Gå til innhold

Monster-PC til 22.000. Hjelp meg å vurdere!


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Har bestemt meg for å slå skikkelig på stortromma.

Skal kjøpe en RÅ maskin, det beste av det beste. Jeg sparer ikke på noe, bortsett fra to ting:

1) Jeg kjøper normalt rask PC6400 RAM. Synes hastighetsgevinsten ved virkelig kjapp (og dyr) RAM er oppskrytt. Kjøper heller mer minne.

2) Kjøper bare ett GF8800GTX-kort nå. Venter med kort nummer to til prisene har gått litt ned.

 

Hva synes dere om oppsettet mitt?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=41822

 

 

Jeg orker ikke å bygge selv, det får noen andre gjøre.

Da må jeg litt opp i pris for å få et tilbud fra en nettbutikk som har alle varene, og kan bygge. Netshop har kommet med et prisoverslag på 23500kr (1400kr over den ideelle lavprisen til prisguiden), synes det er ganske bra!

 

Lurer litt på hvor bra Club3D-kortet er. Bør jeg gå for et bedre merke?

 

mvh Thorstein Korsvold

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker!

 

Da skal jeg ihvertfall gå for det billigste skjermkortet. (eller minst dyre er kanskje riktigere å si i dette tilfellet...)

 

Men har det virkelig noe for seg å kjøre Raptorene i RAID?

Trodde ytelsesgevinstene var helt minimale?

 

Hovedkortet har 680i SLI chipset.

 

 

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Om du er ute etter diskytelse så ville jeg  heller valgt 2x74gb raptor og raida, bedre ytelse enn en.  :D

Raptor er bare fjas uansett, angrer på kjøpet av den, ok den er kjapp men ikke så kjapp og den samler bare rot når det er ledig plass der.

7856515[/snapback]

 

Er folk enig i denne karakteriseringen av Raptor (fjas)? Vurderer selv Raptor til systemdisk i ny byggepc.

Endret av VingeFaan
Lenke til kommentar

I mars kommer 8600 kortene + ATI kommer omtrent samtidig med sine Dx=10. Vi kan vel bare anta at prisene vil falle da.

 

I april har intel varslet en betydelig prisreduksjon på cpu'er.

 

Anbefaler derfor å ikke kjøpe en "super" pc før mai. I mellomtiden kan du kanskje "bare" velge en rimelig cpu (f.eks. E4300 eller E6300) og et rimelig skjermkort.

Lenke til kommentar

Blås i Raptoren, kjøp heller Seagate 7200.10-serien og sett to av de i RAID. Raptor yter litt bedre, ja - men ikke enormt. Og ikke verdt prisen. har hørt at det bråker en del også. Seagate-diskene mine er musetille.

 

Hvis du kjøper et bra hovedkort ville jeg valgt en E6400 som du klokker dit du vil.

 

Og: Skal du ha en kjempebra CPUkjøler, gå for Tuniq tower til ca samme pris som CNPS9700. Tuniq'en har en del WR's på samvittigheten, btw... Bestiller en selv i kveld :thumbup:

Lenke til kommentar

Okei, har nå gjort en del større endringer som medfører at jeg sparer rundt 8.000 kroner.

 

NY HANDLEVOGN:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=41848

 

- Raptoren er kasta ut

- den eksterne 500GB disken er kasta ut

- har redusert fra 4 til 2 GB minne

- Dropper den dyre strømforsyningen. Velger heller en Corsair 520W/Mist 500W. Stillegående og gode.

- Dropper det meningsløst dyre hovedkortet, velger heller et basert på 650i chipsettet. Skal dessuten funke fint i SLI, like kjapt ifølge Anandtech.

- dropper dermed også SLI-muligheten foreløpig.

- Dropper å kjøpe Vista inntil videre. DX10 spill er tross alt ikke i salg enda.

 

 

Hva synes dere?

 

Noen som evt har noen forslag til en stillegående og god PSU som kan takle 2 stk GF8800GTX?

 

Dette er en litt mindre omfattende maskin, men den burde yte mye det samme som det opprinnelige forslaget. Vista, 4GB RAM og eventuelle oppgraderinger til SLI kan jeg vel bare kjøpe etter hvert.

 

 

mvh Thorstein K

Lenke til kommentar
Okei, har nå gjort en del større endringer som medfører at jeg sparer rundt 8.000 kroner.

 

NY HANDLEVOGN:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=41848

 

- Raptoren er kasta ut

- den eksterne 500GB disken er kasta ut

- har redusert fra 4 til 2 GB minne

- Dropper den dyre strømforsyningen. Velger heller en Corsair 520W/Mist 500W. Stillegående og gode.

- Dropper det meningsløst dyre hovedkortet, velger heller et basert på 650i chipsettet. Skal dessuten funke fint i SLI, like kjapt ifølge Anandtech.

- dropper dermed også SLI-muligheten foreløpig.

- Dropper å kjøpe Vista inntil videre. DX10 spill er tross alt ikke i salg enda.

 

 

Hva synes dere?

 

Noen som evt har noen forslag til en stillegående og god PSU som kan takle 2 stk GF8800GTX?

 

Dette er en litt mindre omfattende maskin, men den burde yte mye det samme som det opprinnelige forslaget. Vista, 4GB RAM og eventuelle oppgraderinger til SLI kan jeg vel bare kjøpe etter hvert.

 

 

mvh Thorstein K

7868700[/snapback]

Denne, ThermalTake ToughPower 750w, skal nok klare G80GTX i SLI uten store problemer. Den skal også være lydløs. Desverre er den ikke modulær, vis du synes det er et must.

 

Denne Samsung DVD-Brenneren er også veldig til og anbefale, har bygd totalt 4 PC'er med den, svikter aldri, raskest på markedet.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Hmmm, ja kanskje den Thermaltake-PSUen er god?

 

Har sett på Be Quiet! PSUer fra shg.no, de skal visst være veldig stillegående. Men f.eks. 750-watteren derfra koster nesten 2000 kroner, ganske dyrt.

 

Hvis Thermaltake-PSUen er stillegående, kan jo den være et veldig godt valg. 1x140mm vifte høres ihvertfall bra ut.

 

T

Lenke til kommentar
Hmmm, ja kanskje den Thermaltake-PSUen er god?

 

Har sett på Be Quiet! PSUer fra shg.no, de skal visst være veldig stillegående. Men f.eks. 750-watteren derfra koster nesten 2000 kroner, ganske dyrt.

 

Hvis Thermaltake-PSUen er stillegående, kan jo den være et veldig godt valg. 1x140mm vifte høres ihvertfall bra ut.

 

T

7869140[/snapback]

16DB er oppgitt, men har aldri opplevd den i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...