Tandamram Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ok, greia er at jeg har lyst å få kontakt mellom Xbox (360, men det spiller egentlig ingen rolle her) og PC. PC'en står på kontoret, ganske langt borte fra stua, hvor 360'en står. Jeg håper på å unngå å strekke kabel fra stua til kontoret, og spør derfor om dette: I boksen fra Lyse er det 2 uttak i bruk, et som går til PC og et til TV-dekoder. Begge er tilknyttet denne boksen med nettverkskabel. Går det an å "splitte" signalet som går til dekoderen og bruke denne i lokalt nettverk? Litt vanskelig å forklare med ord, og derfor har jeg tegnet en sneisen liten tegning på 1-2-3 som kanskje forklarer lettere hva jeg skal fram til. Denne er vedlagt posten. Jeg går utifra at det ender opp med at jeg må strekke kabel, men tenkte det var verdt å spørre før jeg går i gang. Håper noen tar seg tid til å studere tegningen og svare. Edit: Det er altså PC1 og Xbox jeg vil skal kunne fungere på lokalt nettverk. Endret 1. februar 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
serpens Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 jeg har Lyse, jeg forsøkte det oppsettet du beskriver (med PC istedet for xbox). Jeg fikk det ikke til å funke. Jeg har strukket et sett med kabel for TV og et sett med kabel for internett rundtomkring i huset. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ikkje bruk ruter, bruk bare ein vanleg svitsj Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er ikke mulig å kjøre tvsignalet som går til dekoderen gjennom en ruter eller switch. Skal du ha xboxen i nettverk med pc o.l som er koblet på internettdelen fra lyseboxen må du uansett koble den slik at den er på internettdelen og ikke tv delen av lyseboxen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jo, TV signalet går fint igjennom ein svitsj. Det gjør me fint og enkelt heime. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Men går det da med f.eks. en xbox på samme switch? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jepp. Du får 3-4 IP-adresser automatisk av Lyse. Men IP-rangen du får bruke er på ca 10 ip adresser og då kan du bruke dei med å setja ip-adresse manuelt. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) mye rart her.. som altid. er du GAMMEL lyse kunde får du 10.X.X.X ip'er men alle nye (siste 2-3år) får bare 1 ip ut på inet du trenger en router! for og gi inet til xbox,pc,osv... du trenger en SWITCH! hvis du skal ha flere enn 2 tv'er(NEI du kan ikke koble router,xbox,pc eller noe på den) eks: en router, så kobler du xbox,pc til den den. (wan port til INET port på fiber box'en). så kabel fra fiber box'en(hjemme sentral som kunde service kaller det) til tv box'en din, der er det 2 porter markert med TV1 og TV2. NB: funker fint og kjøer 2stk linker i en kabel, for og slipper og legge 2 kabler over kortere avstander(30-40m, ja veit det funker lengre, men ikke anbefalt) Endret 3. februar 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ok, med mulighet for å hørres komplett dum ut siden dette er ukjent for meg, så skal jeg gjengi en mulighet en bekjent kom med: Det går en tp-kabel fra tv-ut på hjemmesentralen til dekoderen. Denne har åtte ledere (eller hva du nå kaller det). Kan det være mulig å dele denne opp i to par, altså 4 ledere i hver ende? Det betyr 1 kabel, 4 tp-plugger. Da er det bare å sette en i TV-ut, en i PC-ut/router og i andre enden 1 i dekoder og 1 i xbox. Hva sier dere? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 det er den kabelen med 8leder i, data bruker bare 1,2,3,6 (hvit/gul,gul,hvit/grønn,grønn) så på plugg nr 2 bruker du 1,2,3,6 (hvit/blå,blå,hvit/brun,brun) så plugger du den som er gul/grunn i tv1, og rett i tvbox'en fra lyse. plugg nr 2 (blå/brun) i routern(lan port. IKKE i wan, eller fiber box'en) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå