Sigurd26 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg skal lage en side i forbindelse med et skoleprosjekt. Jeg bruker wordpress til å lage siden med. Jeg ønsker å få poster fra bare en kategori på forsiden. Jeg har satt forsiden til å være en annen side en den som er stander og har lagd en "Page template" som fjerner komentarfeltet på denne siden. Nå ønsker jeg at poster fra en kategori skal komme opp på forsiden. Altså: - Forsiden er en egen side i wordpress - Den bruker en template som heter home.php - Jeg ønsker å ha med poster fra kun kategori 5 (Kategorien heter Forsiden) Noen som vet hvordan jeg kan legge inn at poster fra denne kategorien skal vises på siden (helst i page templaten)? Jeg har prøvd å finne en løsning flere steder, men ingen av kodene jeg har funnet har virket (eller så har jeg satt dem inn feil...). Endret 1. februar 2007 av Sigurd26 Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Fant ut at jeg hadde skrevet koden litt feil... Koden for å hente poster ser nå slik ut: <?php query_posts('cat=5'); ?> <?php if (have_posts()) :?> <?php $postCount=0; ?> <?php while (have_posts()) : the_post();?> <?php $postCount++;?> <div class="entry entry-<?php echo $postCount;?>"> Om noen mener jeg kan gjøre det på en enklere måte er det bare å skrive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå