Gå til innhold

Cdon.no, hvordan handle uten kort?[Løst]

Anbefalte innlegg

Heia, jeg sliter litt. Har tenkt å handle på cdon.no, men klarer ikke å få alternativet å bestille i oppkrav.

Hvorfor ikke? Etter det jeg forsto på siden deres skulle jeg kunne kjøpe med oppkrav opp til 2 000 kroner?

Jeg har lagt inn personnummer. Dette frustrerer meg, noen som vet hva jeg gjør galt? :S

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg beklager. Jeg fant ut feilen: Jeg prøvde å bestille en dvd, samt forhåndsbestille to spill. Bestilte dvd-en og ordren ble mottatt med en gang. :)

Trodde vel de ville dele opp ordren og ettersende spillene etter hvert som de ble utgitt.

Og jeg mente ikke oppkrav men sånn ... fakturabetaling. :) Takker for svar.

EDIT: Ja, jeg la inn personnummeret, var derfor jeg ikke skjønte hvorfor det ikke fungerte. :)

Endret av notalive
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt o.t dette, men...

Synes det er litt drøyt av cdon og forlange pers.nr. Hadde tenkt til å kjøpe noe derfra nå, men ble SKEPTISK da de ville ha pers.nr.

Hva i svarte f*** skal de ha det for? Aldrig sett at det er et krav noen andre steder. Ikke ser jeg nødvendigheten med det heller :nei:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Litt o.t dette, men...

Synes det er litt drøyt av cdon og forlange pers.nr. Hadde tenkt til å kjøpe noe derfra nå, men ble SKEPTISK da de ville ha pers.nr.

Hva i svarte f*** skal de ha det for? Aldrig sett at det er et krav noen andre steder. Ikke ser jeg nødvendigheten med det heller :nei:

7921785[/snapback]

Jeg ble svindlet faktisk av en eller annen kar som hadde stjålet mitt persnr. Fake tlf nr og navn, men adressen stemte. Måtte politianmelde saken. Skjønte hva det gjaldt når jeg fikk en kredittvurdering i posten...

Ikke vet jeg hvordan vedkommende hadde fått tak i det, men det er såre enkelt å bestille noe i et annet personnummer, for kortnummer, navn og epost sjekkes ikke mot person info.

Hvilket betyr at sikkerhetsrutinene generelt er altfor dårlige. I dette tilfellet var det CDON.com...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...