Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ondt i kjeven når jeg tygger

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei.

Noen ganger når jeg tygger (Har blitt mer og mer nå) får jeg ondt. Svir ganske mye. Bakerst i kjeven, nesten ved øret. Har fått det nå i det siste, og det svir noe sinnyskt. Skvetter noen ganger når jeg glemmer at jeg får ondt og tygger hardt.

Det skjer ikke hele tiden, noen ganger så kommer det bare.

Har fått kjeven ut av ledd engang. Men det er lenge siden. Vet ikke om det har noe å si, men tok det bare med.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjeveleddet kan være feil på en eller annen måte, f.eks. jeg kan strekke den så langt at om jeg prøver å bite igjen der så tror jeg den knekker eller noe (jeg ikke å knipe igjen så hardt, men).

Anbefaler deg å gå til lege for å finne ut hva det er.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har prøvd å vetne litt for å se om det ble bedre, men det gjor det ikke. Så jeg velger først å gå til tannlege. Så kan han/hun se om det er noe legen burde ta seg av. Eventuelt kjeveortoped.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-105082

Hehe :p Har vært hos tannlegen nå. Den ene muskelen var større enn den andre. Har vel fått en påkjenning av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar

Jeg opplever ofte noe av det samme. Fint noen har vett til å gå til tannlege, da kan jo vi andre henge oss på og regne med at det er det samme, så heretter kommer jeg til å si at den ene muskelen min er større enn den andre eller no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...