Gå til innhold

PS3 price cuts already being considered

Straffa

Anbefalte innlegg

Dette er en god nyhet, de fleste liker prisene går nedover. Denne burde gå gjennom Make love not war weekend sensuren :)

PS3 price cuts already being considered

Sony exec tells AP that reevaluating the price of the console is one of the back-to-profit strategies the games division is considering; no indication given of time frame.
This week, Sony announced that profits had fallen some 5.3 percent over last year in the company as a whole, with the games division suffering third-quarter losses of 54.2 billion yen (approx $455 million). Some had predicted that the company would suffer even greater losses. In a survey conducted by Bloomberg of five industry analysts, the median estimate was that the company would report a 50 percent loss.

Historically, the time period after a console's launch sees the parent company reporting a loss, a gamble that is intended to pay off when profits are recouped from software sales. Sony's senior vice president, Takao Yuhara, told the Associated Press that his company's loss could in fact be more than the 200 billion yen (approx $1.6 billion) that Sony has currently forecast for the financial year ending March.

Many of the costs associated with the PlayStation 3's launch were higher than anticipated, including advertising promotions and production delays that forced the company to use air rather than sea shipping.

Yuhara revealed that Sony's strategy was to have the games division breaking even by the end of the next fiscal year, March 2008. He told AP, ''Such factors, including price cuts to some extent, are factored in'' to the company's break-even plans. No date was given for when Sony would be considering making the cut or how much it would be slashing from the current price of $599 for the 60GB model (which will be 599 euros in Europe, £425 in the UK).

The company has already made the unusual move of cutting the PS3's price in Japan, where the console was launched on November 11, taking the 20GB version to 49,980 yen ($429), 10,000 yen ($85) less than previously slated. However, this move appeared to backfire, as it was slammed by some analysts, and the company's shares took a tumble after the announcement.

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes forumet er mye bedre slik det er nå. Våpenhvilen har faktisk fungert ganke bra til nå. ;)

7852251[/snapback]

Da skal jeg ødelegge det!

neida. men jau,er digg med priskutt. har ikke råd til ps3 uten at den går ned i pris.

men den frister ikke enda heller så. mgs4 og ff13 jeg venter på:)

Lenke til kommentar

Et priskutt ville absolutt vært et steg i riktig retning, og noe som fort kan gjøre at mange flere kjøper en ps3 tidligere enn planlagt.

Så gjenstår det bare å se hvor mye hold det er i dette.

Mangt et rykte/utsagn som kort og brutalt har blitt tilbakevist av MS, Sony og Nintendo.

Lenke til kommentar
Skulle nesten tru heile forumet er på maling... :p

Heilt rar stemning her inne :p

7852236[/snapback]

Personelig har jeg terpentin, maling og sure gymsokker i nærheten når jeg er her inne, for å holde meg fra å eksplodere :p

Ontopic:

Gikk raskt at de måtte revurdere prisen. Er vel positivt for oss forbrukere, men ikke helt positivt for stakkars Sony, som allerede selger PS3 med tap. Får bare håpe at det ikke blir større konsekvenser for Sony pga dette, for setter de ned prisen selger de vel med enda større tap.

Lenke til kommentar

Tsk,Terpentin eller Lynol,bare tull! I dag har eg innahallert deilig mannslukt fra 5 karer + dama. Herjet med Red Steel og Wii Sports multiplayer i mangfoldige timer

:p

Priskutt har vi aldri vondt av nei, håper det skjer noe før eg blir fristet likevel til å betale fu,l pris :p

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke til å bli billigere til launch her til lands, men vil nok synke med rundt 20% i løpet av et år.

7853078[/snapback]

Er enig her. Vi vil ikke se noen priser under 5000 på maskinen ved launch i norge. Og prisen vil heller ikke synke før tilgjengeligheten blir større enn etterspørselen.

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke til å bli billigere til launch her til lands, men vil nok synke med rundt 20% i løpet av et år.

7853078[/snapback]

Er enig her. Vi vil ikke se noen priser under 5000 på maskinen ved launch i norge. Og prisen vil heller ikke synke før tilgjengeligheten blir større enn etterspørselen.

7853130[/snapback]

hehe, i USA ble tilgjengeligheten større enn etterspørsel en uke etter jul. :p håper ikke jeg bryter våpenhvilen her nå ;)

Lenke til kommentar
hehe, i USA ble tilgjengeligheten større enn etterspørsel en uke etter jul. :p håper ikke jeg bryter våpenhvilen her nå ;)

7853204[/snapback]

Ladder hagla

Its time to kick ass and chew bubble gum, and im all out of gum

Neida, bare tulla, tror du holder deg i grenseland men er fremdeles på trygg jord :p

Men det er jo sant som du sier, PS3 salget kræsja fullstendig i statene kort tid etter releas, det er jo fakta (det og Ebay kræsjet med tanke på PS3) og det ror jeg skyldes prisen.

Jeg er redd Sony kan ha gjort en fadese av dimensjoner ved å bastant skulle ha Blu-ray i konsollen. Hadde vært bedre om den kom som tilbehør etterpå. Både for oss kunder og for Sony.

Lenke til kommentar

Blu-ray-prisen vil nok synke kraftig i løpet av året og vil etter 1-2 år ikke være noe særlig dyrere alternativ enn en DVD-ROM.

Det vil ikke skje noe med prisen før tidligst til sommeren. Man må fortsatt ut med rundt 5000 kr. ved lansering. Trolig 4000 kr. til høsten og 3000 kr. i 2008. Dette avhenger jo også av hvordan MS og Nintendo priser konsollene sine framover.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Joda, men med tanke på at Sony allerede selger PS3 med tap, og en pris på 5500, så tviler jeg på at priskuttet av store dimensjoner blir å komme før PS3 tilnærmet selger med fortjeneste.

Om de selger med tap på 5500 og setter ned til la oss si 4500, selger de fremdeles med tap, men da med enda større tap.

Lenke til kommentar

Er jeg heldig plukker jeg opp en PS3 til 5000,- hos elkjip =]

Men det blir interessant å se hvor langt prisene kommer til å droppes i årene fremover. X360 er billig om dagen.. =]

Jeg regner med accecories kommer til å ha samme pris...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...