kenfred Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Heisann. Litt grønn på dette, så det er derfor jeg spør. Mener å ha hørt en gang at man, dersom man har dobbel-kjerne teknologi, kan dedikere forskjellige oppgaver til hver enkelt prosessor. Dersom man f.eks laster ned store filer, kan man dedikere ene prosessoren til å kun konsentrere seg om dette. Medfører dette riktighet, eller har jeg bare drømt Og, hvis at dersom, hvordan kan man konfigurere noe slikt? Har fått mye hjelp på dette forumet, og jeg er veldig takknemlig for det. Men, jeg er alltid mottakelig for mer , så jeg håper noen vil hjelpe... Mvh Kenfred Lenke til kommentar
Trinity32 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) ctrl + alt + delete høyreklikk på et program og angi affinitet. Der har man valg om hvilken prossesor som skal kjøre programmet. Håper det var det du lurte på. Edit: Skrivefeil Endret 1. februar 2007 av Trinity32 Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ja, det vart det sikkert. Men, når jeg høyreklikker, ser jeg ingenting om affinitet? Jeg har, for orden skyld, Intel Duo Core T2250 prosessor... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Man må vel høyreklikke på en prosess, ikke et program. Du trenger forresten ikke forandre hvilken kjerne en prosess skal kjøre på. Dette trenger du kun å gjøre hvis for eksempel et gammelt spill ikke fungerer skikkelig. Tror dette kun gjelder på prosessorer fra AMD. Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ok, nå prøver jeg, så får vi se. Grunnen til at jeg vil prøve dette, er fordi jeg har eg program som stjeler veldig mye resursser fra PC'en og nettet mitt, slik at bredbåndstelefonien hakker, og det blir trøbbel med å åpne nettsider. Så får vi se om dette hjelper Takk for hjelpen i alle fall. Mvh Kenfred Lenke til kommentar
foffle Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Dette høres da strengt tatt ut som ett routerproblem... Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Du kan eventuelt sette høy prioritet på det som er viktig at ikke hakker og lav prioritet på det som det ikke er så viktig med. For å sette prioritet høyreklikker du på prosessene i oppgavebehandling. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ok, nå prøver jeg, så får vi se.Grunnen til at jeg vil prøve dette, er fordi jeg har eg program som stjeler veldig mye resursser fra PC'en og nettet mitt, slik at bredbåndstelefonien hakker, og det blir trøbbel med å åpne nettsider. Så får vi se om dette hjelper Takk for hjelpen i alle fall. Mvh Kenfred 7853076[/snapback] Hvis dette gjelder et torrentprogram, kan du jo stille inn maks ned, og opplastingshastighet der. Da kan det være at du får "surfet" raskere, og at ting ellers går bedre. Hvis dette ikke fungerer, kan det være en tvilsom ruter for eksempel. Er det en prosess som trekker mye, høres det ut som virus, eller feil i programmet som kjører prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå