Gå til innhold

PS3 price cuts already being considered

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er redd Sony kan ha gjort en fadese av dimensjoner ved å bastant skulle ha Blu-ray i konsollen. Hadde vært bedre om den kom som tilbehør etterpå. Både for oss kunder og for Sony.

7853953[/snapback]

Jeg tror ikke det hadde vært bedre, hvertfall ikke for sony. Menmen, det får vise seg.

Lenke til kommentar

Nei hadde ikke vært bra for Sony, men for forbrukerne hadde den konkurert med X360, blitt billigere og kunne tatt opp kampen og etablert fotfeste. Så kunne de gitt ut Blu-Ray, kommet med spill til den og fått festa hold der og.

Men Sony skulle dessverre dunke bongotromme av dimensjoner, noe de dessverre må betale for i dag, med labert salg, manglende konsoll inntekter og slippe av fotfeste på konsoll markedet.

Med tanke på at Wii har solgt såpass godt som den har, og at X360 allerede har masse gode funksjoner samt et stort bibliotek av spill til massen, har Sonys trekk vært en fadese som kan koste dem dyrt. Med DVD fremfor Blu-Ray hadde det vært lettere for dem å etablere det feste som de 2 andre har, men det har de ikke klart med det at de skulle ha Blu-Ray, og det kan koste dem.

Lenke til kommentar
Må vel neves at hovedgrunnen til at Sony satser på blu-ray i PS3 er at de ønsker at BR skal bli det ledende videoformatet. Dette handler om langt mer enn bare spill.

7856934[/snapback]

Det skulle vært et fellesformat. Alle hadde tjent på det. Ingen tvil at PS3 er billig om man skal ha en spillekonsoll og Blu Ray spiller i hus eller bare en Blu Ray spiller

Lenke til kommentar

Don't underestimate the power of playstation var et gammelt slagord. Jeg tror de bør bytte det til don't underestimate the power of blu-ray. Det kan meget godt hende at jeg kjøper meg en ps3 (US jeg vil ha US filmer) og ikke kjøper et eneste spill til den på mange måneder. Har kjøpt meg hd dvd og er helt hektet på hd film. Må ha blu-ray også og da er ps3 midt i blinken. Spill kommer det vel også med tiden ...

:whistle:

Lenke til kommentar
Don't underestimate the power of playstation var et gammelt slagord.  Jeg tror de bør bytte det til don't underestimate the power of blu-ray.  Det kan meget godt hende at jeg kjøper meg en ps3 (US jeg vil ha US filmer) og ikke kjøper et eneste spill til den på mange måneder.  Har kjøpt meg hd dvd og er helt hektet på hd film.  Må ha blu-ray også og da er ps3 midt i blinken.  Spill kommer det vel også med tiden ...

:whistle:

7857074[/snapback]

Blir nok en PS3 på meg også om jeg skal ha en Blu Ray spiller. Stand alone spillerene er alt for dyre i dag, men de vil sikkert synke i pris

Lenke til kommentar
Nei hadde ikke vært bra for Sony, men for forbrukerne hadde den konkurert med X360, blitt billigere og kunne tatt opp kampen og etablert fotfeste. Så kunne de gitt ut Blu-Ray, kommet med spill til den og fått festa hold der og.

Men Sony skulle dessverre dunke bongotromme av dimensjoner, noe de dessverre må betale for i dag, med labert salg, manglende konsoll inntekter og slippe av fotfeste på konsoll markedet.

Med tanke på at Wii har solgt såpass godt som den har, og at X360 allerede har masse gode funksjoner samt et stort bibliotek av spill til massen, har Sonys trekk vært en fadese som kan koste dem dyrt. Med DVD fremfor Blu-Ray hadde det vært lettere for dem å etablere det feste som de 2 andre har, men det har de ikke klart med det at de skulle ha Blu-Ray, og det kan koste dem.

7856604[/snapback]

Skjønner hva du mener. Sony har nok tapt veldig mye på å være så sent ute, spesielt i Europa, men den konkurrerer vel fortsatt med 360. Selv om 360 er billigere og har mye bedre og flere spill for tiden så er PS3 en konkurrent. Poenget er vel at blu-ray skal brukes til spill, noe som ikke kunne vært gjort om PS3 ikke hadde hatt innebygd blu-ray spiller.

Angående labert salg så har jo sony sine unnskyldninger, men det har de vel alltid :p

Personlig tror at blu-ray er mer negativt for sony i dag og kommer til å være det i noen måneder fremover, men at det ut i 2008 når prisen synker kommer til å være et stort pluss. Vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik med Sony at de benytter seg i stor grad av eksterne leverandører for komponenter til PS3 under lanseringsperioden og en tid utover. På samme vis som med PS2 tar de sikte på å være selvforsynte med komponenter etterhvert. Dette gjør også at PS3 blir billigere og billigere i produksjon etterhvert som man utvikler mer og mer av komponentene inhouse.

Sony har brent seg kraftig denne gangen med eks. vis mangel på BD dioder, hvor mangelfull leveranse fra eksterne leverandører sørget for at Sony ikke klarte og levere det de skulle til launch. Jeg vil tro at de har lært av det. De har ihvertfall sørget for at de nå produserer mesteparten av BD diodene selv.

Historisk sett om man ser på PS2, har Sony holdt samme prisen på konsollen ca 1,5 år før de begynte å redusere prisen. Jeg tror faktisk at de er i stand til å gjøre dette tidligere denne gangen pga. at de er tidligere ute med å produsere mer inhouse.

De første reduksjoner i pris både når det gjelder gamle xbox og PS2 har blitt annonsert i Mai, så jeg holder en knapp på at dette skjer denne gang også..

:)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Ja det er egentlig synd at ikke HD dvd gjengen og blu-ray gjengen ble enige om ett felles format.

7857009[/snapback]

Enig med deg, de skulle også gjort formatet sonefri og med kodeks standarden fra HD-dvd og med kapasiteten til Blu-ray.

7861404[/snapback]

HD dvd og blu-ray støtter faktisk akkurat de samme kodekene ;)

Lenke til kommentar
Ja det er egentlig synd at ikke HD dvd gjengen og blu-ray gjengen ble enige om ett felles format.

7857009[/snapback]

Enig med deg, de skulle også gjort formatet sonefri og med kodeks standarden fra HD-dvd og med kapasiteten til Blu-ray.

7861404[/snapback]

HD dvd og blu-ray støtter faktisk akkurat de samme kodekene ;)

7861475[/snapback]

Vet det, men Blu-ray har vel ikke begynt å bruke de før nylig. Noe som har ført til at HD-dvd har sett bedre ut. ;)

Lenke til kommentar

Man har jo ett aspekt til;

BD har plass til å kjøre høyere bitrate på både H264 og Mpeg2 enn hva HD DVD kan. I tillegg er det plass til ukomprimert lyd.

Det er en kar på Blu-ray forums som har tatt seg jobben med å kjøre statistikk på samtlige HD DVD/BD film reviews på et utvalg med sider. Her vil man se at mens BD og HD DVD scorer omtrentlig likt på bilde, scorer BD vesentlig høyere på lyd.

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...