Gå til innhold

Sette Firefox som standard nettleser i OpenSUSE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpne firefox, Edit->Preferences->System Default (på førstetabben)->Check Now burde gjøre biffen uansett hvilken distro/skrivebordsmiljø du bruker.

I Gnome (men trolig ikke på opensuse, p.g.a. yast) så kan du også fikse dette gjennom System->Preferences->Preferred Applications

evt ALT+F2: gnome-default-applications-properties

eller i gconf kanskje.

I KDE er det kanskje i "control center" eller "system settings" eller hva disse heter i KDE. I OpenSuSE kan kanskje YaST hjelpe deg med dette?

KDE programmene slik som kopete vil sikkert bruke konqueror på grunn av den store integreringen i KDE, men du kan kanskje forandre det i instillingene til de programmene det gjelder?

Lenke til kommentar
I KDE er det kanskje i "control center" eller "system settings" eller hva disse heter i KDE. I OpenSuSE kan kanskje YaST hjelpe deg med dette?

KDE programmene slik som kopete vil sikkert bruke konqueror på grunn av den store integreringen i KDE, men du kan kanskje forandre det i instillingene til de programmene det gjelder?

7853220[/snapback]

å sette programmer som default gjøres gjennom kde sitt kontrollpanel. yast har intet med det å gjøre.

etter at du har satt ff som default burde resten av kde-programmene også følge etter.

selv kjører jeg gnome på opensuse, men jeg bruker både kopete og amarok, og begge lystrer default-settingsene jeg bruker i gnome (har satt opp opera som default).

kontrollpanelet i kde kan være "noe" uoversiktelig, men jeg anbefaler deg å leke litt med det hvis du ikke allerede er godt kjent med det. det er veldig mange spennende ting du kan gjøre gjennom det kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
kontrollpanelet i kde kan være "noe" uoversiktelig, men jeg anbefaler deg å leke litt med det hvis du ikke allerede er godt kjent med det. det er veldig mange spennende ting du kan gjøre gjennom det kontrollpanelet.

7855027[/snapback]

Noe? Det er en jungel, men jeg syns KDE ser bedre ut enn Gnome så derfor bruker jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...