swanbog Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Oppsettet mitt begynner å bli litt gammelt og når jeg nå har bestilt Vista (home premium) er det enda en grunn til å oppgradere litt.. Og har man et litt gammelt oppsett og bestemt seg for å bytte ut én ting, må man fort bytte ut mer.. Har sosa litt rundt og til slutt plukka ut hva jeg vil kjøpe: Hovedkort: MSI 975X, Socket-775, PCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, Skjermkort: Sapphire RADEON X1950 PRO ULTIMATE, PCI-Ex16 RAM : Corsair TWIN2X (2x1024) 6400 DDR2 Ellers så beholder jeg harddisk (200gb) og CD/DVD-ROM (Nec DVD RW) foreløpig, er dette ting som funker med "alt", eller må jeg også her se på modell og hva som går med hva..? Skjermen min har kun VGA-inngang så da har jeg valget mellom en kabel med DVI til VGA eller en hvilken som helst skjerm med DVI-I, sant..? PSUen min er på 400W, tenker på å gå opp litt, burde jeg det? Mine datakunnskaper er ikke akkurat jevnt fordelt og mye når det kommer til maskinvare er jeg ikke veldig dreven på, så jeg må på et vis få sjekka at alt går med hverandre..? Og hva jeg evt må passe på og alt sånn, blir første gang jeg bygger selv nå.. Hvordan er det med strømkontaktene f eks? Akkurat der har jeg overhode ikke peiling.. Nytt fører til nye og forskjellige koblinger og akkurat det har jeg lite lyst å brenne meg på.. Og hva med kjøling forresten? Dette følger jo ofte med, men hvordan vet om dette er nok/passende eller ikke? Endret 1. februar 2007 av lonelygirl Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ser ut som et fint oppsett! T Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ville kanskje byttet hovedkort. nForce 5xx eller 6xx. Du bør også ta en titt på P965, er som regel litt billigere og yter omtrent det samme. Forslag: Asus P5N-E SLI Asus P5N32-E SLI PLUS Gigabyte GA-965P-DS3 Endret 1. februar 2007 av brannmannsam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå