igjen. Prøv nå å starte. Asus har den egenskapen at den går tilbake til sine forrige innstillinger hvis en roter det for mye til. Hjelper ikke dette så gjør som han over meg nevnte,resett bios.

Får du ikke startet etter en clear cmos kan det være noe som har røket eller fått hetta.

Lenke til kommentar
Her må du begynne å luke vekk sansynlige feil selvfølgelig. Vet ikke hva du har testet men her er noen tips:

Sjekk strømkabel signalkabel.

Har du testet med en annen skjerm?

Hvis disse to gir samme resultat, tipper jeg på alvorlig feil i BIOS eller et defekt skjermkort.

Kan ikke så mye om BIOS, men om du tar vekk BIOS-batteriet eller resetter BIOS ved å flytte en jumper skulle det være neste skritt i feilsøkningen. Les i manualen til hovedkortet om du har denne. (eller last ned fra nett)

Høres dette fornuftig ut? Som sagt er ikke noen "ekspert" på dette....

7852733[/snapback]

Jeg har testet med to forskjellig skjermer, tror ikke det er det som er feil. Har tatt ut batteri og resatt CCMOS. Burde være ok. Skjermkortet virket tidligere i dag og er ikke rørt fysisk eller OC messig siden den gang.

Jeg inbiller meg at jeg må ha trykka på noe feil når jeg var i Bios å fikla litt. Men det burde vell ha resatt seg med å ta ut batteri osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...